![]() |
![]() |
[D3 06 4.2MPI ] Xenon raz działa, raz nie..
[D3 06 4.2MPI ] Xenon raz działa, raz nie..
Tydzień temu lewy palnik xenonowy najpierw zaczął co jakiś czas mrugać, a następnie zgasł.
Pomyślałem, że pewnie żywot palnika dobiegł końca, więc zleciłem wymianę obu palników na nowe + wszystkie inne żarówki w przednich lampach.
Niestety pomogło tylko na 1 dzień, a następnie znowu lewa lampa z nowym palnikiem xenonowym zgasła.
Teraz jest loteria: raz świeci raz nie..
Domyślam się, że może być to problem z przetwornicą, a może z zapłonnikiem (starterem) ?
Czy mogę to jakoś sprawdzić we własnym zakresie ?
Pomyślałem, że pewnie żywot palnika dobiegł końca, więc zleciłem wymianę obu palników na nowe + wszystkie inne żarówki w przednich lampach.
Niestety pomogło tylko na 1 dzień, a następnie znowu lewa lampa z nowym palnikiem xenonowym zgasła.
Teraz jest loteria: raz świeci raz nie..
Domyślam się, że może być to problem z przetwornicą, a może z zapłonnikiem (starterem) ?
Czy mogę to jakoś sprawdzić we własnym zakresie ?
Ostatnio zmieniony 29 paź 2019, 22:41 przez Radoslav, łącznie zmieniany 1 raz.
Na 99% przetwornicaRadoslav pisze:No tak, ale wiemy ile z tym roboty..
Miałem cichą nadzieję, że po opisie objawów ktoś napisze, że to np. Na 100% przetwornica![]()

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Panowie pomóżcie , podepnę się pod temat nie ma sensu otwierać nowego.
Wymieniałem wczoraj żarówki jedną wymieniłem z drugą mam zaś problem od strony kierowcy . założyłem żarówkę i ciężko było podłączyć kabel do żarnika to podłączyłem go i chciałem włożyć teraz nie mogę go przekręcić co mam zrobić ?
Nie mam wyjścia i zdemontować lampę
Wymieniałem wczoraj żarówki jedną wymieniłem z drugą mam zaś problem od strony kierowcy . założyłem żarówkę i ciężko było podłączyć kabel do żarnika to podłączyłem go i chciałem włożyć teraz nie mogę go przekręcić co mam zrobić ?
Nie mam wyjścia i zdemontować lampę

Najpierw uporządkujmy temat...d1dejay pisze:Panowie pomóżcie , podepnę się pod temat nie ma sensu otwierać nowego.
Wymieniałem wczoraj żarówki jedną wymieniłem z drugą mam zaś problem od strony kierowcy . założyłem żarówkę i ciężko było podłączyć kabel do żarnika to podłączyłem go i chciałem włożyć teraz nie mogę go przekręcić co mam zrobić ?
Jeżeli masz xenony to tam nie ma żarówek tylko żarniki.
Na żarniku z tyłu jest zapłonnik a dopiero do niego jest podłączony kabel zasilający.
Sposób podłączenia wygląda następująco...
- montujesz żarnik w lampie
- na żarnik montujesz zapłonnik
- do zapłonnika podłączasz kabel zasilający
Jeżeli kabel podłączyłeś do zapłonnika przed zamontowaniem go na żarniku to ŹLE - konstrukcja tegoż zapłonnika jest taka, że nie można tego montować w odwrotnej kolejności.
Poprawne zapięcie zapłonnika na żarniku umożliwia poprawne podłączenie przewodu zasilającego.
Podpięcie kabla zasilającego do zapłonnika leżącego luzem uniemożliwia jego późniejszy montaż na żarniku.
Tak jest najłatwiej bo jak masz lampę w ręku to wszystko masz jak na dłoni.d1dejay pisze:Nie mam wyjścia i zdemontować lampę![]()
Ale nie trzeba jej rwać z auta - można tam dojść po zdemontowaniu nadkola ale w dalszym ciągu jest ciasno.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 628
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2008
- Silnik: W12 6.0
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Skawina
ogólnie to ja się zdziwiłem bo na samym początku normalnie założyłem przekręciłem lecz z powodu małej ilości miejsca nie mogłem podłączyć kabla i odłączyłem i podłączyłem kabel i teraz całkiem nie mogę tego zrobić dlatego pytam może mieliście podobną sytuację jutro się za to zabiorę i niestety wykręcę lampę innej możliwości nie mam i tak to na parkingu robię i trochę już zimno jest
D1dejay to powinno Ci nieco rozjaśnić sprawę:
Panowie czy wymiana samej przetwornicy jest skomplikowana?
Czy to jest właściwa przetwornica do mojej A8?
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... e=facebook
Nie muszę odłączać akumulatora do wymiany?
Panowie czy wymiana samej przetwornicy jest skomplikowana?
Czy to jest właściwa przetwornica do mojej A8?
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... e=facebook
Nie muszę odłączać akumulatora do wymiany?
ok znowu edytuje całość,
okazało się że źle patrzyłem myślałem że przetwornica jest za żarówka i to ją rozkręciłem ale poszperałem na forum i dowiedziałem się że jest tuż przy chłodnicy rozkręciłem i faktycznie puścił lut tak jak kolega pokazał na zdjęciu teraz pytanie normalnie to zlutować z tym starym tranzystorem czy nowy? albo jakieś zdjęcia jak to zlutować żeby działało
okazało się że źle patrzyłem myślałem że przetwornica jest za żarówka i to ją rozkręciłem ale poszperałem na forum i dowiedziałem się że jest tuż przy chłodnicy rozkręciłem i faktycznie puścił lut tak jak kolega pokazał na zdjęciu teraz pytanie normalnie to zlutować z tym starym tranzystorem czy nowy? albo jakieś zdjęcia jak to zlutować żeby działało
d1dejay, napiszesz jak dostałeś się do przetwornicy od strony kierowcy?
Czy u Ciebie to taka przetwornica:
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 6944643162 ??
Czy u Ciebie to taka przetwornica:
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 6944643162 ??
Tak, to jest przetwornica.Radoslav pisze:Czy u Ciebie to taka przetwornica:
https://allegro.pl/oferta/przetwornica- ... 6944643162 ??
I jest zamontowana z boku lampy, od strony grilla.
W po-lifcie musisz ruszyć zderzak bo nachodzi na lampę.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ech, miałem nadzieję, że załatwię to sam w jakiś pogodny dzień, ale chyba znowu oddam auto do serwisu.
Konstruktorzy Audi słabo przemyśleli dostęp do elementów z przodu auta. Już któryś raz z kolei spotykam się z tym, że trzeba ściągać zderzak, żeby coś zrobić.
A może właśnie dobrze to przemyśleli, żeby użytkownik sam za dużo nie naprawił
Konstruktorzy Audi słabo przemyśleli dostęp do elementów z przodu auta. Już któryś raz z kolei spotykam się z tym, że trzeba ściągać zderzak, żeby coś zrobić.
A może właśnie dobrze to przemyśleli, żeby użytkownik sam za dużo nie naprawił

- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 628
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2008
- Silnik: W12 6.0
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Skawina
Tak nie do końca , kupując W12 też tak myślałem że z miejscem krucho, ale Polak potrafi i nie jest tak źle, ja zderzak lekko popuściłem bez ściągania i lampa wyszła bez problemu ,więc da się .Sama przyjemność robić przy tych autach choć robić coś pierwszy raz to kur...y lecą na konstruktorów.Konstruktorzy Audi słabo przemyśleli dostęp do elementów z przodu auta.