Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI ] Wymiana sterownika ABS

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

[D3 03 4.2MPI ] Wymiana sterownika ABS

Post autor: pebo » 05 kwie 2014, 22:04

Witam.

Nadeszła wiekopomna chwila wymiany sterownika ABSu, czyli tej czarnej puchy koło pompy hamulcowej. To stara zaszłość po wypadku więc czas nadszedł zrobić z tym porządek. Stary sterownik zgłaszał się tak:
Numer Sterownika: 4E0910517B
Nazwa: ESP 5.7 allrad H44
Kodowanie: 03 0007597
SW 0500

W jego miejsce poszedł taki: 4E0614517BC/4E0910517B, który zgłasza się tak:
Numer Sterownika: 4E0910517B
Nazwa: ESP 5.7 allrad H46
Kodowanie: 03 0000000
SW 0510

Niby wszystko ładnie pięknie, ale "nowy" sterownik ma kodowanie 0000000. Próba kodowania kończy się komunikatem RC 22 - odrzuceniem, tzn. nie mogę go zakodować. W związku z powyższym wywala wielki wykrzyknik na tablicy wskaźników. Ponadto jest też błąd 3(0x0003):6E Sterownik Defekt, oraz błąd kodowania sterownika (bo nie jest dopasowany) i błąd czujnika skrętu (bo nie jest dopasowany). Więc poleciała zamiana na "stary" sterownik, ale stary też się rozkodował, więc ta sama sytuacja. No i mam dylemat. Czy oba są padnięte? Czy może oba dobre, ale trzeba je zakodować, a mój sprzęt tego nie łyka? Ponownie założyłem "nowy" sterownik i zastanawiam się. Hamulce działają, ale na pewno nie działa ABS/ESP i inne systemy (przez brak kodowania i czujnik kąta skrętu). Chyba zostaje tylko serwis.

Kody z Ross-tech nie działają. Stary sterownik po wyjęciu też się rozkodował. Ogólnie kicha, bo jest gorzej niż było. Ktoś ma jakieś pomysły?

Aktualizacja tematu. Okazuje się, że sterowniki ABSu padają w całej grupie VAG i to nie tylko ze względu na temperaturę (chociaż temperatura w tym pomaga). Po prostu taka wada konstrukcyjna. Ponowne zakodowanie sterownika ABSu powiodło się KTS'em 520 (coś w tym stylu: http://ftp.motointegrator.pl/specyfikac ... 0_OPIS.pdf). Czasami na niektóre błędy sterownika pomaga jego ponowne zakodowanie (wyzerować i zakodować ponownie).
Ostatnio zmieniony 22 lip 2014, 10:58 przez pebo, łącznie zmieniany 1 raz.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
orkaskawina
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 628
Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2008
Silnik: W12 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Skawina

Post autor: orkaskawina » 19 lip 2014, 20:26

Widzę że sobie poradziłeś u mnie z powodu rozładowania aku też wyskoczył bład 00003 niby wszystko działa ale w sterowniku ABS widnieje ten błąd i niestety nie mogę go skasować.Muszę szukać kogoś kto posiada wspomnianego KTS'a. ;(
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 20 lip 2014, 22:17

orkaskawina pisze:Widzę że sobie poradziłeś u mnie z powodu rozładowania aku też wyskoczył bład 00003 niby wszystko działa ale w sterowniku ABS widnieje ten błąd i niestety nie mogę go skasować.Muszę szukać kogoś kto posiada wspomnianego KTS'a. ;(
Właśnie w D3 jest taki motyw, że tego błędu nie wyświetla na tablicy zegarów, widać go dopiero przy skanowaniu VAGiem. Prawdopodobnie oznacza uszkodzenie pamięci sterownika, ale w wielu przypadkach auto zachowuje się prawidłowo, więc to jest takie trochę dziwne. Serwis często zaleca wymianę sterownika, ale kilka osób (2 dokładnie) stwierdziło, że po wymianie było to samo i zaniechali dalszych napraw. Czasami pomaga ponowne zakodowanie sterownika.
Bądź dobry jak chleb.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl