części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Regulacja świateł

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 11 sie 2015, 23:47

a czy tych czujników na wahaczach z których korzysta poziomowanie lamp nie korzysta sterownik zawieszenia do jego poziomowania(?)

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 12 sie 2015, 05:32

tez korzysta z tym że od poziomowania swiateł sa silniczki a nie miechy ;)

od poziomowania auta albo inaczej od utrzymania go w najbardziej poziomej pozycji sa właśnie miechy ;)

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 12 sie 2015, 09:47

dracus6662, więc dalej nie ogarniam jakie ma znaczenie w D3 dociążenie auta np. z tyłu dwie osoby lub pełen zbiornik paliwa skoro sterownik zawiasu na podstawie czujników na wahaczach wypoziomuje sobie auto - czytaj: wróci do pozycji bazowej (zerowej) w danym trybie a tym samym wartości (z czujników) na podstawie których działa poziomowanie lamp również wrócą do pozycji "początkowej" <hmm>

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 12 sie 2015, 10:58

pozwól że zacytuje Damiana
FOSS pisze:
Markus pisze:Może dziwne pytanie ale to w moim D3 jest jakas automatyczna regulacja świateł (ksenonów) ?
Sadziłem ze jak jest zawieszenie pneumatyczne to lampy nie maja zadnych regulacji automatycznych.
RafiPl pisze:Automatyczna w sensie że utrzymuje stały poziom świecenia...np jak zapakujesz 200kg do bagażnika i tył ,,siądzie,, to światła będą świeciły na tym samym poziomie. Regulacja wysokości świateł jest manualna.
Automatyczna regulacja ksenonów być musi bo jest chociażby wymagana przepisami... podobnie jak spryskiwacze reflektorów..... i nie ma to wiele wspólnego z poziomowaniem nadwozia ale chodzi tu przede wszystkim o ukształtowanie terenu - przy podjeżdżaniu pod górkę światła automatycznie są obniżane a przy zjeżdżaniu z górki podwyższane noi generalnie na wybojach one wciąż automatycznie się poziomują - wszystko to w celu zapobiegania oślepianiu innych uczestników ruchu co przekłada się oczywiście na bezpieczeństwo.


zle ustawione lampy albo beda oslepiac kierowcow albo nie będziesz miec wystarczajaco oswietlonej drogi

xenony musza znac swoja pozycję 0 po co??

po to aby za mocno nie opuszczały sie ani nie podnosiły lampy pracuja niezaleznie od pneumatyki ... pracuja odczytujac polozenie wahaczy lewego i prawego

mam nadzieję że wystarczy tobie ta odpowiedz

Gość

Post autor: Gość » 12 sie 2015, 11:08

A w praktyce mieszkając w górzystym terenie moge smiało stwierdzic że tyle razy dostałem po oczach od nowoczesnych fur że to całe ówno na bank nie działa. Z reszta w polskich warunkach także. A jako wisienka na torcie powiem że jadac czesto w nocy widze jak te super systemy albo ci co je ustawiają powoduja bardzo krótki zasięg świateł mijania. I tego nie rozumie jak światła co swieca na pare m przed auto oślepiają?????

No i kilku znających sie na fachu ludzi powiedziało mi tez że to żadko kiedy działa jak powinno.

Więc reasumując Panton to ma pracować w przypadku jazdy po trasach o nachyleniu przynajmniej kilkuprocentowym gdzie zawieszenie pracuje inaczej jak owe światła. W praktyce jest nieco inaczej ale tu teoria się liczy :] U nas na równinach zapewne wywali to babola jak pisza koledzy.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 12 sie 2015, 11:09

dracus6662, to jest odpowiedź nie na temat - rozumiem do czego służy poziomowanie lamp i na jakiej zasadzie to działa... rozumiem również że na nierównej drodze poziomowanie lamp działa szybciej niż poziomowanie zawieszenia ale nie rozumiem po co "wazne aby lampy sobie ustawiac przy pełnym baku paliwa wraz z zapasem gasnica lewarkiem itp " i proszę o wytłumaczenie

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 12 sie 2015, 11:18

Warunki sprawdzania i regulacji
Ciśnienie w oponach prawidłowe
Klosze nie mogą być ani uszkodzone, ani zabrudzone.
Reflektory i żarówki sprawne.
Samochód musi zostać obciążony.
Obciążenie: Jedna osoba lub masa 75 kg na siedzeniu kierowcy
przy braku dodatkowego obciążenia samochodu (ciężar własny).
Ciężar własny to masa samochodu gotowego do jazdy, z
całkowicie napełnionym zbiornikiem paliwa (co najmniej 90%)
wraz z ciężarem wszystkich fabrycznie załączonych części
wyposażenia (np. koło zapasowe, narzędzia, podnośnik, gaśnica
itp.).
Jeżeli zbiornik paliwa nie jest napełniony przynajmniej w 90%
należy w następujący sposób obciążyć samochód:
&#8211; Odczytać stan napełnienia zbiornika paliwa na wskaźniku
poziomu paliwa. Na podstawie poniższej tabeli ustalić
obciążenie dodatkowe i umieścić takie obciążenie w
bagażniku.
Tabela ilości napełniania
Stan napełnienia na
wskaźniku poziomu
paliwa


prosze bardzo jasniej juz się nie da ;)

jezeli nie zachwasz tych warunków nigdy nie bedziesz miał własciwie ustawionych lamp wyładowczych

mało tego zalecana jest również kontrola swiateł po wymianie palnika ;)

byczek1990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 10 cze 2015, 09:13
Lokalizacja: London

Post autor: byczek1990 » 18 gru 2015, 18:00

siemka wszystkim pisze tutaj żeby nowego tematu nie otwierać mam problem z którym nie mogę sobie poradzić, przez przypadek wlazłem w 04-nastawy podstawowe w xenonach i dałem grupę 001 i wyszedłem jak się zorientowałem że źle wlazłem, teraz na fisie miga mi kontrolka "Adaptive Headlight Defective" światła święcą normalnie tylko że nie skręcają i nie działa doświetlanie zakrętów, po włączeniu zapłonu widać że lampy idą w dół potem wracają na normalną pozycję aha i słychać brzęczenie, próbowałem ustawić jakoś te lampy wg instrukcji ale cały czas mi pisze na moim vagu set headlights czy to na grupie 001 czy 002. mam viaken mini vag.


lampy mi świecą dobrze i nie mam błędów

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 18 gru 2015, 18:35

bez dobrego kabla nie zrobisz to raz

adaptacje swiatel musisz robic jeszcze raz

bix skretny a doswietlenie zakretów to dwie rózne sprawy

samopoziomowanie ..albo inaczej test góra dół jest wykonywany to normalne

na nowo adaptacje musisz zrobić a czy jestes pewien ze masz bix skretny jezeli tak to musisz zakodowac na nowo wszystko

byczek1990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 10 cze 2015, 09:13
Lokalizacja: London

Post autor: byczek1990 » 18 gru 2015, 18:56

tak bix jest skrętny na 100% tak samo doświetlanie zakrętów bo przed tym wszystko działało.

ale żeby wszystko sie usuneło tylko dlatego że wszedłem w grupe 001?

byczek1990
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 10 cze 2015, 09:13
Lokalizacja: London

Post autor: byczek1990 » 18 gru 2015, 19:46

jeżeli będę musiał robić na nowo kodowanie wszystkiego, to czy to trudne do zrobienia?

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 19 gru 2015, 05:19

to że wszedłes to raz

a to co tam właczyłeś i wyszedłeś bez zapisania to dwa

adaptacja nie jest az tak trudna

trzeba posiadać kabel odpowiedni i wsio ;)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 gru 2015, 08:28

jak czytasz ze zrozumieniem i wiesz jak się koduje to jakieś 5-10 minut :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Freeq
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 12 cze 2016, 22:20
Lokalizacja: NGO

Post autor: Freeq » 25 mar 2017, 22:37

Hej. Właśnie przeprowadziłem u siebie regulację świateł. Świeciły bardzo blisko i nawet jak jechałem na długich to nikt nie mrugał.
Lewa lampa +6 obrotów
Prawa lampa +8 obrotów

Zastanawiam się nad jednym. W kodowaniu mam wpisane 0000002 a powinienem mieć 0000003 i za cholere nie mogę tego zmienić...

0000002 - Cornering Light (Old front /dual frame)
0000003 - Cornering Light (New front /single frame - rest of world)

Obrazek

Ktoś coś wie na ten temat?

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 26 mar 2017, 09:03

bo masz mały grill a nie single czyli duża mordkę i sterowniki/moduły stare lampy jak lampy różnią się elektrycznie / pinami

jest napisane 02 dla starego przodu/ podwójnego grilla

03 dla nowego przodu /pojedynczego dużego grilla

jak dasz za wysoko czyli samemu sobie kręciłeś bez kompa

to poczekaj jesk podjedziesz pod gore albo będziesz z niej zjezdzać wyskoczy na fis blad poziomu swiateł plus blad zawieszenia ...

jeżeli uważasz że lampy masz za nisko to fis nie pluł bledem ze za nisko ?

o ile xenon / bi xenon jest sterowany elektrycznie / aktywny góra dół bo tu o to chodzi a nie czy jest skretny .... o tyle jestem niemal w 99% pewien że długie nie są no chyba ze masz na mysi sam xenon..

tutaj zachodzi pytanie a raczej stwierdzenie jak wyglądają twoje odbłyśniki?\

dziwne jest to ze jak włączasz długie to nie włacza ci się również żarówka drogowych ...

no chyba ze na miejscu drogowych masz zarówkę dzienąą albo swiatła dzienne?\\

jeżeli nie to chyba z na przeciwka jechał gość w okularach przeciwsłonecznych nocą :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl