Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Światłowody w samochodzie  
Autor Wiadomość
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2014-01-06, 19:38   Światłowody w samochodzie

Panowie mam takie pytanie.

Jaki jest cel zakładania światłowodów w samochodzie np. osobowym?

Jakie są z tego praktyczne korzyści?

Bo odnoszę wrażenie, że to tylko pretekst do wyższych cen sprzedaży i serwisu.

Są marki które tego nie stosują i też dobrze radzą sobie na rynku.

No ale jako laik mogę się mylić.
_________________
Forum Audi A6
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-01-06, 21:12   

Światłowody to już wyższa technologia. Przesyłanie danych metodą światłowodową odbywają się szybciej i mniejszymi stratami. To jest po prostu krok do przodu w dziedzinie elektroniki. Nie każdy może sobie pozwolić na to bo zastosowanie tej technologii w motoryzacji jest drogie. Tak na chłopski rozum. Bo technicznie jest to bardzo zawiłe.
Po prostu jest lepszy i droższy ;-)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2014-01-06, 21:26   

No to tyle to wiem.

Ale jakie są tego praktyczne korzyści?

Czy tych danych jest aż tyle?
_________________
Forum Audi A6
 
 
Hjeniu 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-06, 21:45   

tak ty danych jest aż tyle

co nie zmienia faktu, z nie mogło by być ich znacznie mniej

Kiedyś tak samo snuto teorie spiskowe o CANie, potem wszyscy się przyzwyczaili ... wot taka kolej rzeczy. Kiedyś jeździło się poldonem i też było dobrze.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-01-06, 21:45   

Przekaz danych jest o wiele szybszy niż zwykłym kablem. Tam gdzie np trzeba ciągnąć wiązkę kabli np to jakiegoś układu, w systemie analogowym za pośrednictwem nowej technologii i układów PCM kodów binarnych czyli ( 0 i 1 ) te same dane mogą być przesyłane tylko jednym światłowodem. A nie ogromnymi ilościami kabelków.

edit:
Dawno mnie w szkole nie było ale wygląda to następująco:
Są sygnały analogowe i cyfrowe. Np czujniki silnika wszelakiego rodzaju, są doprowadzone do nich przewody. Dzięki nim przekazywany jest sygnał do komputera który zbiera wszelkie dane o jednostce lub o innym układzie. Wszędzie idą przewody jest ich masa. Stosując światłowody zmienia się technologia. Z układów analogowych na cyfrowe. Sygnał jest przekazywany specjalnym kodem binarnym w postaci zer i jedynek. Taki przykład jak np do drzwi kierowcy idzie kilka kabli każdy odpowiada za za osobny układ czyli ( sterowanie szyb, lusterek, centralny zamek, itd) w systemie światłowodowym można zastosować układ sterujący zasilanie czyli + i - oraz światłowód który wszelkie dane będzie przekazywał nie kilkoma kablami tylko jednym przewodem.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2014-01-06, 22:20   

Niestety trend jest taki ze swiatlowody owszem, jest to krok w przyszlosc... Ale gdy pojawi sie jakakolwiek usterka, My jako uzytkowinicy tej technologii bedziemy zmuszeni wymieniac cale uszkodzone moduly, a nie tak jak kiedys, wystarczy zlutowac polamana zyle czy tez kabelek... Dla mnie jest to przerost formy nad trescia... I daremne dolozenie modulow elektronicznych... ktore spierdziela sie szybciej niz wlasciciel bedzie zdawal sobie z tego sprawe... Ja jestem zwolennikiem miedzi w autach ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Hjeniu 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-06, 22:28   

Pracuję w ASO samochodów ciężarowych

W porównaniu do ciężarówki to to osobówki to pikuś

Pan Pikuś nawet rzekł bym
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-06, 22:38   

ernesto napisał/a:
Przekaz danych jest o wiele szybszy niż zwykłym kablem. Tam gdzie np trzeba ciągnąć wiązkę kabli np to jakiegoś układu, w systemie analogowym za pośrednictwem nowej technologii i układów PCM kodów binarnych czyli ( 0 i 1 ) te same dane mogą być przesyłane tylko jednym światłowodem. A nie ogromnymi ilościami kabelków.

edit:
Dawno mnie w szkole nie było ale wygląda to następująco:
Są sygnały analogowe i cyfrowe. Np czujniki silnika wszelakiego rodzaju, są doprowadzone do nich przewody. Dzięki nim przekazywany jest sygnał do komputera który zbiera wszelkie dane o jednostce lub o innym układzie. Wszędzie idą przewody jest ich masa. Stosując światłowody zmienia się technologia. Z układów analogowych na cyfrowe. Sygnał jest przekazywany specjalnym kodem binarnym w postaci zer i jedynek. Taki przykład jak np do drzwi kierowcy idzie kilka kabli każdy odpowiada za za osobny układ czyli ( sterowanie szyb, lusterek, centralny zamek, itd) w systemie światłowodowym można zastosować układ sterujący zasilanie czyli + i - oraz światłowód który wszelkie dane będzie przekazywał nie kilkoma kablami tylko jednym przewodem.


sygnał cyfrowy można przekazać również jednym przewodem miedzianym (plus ekran)
bo przecież medium jest tylko optyczne, we wszystkich modułach sygnał jest nadal
obrabiany "elektrycznie" sądzę że ważnym czynnikiem jest tutaj mniejsza podatność
na zakłócenia, przebicia (w sensie elektrycznym, nie mówię o wytrzymałości mechanicznej)

ernesto napisał/a:
Światłowody to już wyższa technologia. Przesyłanie danych metodą światłowodową odbywają się szybciej i mniejszymi stratami. To jest po prostu krok do przodu w dziedzinie elektroniki. Nie każdy może sobie pozwolić na to bo zastosowanie tej technologii w motoryzacji jest drogie. Tak na chłopski rozum. Bo technicznie jest to bardzo zawiłe.
Po prostu jest lepszy i droższy ;-)


to już się wciska praktycznie do wszystkich marek, co poważniejsze zastosowania
(pełna magistrala) znajdziemy np w Octavii czy w samochodach Kia
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-01-07, 00:10   

Stosowanie światłowodów w A8 D3 to przede wszystkim szybkość transmisji danych noi oczywiście ograniczenie wiązki klasycznych kabli.

Tu mały cytat:
"Za pomocą optycznej magistrali danych MOST (Media Oriented Systems Transport) następuje wymiana danych w formie cyfrowej między uczestniczącymi elementami.
Transmisja danych za pomocą fali świetlnej umożliwia, obok zapotrzebowania na nieznaczny przewód o znikomym ciężarze, znacznie większą szybkość transmisji danych.

Fale świetlne w porównaniu do fal radiowych mają bardzo krótkie długości fali, nie wytwarzają żadnych elektronicznych fal zakłócających i są jednocześnie odporne na te zakłócenia.
Te związki umożliwiają dużą szybkość transmisji danych oraz duże bezpieczeństwo zakłócania."


Na światłowodach śmigają w D3 takie elementy:
- interfejs diagnostyczny magistrali danych
- komputer sterujący informacjami (MMI)
- zmieniarka płyt CD
- system Telematik
- tuner TV
- tuner radia
- obsługa głosowa
- wzmacniacz
- system nawigacji
- czytnik kart

Lektura działania systemu i schemat wymiany informacji oparte na MOST są naprwadę długie i imponujące ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2014-01-07, 05:52   

FOSS napisał/a:
Stosowanie światłowodów w A8 D3 to przede wszystkim szybkość transmisji danych noi oczywiście ograniczenie wiązki klasycznych kabli.

Tu mały cytat:
"Za pomocą optycznej magistrali danych MOST (Media Oriented Systems Transport) następuje wymiana danych w formie cyfrowej między uczestniczącymi elementami.
Transmisja danych za pomocą fali świetlnej umożliwia, obok zapotrzebowania na nieznaczny przewód o znikomym ciężarze, znacznie większą szybkość transmisji danych.

Fale świetlne w porównaniu do fal radiowych mają bardzo krótkie długości fali, nie wytwarzają żadnych elektronicznych fal zakłócających i są jednocześnie odporne na te zakłócenia.
Te związki umożliwiają dużą szybkość transmisji danych oraz duże bezpieczeństwo zakłócania."


Na światłowodach śmigają w D3 takie elementy:
- interfejs diagnostyczny magistrali danych
- komputer sterujący informacjami (MMI)
- zmieniarka płyt CD
- system Telematik
- tuner TV
- tuner radia
- obsługa głosowa
- wzmacniacz
- system nawigacji
- czytnik kart

Lektura działania systemu i schemat wymiany informacji oparte na MOST są naprwadę długie i imponujące ;)


Według mnie propaganda. Pracuję w sieciach informatycznych na co dzień. Główne powody stosowania światłowodów to przede wszystkim duża odległość (ta nie ma znaczenia w aucie, bo odległości są śmiesznie małe) i odporność na zakłócenia (to może być tu jakiś powód), bezpieczeństwo (trudno podsłuchać - to też nie dotyczy aut). Po miedzi na taką odległość z powodzeniem można przesyłać sygnały cyfrowe, poza tym połączenia miedziane są tańsze. Zatem według mnie te światłowody w aucie to aby klient poczuł się lepiej, bo tyle kasy za auto zapłacił i są tu takie technologie których nie ma w tańszych autach, niż względy praktyczne.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-07, 11:35   

W saabie 9-3 audio tez smigalo na swiatlowodzie, dlatego upgrade audio byl tam mocno klopotliwy.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2014-01-08, 10:46   

Hjeniu pisał o ciężarówkach. Rozwiń temat, bo na pewno osobówki pójda w tym kierunku.

To może zamiast światłowodów zastosować komunikacje bezprzewodową?

Tez są bardzo wydajne technologie, bezpieczne i nie będzie w ogóle przewodów?

I na pewno można je dostosować do aut.
_________________
Forum Audi A6
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-01-08, 11:43   

Audio jak najbardziej na światłowodach, szczególnie B&O, BOSE może troszke mniej , no ale jakość dźwięku przy takim sprzęcie jest ważna. Sam w domowym audio używam tylko światłowodu( a przeciez kłosniki kilometrów od siebie nie są).

Może instalacja pozwala troszke zaoszczędzić na wadze bo jest lżejsza. (Zależy o jak rozległej instalacji się mówi ale podejżewam, że w obrębie auta będzie to różnica kilograma do maksymalnie kilku).

A tak apropo to transmisji światłowodowej nie da się na obecną chwile podsłuchać (zaszyfrowanej) bo odsłuchując przekaz niszczymy wiadomość bezpowrotnie zmieniająć stany kubitów.

bunga bunga napisał/a:
Hjeniu pisał o ciężarówkach. Rozwiń temat, bo na pewno osobówki pójda w tym kierunku.

To może zamiast światłowodów zastosować komunikacje bezprzewodową?

Tez są bardzo wydajne technologie, bezpieczne i nie będzie w ogóle przewodów?

I na pewno można je dostosować do aut.


Nie liczyłbym na technologie bezprzewodowe, w autach takiej klasy gdzie możnaby je teoretycznie zastosować, jest tyle elektroniki i zakłuceń, że wyklucza to bezproblemowe zastosowanie takiego rozwiązania... sliniki, zasilacze, sterowniki, serwa, nadajniki odbiorniki... Jak dla mnie na codzień obcującego z elektorniką i automatyką jest to naprawdę wyzwanie... Nieraz mi sie zdarza, że przy dużych ilościach elektroniki zwykły Ethernet kablowy najwyższej klasy nie chce działać a co dopiero bezprzewodówki... Chyba jeszcze nie z obecnymi standardami technologicznymi, byłoby to zbyt niepewne rozwiązanie.
 
 
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2014-01-09, 10:05   

Może upraszczam ale skoro na komórce mogę oglądać on line filmy HD.

To transmisja powinna być wydajna w ilości i szybkości potrzebnej do auta.
_________________
Forum Audi A6
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-01-09, 12:28   

Tu nie chodzi o szybkosc transmisji danych, odleglosci sa tak male, ze spokojnie wysokie transfery mozna osiagnac na medium miedzianym. Przede wszystkim chodzi o wage i odpornosc na zaklocenia (elektromagnetyczne, przesluchy itp). Jeżeli kilka lini komunikacyjnych moze być multipleksowanych do jednego łącza optycznego to plus lacz swiatlowodowych widac tym bardziej.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.