Sorry Pany ale para idzie w gwizdek. DRL świetna sprawa, no ale jeśli oporek łapie ponad 130 st. C to idzie przez niego prąd elektryczny który jest po prostu marnowany na emisję ciepła. Może zimą by się przydało ewentualnie do podgrzewania płynu do spryskiwaczy itp. ale latem? No i to wszystko kosztem obciążania alternatora, tenże silnika a silnik wiadomo skąd czerpie energię.hasek pisze:Pczester, tak jak pisałem na pw temperatura oporników wg mnie grubo ponad 100 stopni, laser mi świrował, ale udało mi się ustrzelić 131 stopni jak i opatrzyć palucha
[url=https://images81.fotosik.pl/673/2b15e125e8de95ccm.jpg]Obrazek[/URL]
Przy okazji wezmę termometr od kumpla i zmierzę jeszcze raz.
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 FL ALL ] Budowa lampy z LED DRL
Bądź dobry jak chleb.
Co do zasady to lampy pre-FL nie miały skrętnej soczewki i tam zawsze była kostka 10pin.Pczester pisze:A jeszcze może wiecie czy lampy z prelifta (skrętne bixy, z doświetlaniem zakrętów i h7) będą pasowały po zmianie klosza na ten poliftowy? Czy jeszcze wtyczki się różnią? I czy właśnie nie będzie problemu żeby kodowanie przyjęła elektryka?
Lampy po-FL ze skrętną soczewką mają kostkę 14pin.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Mówię o uniwersalnym module któremu trzeba dać wiadomo masę sygnał z pozycji (gdy zapala się pozycja to on gaśnie), ale mnie chodzi o to skąd wziąć zasilanie dla plusa tego modułu (on uruchomi się jak odpala się silnik i wrośnie prąd ładowania) ale by się wyłączył nie wystarczy zgasić auto bo ten prąd jest nadal za wysoki (mam nowe aku i cholera nie spada mu napięcie tak szybko
potrzebuje trochę tego prądu który zaniknie po zgaszeniu auta i najlepiej by nie kombinować i nie dokładać żadnych przekaźników

Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Witam,
Właśnie odebrałem reflektory z regeneracji odbłyśników.
Korzystając z okazji, że musiałem wyjąć reflektory postanowiłem sprawdzić żarówki LED w miejsce DRL i pozycyjnych. Kiepsko te żółte DRL wyglądały.
Zakupiłem dwie pary P21W: Osram i autogamma.
Osram to 7506DWP-2BL, a autogamma ZAR-BA15S-002.
Obie wywalają błąd. Różnica polega tylko na tym, że Autogamma dopiero po minucie jazdy.
Kupiłem też pozycyjną autogamma o oznaczeniu ZAR-W5W-009, ale niestety sypie błędami. Musiałem z nich zrezygnować.
Zmieniam post ponieważ wcześniej pisałem że autogamma P21W jest ok, ale z powodu pory roku praktycznie się nie włączały DRL, bo wyjeżdżałem i wracałem po ciemku. Wczoraj dopiero wyjechałem samochodem w dzień i włączyły mi się DRL - po chwili błąd spalonej żarówki. Testując oświeciłem DRL tylko na parę sekund, nie było błędów i uznałem że jest OK.
Teraz dopiero zdałem sobie sprawę z tego, że zakupione Osram w ogóle nie są "canbus", czyli nie mają żadnych oporników by oszukać sterownik. Nadarza się zatem okazja by za pomocą zewnętrznych (dodatkowych) oporników spróbować.
Czy ktoś skutecznie opornikami oszukał A8 D3 tak, by DRL mogły być w LED?
Właśnie odebrałem reflektory z regeneracji odbłyśników.
Korzystając z okazji, że musiałem wyjąć reflektory postanowiłem sprawdzić żarówki LED w miejsce DRL i pozycyjnych. Kiepsko te żółte DRL wyglądały.
Zakupiłem dwie pary P21W: Osram i autogamma.
Osram to 7506DWP-2BL, a autogamma ZAR-BA15S-002.
Obie wywalają błąd. Różnica polega tylko na tym, że Autogamma dopiero po minucie jazdy.
Kupiłem też pozycyjną autogamma o oznaczeniu ZAR-W5W-009, ale niestety sypie błędami. Musiałem z nich zrezygnować.
Zmieniam post ponieważ wcześniej pisałem że autogamma P21W jest ok, ale z powodu pory roku praktycznie się nie włączały DRL, bo wyjeżdżałem i wracałem po ciemku. Wczoraj dopiero wyjechałem samochodem w dzień i włączyły mi się DRL - po chwili błąd spalonej żarówki. Testując oświeciłem DRL tylko na parę sekund, nie było błędów i uznałem że jest OK.
Teraz dopiero zdałem sobie sprawę z tego, że zakupione Osram w ogóle nie są "canbus", czyli nie mają żadnych oporników by oszukać sterownik. Nadarza się zatem okazja by za pomocą zewnętrznych (dodatkowych) oporników spróbować.
Czy ktoś skutecznie opornikami oszukał A8 D3 tak, by DRL mogły być w LED?
Re: [D3 FL ALL ] Budowa lampy z LED DRL
Dzień staje się coraz dłuższy i światła zaczęły mi się przełączać na dzienne, co powodowało pojawianie się błędów. Wyciągnąłem ciężkie działa.
![Obrazek]()
Zastosowałem oporniki 8 Ohm 50W, zamontowane na aluminiowym kątowniku. Brak błędów, nie grzeje się - można dotknąć bez obaw opornika. Podłączenie do kostki żarówki w reflektorze lutowane bezpośrednio do złączki.
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Zastosowałem oporniki 8 Ohm 50W, zamontowane na aluminiowym kątowniku. Brak błędów, nie grzeje się - można dotknąć bez obaw opornika. Podłączenie do kostki żarówki w reflektorze lutowane bezpośrednio do złączki.
Re: [D3 FL ALL ] Budowa lampy z LED DRL
Albo zastosujesz oryginalne rozwiązanie (co wiąże się z rozklejaniem lampy) albo musisz dołożyć obciążenie na instalacji w postaci tych rezystorów aby sterownik widział poprawne obciążenie instalacji. Inaczej tego nie zrobisz. Tzn można by ingerować w soft sterownika i zmodyfikować bo typowo pod led ale to już gruba rzeźba będzie bo nie wiem czy nie trzeba będzie modyfikować dodatkowo obwodu pomiarowego. Ja odpuściłem ten temat.
Tak trochę obok tego tematu. Ja ostatnio przerobiłem w tylnych lampach w klapach gniazda na żarówki wstecznego P21W i wsadziłem ledowe żarówki. Oczywiście sypało błędami po 5 minutach jazdy i odłączało żarówki. Dlatego zrobiłem obwód opóźniający włączenie wstecznych żarówek o 0,5s . Działa to tak, że podczas normalnej jazdy zamiast żarówki obwód jest zamknięty przez rezystor co powoduje, że diody wstecznego nigdy nie migają w czasie jazdy a diagnostyka widzi obciążenie i nie sypie błędami. Jak wrzucę wsteczny to po 0,5s obwód się przełącza na żarówkę i włącza się swiatło cofania. Plus tego też taki, że jak stoję w korku i wrzucę na P, to podczas przejścia na D nie migam wstecznymi tym co stoją za mną.
Tak trochę obok tego tematu. Ja ostatnio przerobiłem w tylnych lampach w klapach gniazda na żarówki wstecznego P21W i wsadziłem ledowe żarówki. Oczywiście sypało błędami po 5 minutach jazdy i odłączało żarówki. Dlatego zrobiłem obwód opóźniający włączenie wstecznych żarówek o 0,5s . Działa to tak, że podczas normalnej jazdy zamiast żarówki obwód jest zamknięty przez rezystor co powoduje, że diody wstecznego nigdy nie migają w czasie jazdy a diagnostyka widzi obciążenie i nie sypie błędami. Jak wrzucę wsteczny to po 0,5s obwód się przełącza na żarówkę i włącza się swiatło cofania. Plus tego też taki, że jak stoję w korku i wrzucę na P, to podczas przejścia na D nie migam wstecznymi tym co stoją za mną.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/