Autor |
Wiadomość |
dawidt
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S6 C5
Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: PL
|
Wysłany: 2016-10-01, 07:53 [inne] S6 C5 4.2 ANK - ustawienie rozrządu
|
|
|
Witam!
Jestem posiadaczem Audi S6 C5 z silnikiem 4.2 ANK. Zwracam sie z pytaniem do was na tym forum gdyż wiem że tutaj więcej osób ma stycznośc z silnikami V8 niż na innych forach
Do rzeczy.
Po zakupie samochodu ,zaobserwowałem lekkie "bujanie się" silnika na wolnych obrotach , poszperałem troche w sieci na tem diagnostyki problemu. Na pierwszy ogien poszło sprawdzenie korekt w grupie 093. Po diagnostyce w mojej S6 korekcje pokazały (-9) i (-4)
Zdecydowałem podjąć sie wymiany rozrządu , zakupiłem w tym celu niezbędne blokady ( blokada wałków + blokada wału) i przystąpiłem do wymiany rozrządu.
Okazało sie że ktoś przedemną złożył go na przysłowiowy "flamaster" , ustawiłem więc wszystko w ten sposób aby założyc blokady. Wykonałem wszystko według opisów łącznie z poluzowaniem kół na wałkach.
Samochód poskładany i efekt jest taki że po odpaleniu silnika pokazuje mi (-14) i (-1)
Po odpaleniu i nagrzaniu sprawdziłem jeszcze raz , i to samo . Pomyślałem tez ze coś skopałem przy montażu więc zrzuciłem obudowy rozrządu ,pokręciłem wałem , pin blokujący na wał weszedł blokada na wałki również lekko wchodzi. Czyli rozrząd złożony poprawnie na 100% według mnie. W czym może tkwić problem ?? Prosze o pomoc bo już nie mam pomysłow.
Samochód ma przelatane rzeczywiste 180 tys i dodam że fazatory też wg mnie w dobrym stanie.Nawet po kilkudniowym postoju nic nie stuka. Wychylały sie prawidłowo 22-23 st.
Z góry dziekuje i Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-10-01, 09:41
|
|
|
pokrywa zaworów do góry, sprawdź napinacz oraz łańcuszek miedzy walkami, plus może być przestawiony drugi wałek |
|
|
|
|
|
|
|
dawidt
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S6 C5
Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: PL
|
Wysłany: 2016-10-01, 11:09
|
|
|
Dekle zrzucone , wałki ssace i wydechowe na znakach , wszystko wyglada OK. Dziś rozebrałem już i poskładałem rozrząd 5 x i ciągle to samo . Nie mam już pomysłów co to może być
Dalej korekty na poziomie -13, -1 , ewidentnie cos nie tak z Bankiem 1 tylko co ??
Próbowałem regulować "na oko" wałek na banku 1 , przestawiłem go względem blokady i uzyskałem -8,-1 .. Można by go dalej przestawiać zeby uzyskac 0 ale czuje ze nei tędy droga i tłoki moga sie spotkac z zaworami w koncu.
Forumowicze poradzicie cos ????? |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-10-02, 14:06
|
|
|
Sprawdz, czy aby na pewno dales napinacz do swojego silnika (numery w etce sprawdz i zobacz czy bezposrednio łączą się z tym co wstawiles poczas wymiany rozrzadu) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-10-02, 19:28
|
|
|
nie prawda ja miałem zamienione stronami
i co [prawda na jednej było -20 ale to z winy uwalonego napinacza
na drugiej było ok
Jeśli fizycznie wałki są na swoich miejscach to tylko napinacz łańcuch
Tylko jeszcze jedno nie sugeruj się znakami tylko policz liczbę ogniw między znakami |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-10-02, 20:03
|
|
|
a co to ma do tego
ja ze rok śmigałem na zamienionych
te silniki są praktycznie takie same |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-02, 20:04
|
|
|
pepi, nastawniki nie są zamienne i to nie bez powodu. To że ty smigałeś niestety nas nie uratuje ani uraduje bo tam prawa fizyki widac nie funkcjonują |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-10-03, 11:59
|
|
|
ja o tym wiem ale ten kowal co składał auto raczej nie wiedział |
|
|
|
|
|
|
|
dawidt
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S6 C5
Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: PL
|
Wysłany: 2016-10-03, 22:23
|
|
|
Panowie gdzie szukac tych numerow ?? I jakie maja byc odpowiednie dla banku 1?? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-03, 22:40
|
|
|
numery nastawnika sa chyba widoczne na jego zewnętrznej cześci jesli nie to zwalac dekiel trza-poproś MichałWruszak on ci okresli jakie powiny byc numery prawidłowe |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-10-04, 04:33
|
|
|
dawidt,
Uzupełnij proszę swój profil zgodnie z regulaminem. Wypełnij rzetelnie wszystkie obowiązujące pola. Jeśli nie chcesz podawać miasta w którym zamieszkujesz, podaj inne duże, najbliżej leżące od Twojego miejsca przebywania. Informacje techniczne uzupełnij szczegółowo i prawidłowo wybierając je menu w Twoim profilu.
Brak uzupełnionego profilu może skutkować jego usunięciem lub zablokowaniem. |
|
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-10-04, 05:38
|
|
|
077 109 088
prawa |
|
|
|
|
|
|
|
dawidt
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S6 C5
Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: PL
|
Wysłany: 2016-10-04, 16:19
|
|
|
Nastawnik jest ok. Ma takie numery jak podales |
|
|
|
|
|