Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[inne] hamownia - ile mamy koni mechanicznych  
Autor Wiadomość
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-10-02, 14:44   

0-80 km/h (s): 4.6
0-100 km/h (s): 6.9
0-160 km/h (s): 16.3

Powyższe dane znalazłem do A8 4.2 310KM, można przyjąć, że jeśli trzyma się powyższych danych i mając zdjęty kaganiec zamyka licznik to raczej konie nie latają sobie po polu.
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-02, 14:59   

Dokładnie Krzysiek. Najbardziej miarodajne co do sprawności naszych aut jest własnie pomierzenie rzeczywistych przyspieszeń. Skoro moje oscyluja w okolicy tych fabrycznych to uwazam że konie nie uciekły ani nie zdechły i papierki z hamowni to sobie mozna w... ;)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-02, 15:11   

krzychu22.p1i napisał/a:
Powyższe dane znalazłem do A8 4.2 310KM, można przyjąć, że jeśli trzyma się powyższych danych i mając zdjęty kaganiec zamyka licznik to raczej konie nie latają sobie po polu.

No właśnie, hamownia sobie a jazda drogowa i subiektywne odczucia kierowcy sobie :lol:

Jak pisałem powyżej max ile zmierzono moje ex S8 to 304KM...
to bardzo ciekawe poniekąd bo na 4-tym biegu ciągnął do 250km/h a ponieważ nie miałem w nim kagańca to w DE osobiście cisnąłem nim licznikowe 275-280km/h i jeszcze miałem gaz pod nogą a na obrotomierzu przy tej prędkości miałem coś koło 6000 czyli do czerwonego pola jeszcze kawałek było i wg. wykresu do wartości max KM jeszcze nie doszedłem....
te 275-280km/h to na kołach 20" i oponach 255/35R20....
a taki to był 300-konny "słabiak" :-P


Ale może się nie znam.... może jak by było zdrowe 360KM to by latał jeszcze lepiej :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-02, 15:16   

FOSS, Nie martw sie bo jak nasze zdechłe konie robia nie raz takie spustoszenie na drogach to pomyśl ile tych koni zdycha z glodu we wszystkich tych nowoczesnych "eco" furach :D
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-04, 10:36   

Mozna zapiac vaga i sprawdzic moment obrotowy, jest na ktoryms kanale pomiarowamym, bedzie wiadomo czy hamownia prawde mowi. To co sprawdzalem w swojej esce na hamowni to pokrywaly sie wartosci z vaga z wykresem. Jak mialem uwalone sondy i przeplywke to wychodzily podobne wartosci momentu ok 350Nm. Na nowej przeplywce bez problemu osiaga powyzej 3tys.obrotow 410Nm
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-10-04, 11:01   

Zgodzę się z kolegą Arthur, ponieważ u siebie też czarowałem z blokami pomiarowymi i u mnie było przy 2000obr/min 340Nm , dalej go nie kręciłem .
Myślę że górą wartość Nm. moje autko trzyma :mrgreen: Koników może nie mam 299 , ale do 240km/h ładnie przyśpiesza :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-04, 13:37   

A tak juz kiedyś było o tym pisane ale przypomne od siebie że były takie tematy tez w klubie pumy i nexii w których bywałem i tez gdzies o astrze GSI tez to czytałem że normalne nie pałowane motory normalnie exploatowane w każdym z tych aut trzymały serie mocy na poziomie 95-100% i wykazywały to hamownie ale kazde z tych aut to oska z manualem więc sami wiecie że o wiele łatwiejsze do zhamowania.
Temat tez był poruszany na stronkach VW więc panowie nie tragizujcie bo nasze ósemkowe motory to przecie (szczególnie benzynki) jedne z lepszych i na pewno mają swoje moce. :)
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-08, 00:22   

No dobra a jak wytłumaczycie, że jak hamują D3 z dieslami to silniki trzymają serię a nawet jest lepiej czasami :?:
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-08, 11:27   

Mucholejkolator, Tez sie nad tym zastanawiałem i nie mam pojęcia ale nikt mi nie powie że benzynowy silnik który ma rozpędzac auto wg danych w 7sek do setki po stracie 30%mocy dalej to robi-to by było tez cos nie halo prawda?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-08, 11:44   

Mucholejkolator napisał/a:
No dobra a jak wytłumaczycie, że jak hamują D3 z dieslami to silniki trzymają serię a nawet jest lepiej czasami :?:

Wszystko zależy od hamowni i jej obsługi.
Apropos wyników tu jeden z kolegów poczynił małe wyjaśnienie: http://sportaudi.pl/viewtopic.php?p=37868#37868
Wystarczy wczytać się w tekst aby zauważyć jak dużo można popsuć podczas dokonywania pomiarów... i raczej nie jest to błąd w technice pomiarowej ale bardziej błąd w samych przeliczeniach z mocy zmierzonej na kołach.


Z naszych forumowych diesli to tylko jednostkowe przypadki kojarzę aby ktoś wrzucał wykres ale jak to hamowane u Mastersa czy kogoś innego ogarniętego to pewnikiem jest miarodajne.


Ja niestety swoje S8 hamowałem w Kreatorze Mocy i jakoś w wyniki tam uzyskane ciężko mi uwierzyć - największe kuriozum to pomiar przed programem 303,5KM i po programie 304KM.... a program modyfikowany przez gościa który pisze programy dla wielu firm tuningowych :lol:

hamowanie 1. 292,6KM 362Nm
hamowanie 2. 303,5KM 390Nm - nowa przepływka i podłubany wydech
hamowanie 3. 304,0KM 399Nm - nowy program

Wychodzi na to, że największy przyrost zanotowałem po zmianie przepływki a program to praktycznie nic nie wniósł do tematu, przy czym moje subiektywne wrażenia z jazdy były odmienne :-P


(Wykresy wrzucę potem bo dopiero je odnalazłem w wersji papierowej)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2013-10-08, 12:18   

Słuchajcie, nie znam się na hamowniach do mierzenia aut 4x4.

Jak to jest?

Jedna ośka (np. tył) jest mierzona a przednia tylko na rolkach?
Lub odwrotnie....

Czy dwie osie są mierzone?

Bo jeżeli jedną to (będę pisał o D2Q)...
Co się dzieje z utratą momentu obrotowego na centralnym dyferencjale (nie możemy
go zblokować)? Chodzi o to, że torsen w D2 max przenosi 80% na daną oś.
20% pójdzie na drugą. I to by się zgadzało,

Czyli jak mierzymy tył to max 80% momentu powinna hamowania pokazać.
20% poleciało na przód. Z momentu i obr. wyliczana jest moc.

Jak jest wykonywany pomiar aut z 4x4 bez blokady centralnego dyferencjału?

Dla przykładu:
ABZ z 300KM da wynik na hamowni (mierząc jedną oś w granicach 80% czyli 240KM)
Silnik z S8 (360KM) da ~290KM.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-08, 12:45   

marekp750 napisał/a:
Bo jeżeli jedną to (będę pisał o D2Q)...
Co się dzieje z utratą momentu obrotowego na centralnym dyferencjale (nie możemy
go zblokować)? Chodzi o to, że torsen w D2 max przenosi 80% na daną oś.
20% pójdzie na drugą. I to by się zgadzało,

Czyli jak mierzymy tył to max 80% momentu powinna hamowania pokazać.
20% poleciało na przód. Z momentu i obr. wyliczana jest moc.

Jak jest wykonywany pomiar aut z 4x4 bez blokady centralnego dyferencjału?

Ciekawe pytanie.... nie zgłębiałem tego nigdy :roll:

Ale gdyby było tak jak piszesz to po programie miałbym w swoim Ex S8 380KM i 498,75Nm.... ale to chyba nie jest takie proste jak się wydaje :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Grain 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 241
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2013-10-08, 22:03   

marekp750,może umówimy się w jakiś dzień i podjedziemy do Słupska na hamownie? :-D
_________________
Było S8....:(
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-09, 07:29   

zalezy od rodzaju hamowni, ale czesto rolki przod i tyl sa ze soba polaczone, lub elektronika mierzy obroty obu osi a hamulce elektrowirowe utrzymuja rowne predkosci
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-09, 22:03   

Arthur napisał/a:
zalezy od rodzaju hamowni, ale czesto rolki przod i tyl sa ze soba polaczone, lub elektronika mierzy obroty obu osi a hamulce elektrowirowe utrzymuja rowne predkosci

Ale ciekawe jak dokonywany jest pomiar... bądź co bądź u nas na jednej osi może być max 80% tego co generuje silnik więc powinny być chyba mierzone obie osie równolegle a wynik jakoś przeliczany co by suma wypadkowa dała jakieś wiarygodne info :roll:
Szkoda że nie zgłębiłem wtedy tego tematu :-x



Apropos mojeg Ex S8 - poniżej wykresy z hamowni.
1. Pomiar wstępny
2. Nowa przepływka
3. Nowy program

1. 2. 3.

Na ostatnim wydruku wstawiono mi dla porównania wyniki z pierwszego pomiaru... podobno mieli zapamiętane w kompie. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wyniki są takie same ale jak się wczytać to jednak jest to coś innego - ciekawe jak to się stało, że coś co mieli zapamiętane po upływie 2 tygodni trochę się zmieniło :-P
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2013-10-10, 16:31, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.