części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 09 3.0TDI ] Ładowanie akumulatora prostownikiem

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 16 cze 2017, 21:24

Mam zamiar kupić prostownik Bosch C7 taki z opcją podtrzymania akumulatora. Autem jeżdżę raczej rzadko, stoi w garażu (reprezentacyjne 😀) i pomyślałem sobie że można by zapodać taki prostownik który będzie w garażu cały czas podłączony do auta. I tu pytanie... Czy jak podłączę taki prostownik do auta to zamknąć klapę bagażnika i zamknąć auto, czy inaczej???

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 16 cze 2017, 21:29

Jeśli mogę coś powiedzieć, może nie o C7 ale mam C3 i jak akumulator się za bardzo rozładuje to jest jedna wielka dupa bo nie mogę ręcznie zmienić trybu ładowania a on rozpoznaje akumulator jako 6V i nie ładuje. Sprawdź czy nie będzie podobnie z tym C7...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 16 cze 2017, 21:34

riki76 pisze:Czy jak podłączę taki prostownik do auta to zamknąć klapę bagażnika i zamknąć auto, czy inaczej???
Klapę zamknij ręcznie na ryglu i ja ręcznie lekko opuść (dociąg nie złapie, będzie tylko przymknięta), a samochód zamkniesz z pilota tak by się uzbroił.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 16 cze 2017, 22:29

Ok 👌, dzięki. Notabene mam już dłuuuugo D2 4.2 i takich jaj z elektroniką jak w D3 nigdy nie było, raz w roku profilaktycznie ładuję akumulator przed zimą, dojeżdżamy do pracy krótkie dystanse, do sklepu i nigdy nie było problemu z akumulatorem.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 17 cze 2017, 03:50

Rozwaz reczne odpinanie bramki CANa na postoje, wtedy samochod i 2 miesiace stany Ci odpali, a poza tym w ten sposob rozwiazesz przy okazji wszelkie problemy 'uciekajacego pradu'.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 17 cze 2017, 08:33

Super rozwiązanie, a jak tego dokonać rozumiem że jakąś wtykę trzeba odpiąć?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 cze 2017, 08:58

Hostem dla can jest chyba gateway więc może tak sobie jakoś zrobić odłączanie na postoju.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 17 cze 2017, 09:26

A coś bliżej, które miejsce, wtyk? A może bezpiecznik?

Pixel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 21 wrz 2015, 16:43
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Pixel » 17 cze 2017, 12:23

drago_o pisze:Jeśli mogę coś powiedzieć, może nie o C7 ale mam C3 i jak akumulator się za bardzo rozładuje to jest jedna wielka dupa bo nie mogę ręcznie zmienić trybu ładowania a on rozpoznaje akumulator jako 6V i nie ładuje. Sprawdź czy nie będzie podobnie z tym C7...

Ja mam C7 i sprawdza się dobrze, dodam, że C3 jest 6V i 12V, a C7 jest 12V i 24V. Wykorzystuje go czasem na podtrzymanie mojej D3 3,0tdi i nie mam powodów do narzekania, bardzo fajna sprawa. Swoja drogą widze, ze nie tylko ja mam problemy z elektronika w tym nieszczęsnym aucie... miałem S klase, wyposazona 3xlepiej niz to audi i na tym samym aku w zyciu prostownika nie widziala, pieknie to chodzilo, a ten darmozjad źre prądu za 3auta.
jest:
W221!!! ;)
W204 180Kompressor
W204 320CDi

było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 cze 2017, 12:30

Jeśli wszystko jest sprawne to nie żre ;) więc nie ma co zwalać tak do końca na auto :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Pixel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 114
Rejestracja: 21 wrz 2015, 16:43
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: Pixel » 17 cze 2017, 13:21

No nie wiem, mam kilku znajomych z A6 C6 3,0tdi, Touareg 3,0tdi, A8 D3 3,0tdi i KAŻDY ma to samo, zostawisz kluczyk w pozycji zapołonu na 10min, opuść z 2 razy szyba góra dół i nie odpalisz,lub kręci tak powoli. Może ten silnik jest jakiś specjalnej troski, trudno powiedzieć
jest:
W221!!! ;)
W204 180Kompressor
W204 320CDi

było:
Audi A8 D3 3,0TDI '05 lift , W220 S320CDI '01 , W210 E270CDI Avantgarde '01 , W210 E300TD Avantgarde '97 , W124 E300D '93 , Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99 , W124 300D '91

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 cze 2017, 13:31

Na zapłonie na nowym Aku wytrzymał prawie godzinę mój. Ale czemu się dziwić jak się na zapłonie zostawia auto wypchane elektronika.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 17 cze 2017, 13:58

drago_o pisze:Jeśli wszystko jest sprawne to nie żre ;) więc nie ma co zwalać tak do końca na auto :P
D3 sam sobie wzbudza sterowniki w różnym czasie o czym nawet pojęcia nie macie, a wszystko to jest za sprawą CANa, gdzie ramki potrafią gonić jak popierr z niewiadomych powodów i o ile najczęściej dzieje się to gdzieś w pętli infotainment, gorsze jest to, że również inne sterowniki (a widać to podpinając miernik) potrafią się wzbudzać pokazując większy tymczasowy pobór (i robią to losowo).
Te same problemy mają A6 C6 i Q7, o czym ludzie nawet pojęcia nie mają, a wychodzą przy okazji właśnie wtedy - gdy samochód jest mało używany i częściej stoi niż jeździ.
riki76 pisze:A coś bliżej, które miejsce, wtyk? A może bezpiecznik?
Zależy od rocznika, przy bezpiecznikach można to zrobić bodajże od 2005 r, gdzie oddzielono go od licznika, Ty masz jeszcze wspólny 10A, potem dali 2x 5A.
Wszystkie schematy masz w ELSIE, przy bezpiecznikach i w Basic Equipment.
riki76 pisze:Super rozwiązanie, a jak tego dokonać rozumiem że jakąś wtykę trzeba odpiąć?
Tak, pstryczek-eletryczek, jak do odpinania pompy paliwa w celu dodatkowego zabezpieczenia przed złodziejami itp.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 cze 2017, 14:05

Sam się wybudze to wiadomo, zawieszenie, media, ktoś bez kluczyka stanie za blisko klamek albo dotknie i słychać jak napędy pracują w bagażniku. Auto nie usypia nigdy całkiem. Ramki latają jak szalone, wiem bo podłączałem się raspberry do CAN :P ale sprawne może stać i nic mu nie będzie. Dobry akumulator i brak problemu z jego kradnieciem a auto dwa tygodnie postoi bez problemu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 18 cze 2017, 11:40

W tym roku zanabyłem prostownik everActive 2-10A (http://allegro.pl/cyfrowy-prostownik-12 ... 47598.html), rozważałem różne (w tym CTEK, BOSCH) ale na koniec wyszedł taki. Ładuje bez problemu, nie generuje błędów a dodatkowo ma szybkozłączkę i zestaw przewodów, które można podpiąć do akumulatora na stałe i wpinać tylko wtyk.
Bądź dobry jak chleb.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl