Autor |
Wiadomość |
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2018-10-14, 07:16 Audi S7 4.0T
|
|
|
Witam
Przymierzam sie do zakupu Audi 2013 S7 4.0T 95000km orginalny przebieg, 3 wlascicieli, obecny wlasciciel to mechanik dilera Audi z 9 letnim stazem
wszystkie serwisy i naprawy robione u dilera na bierzaco
auto z gwarancja do konca roku lub 160 000 z mozliwoscia przedluzenia za oplata ale nie wiem ile bo musi sie dowiedziec
bezwypadkowy 100%
jedyne co mi powiedzial niepokojacego obecny wlasciciel to ze obie turbiny zaczely glosno pracowac 5000km temu i zostaly wymienione na gwarancji podobno 4800 $ CAD sztuka razem z osprzetem
zastanawia mnie czy moge oczekiwac jakich innych kwiatkow wkrotce czy pojezdze tym autem pare lat
ma ktos takie auto ?
czego sie po nim spodziewac i jak szybko cos nowego moze sie wysypac ? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-10-14, 22:54
|
|
|
marekp750 napisał/a: | większość 4.0 turbo Pb ma problem z turbinami
znam kilka aut, gdzie 100-130 tys km turbiny szły do wymiany.
Problem mało-lepkich olejów W30
oraz wymieniania oleju co 20-25 tys km.
Dobry olej klasy W50, wyłączyć system START/STOP
Jeżeli auto jest poza gwarancją to użyć ceramizera do pokrycia warstw trących metal/metal. |
Będąc w serwisie audi rozmawiałem dosyć długo z mechanikiem,który wymieniał świece w moim S8 4.0T na temat tych silników i bardzo je chwalił.Co do turbin to mówił,że mają klienta co zrobił S8 coś ponad 300tyś km i nie wymieniał ich.Uczulał mnie,żeby wlewać dobre paliwo,bo właśnie owy klient wymieniał wtryski po zalaniu kiepskiego paliwa.Ja mam D4 już prawie 2 lata (jak kupiłem miało 90 tyś przebiegu- teraz 108 tyś km) i jakoś nie zauważyłem,żeby coś było nie tak.
Co do stop/startu masz rację - mam to wyłączone na stałe i odnośnie oleju też się z Tobą zgodzę- nie patrząc na zalecenia serwisowe ja u siebie zalałem 5W50 i na tym oleju silnik pracuje jak należy.Zaraz po zakupie zalałem 5W30 C3 zgodnie z zaleceniami i ten olej w ogóle nie nadaje się do tego silnika i dynamicznej jazdy.Po krótkim czasie wymieniłem na VR1 5W50 (A3/B4) i na tym oleju silnik pracuje bardzo dobrze ( mam wrażenie,że trochę wolniej się nagrzewa). Przy następnej wymianie myślę nad przetestowaniem Liqui Moly bądź Milerrs 5W50 C3 (niby pozostawiające miej nagarów,chociaż pewnie niewiele to da). W przyszłości mam w planach czyszczenie dolotu (nieszczęsne tfsi) i wgranie softu na ok.600 ps. Co do interwałów między wymianami to 10-12tyś km u mnie jest max w każdym aucie.
Jak dla mnie 4.0 T to bajka - ja jestem zadowolony z zakupu i eksploatacji. |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-10-15, 05:53
|
|
|
System wtrysku common-rail to inna historia ale o dziwo trzyma się
i rzadko są z nim problemy.
Czym układ pracuje na wyższych ciśnieniach tym czulszy na jakość paliwa oraz na
ewentualne zanieczyszczenia.
Greg, należysz do tak zwanych świadomych użytkowników. Zalewasz bardziej lepki
olej, wymieniasz go częściej, schładzasz turbiny po dynamiczniejszej jeździe.
Skutkuje to tym, że polatasz tym autkiem jeszcze sporo czasu bez problemu z turbinami.
Polecam zastosować ceramizer XERAMIC Engine Protector 500 ml.
To jeszcze dodatkowo zabezpieczy turbiny i nie tylko turbiny.
Działa, technologia sprawdzona i stosowana przeze mnie w wielu autach prawie od 25 lat.
Dodam jeszcze, że silniki fajne, nie ma to jak doładowana benzyna. Radocha z jazdy jest.
Moim pierwszym autem benzynowym z turbiną było audi 200. Były to lata... 1993 czy 1994.
Jak to jechało na tamte czasy.
Coś podobnego do tego z filmiku. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-17, 10:54
|
|
|
marekp750 napisał/a: | wyłączyć system START/STOP |
to zabija turbiny w 4.0T tak samo jak w 4.2TDI |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-10-17, 22:39
|
|
|
panton napisał/a: | marekp750 napisał/a:
wyłączyć system START/STOP
to zabija turbiny w 4.0T tak samo jak w 4.2TDI |
Niby dlaczego? Według mnie właśnie jest całkiem odwrotnie.Jeździłeś takim autem? Sprawa wygląda tak: zapitalasz sobie po mieście i nagle musisz się zatrzymać bo masz czerwone światło i auto w sekundzie Ci gaśnie.To właśnie zabija turbiny i do tego jak kolega Marek wspomniał olej 5W30 też do tego się przyczynia.Jeśli się mylę to proszę podaj jakieś sensowne argumenty,że jest tak jak piszesz. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-18, 07:34
|
|
|
greg26 napisał/a: | Niby dlaczego? Według mnie właśnie jest całkiem odwrotnie. |
oczywiście aktywny system START/STOP zabija turbiny a nie wyłączenie tego systemu
greg26 napisał/a: | Jeździłeś takim autem? |
Nawet w nim nie siedziałem... takie auta są w sferze moich marzeń motoryzacyjnych.
greg26 napisał/a: | Sprawa wygląda tak: zapitalasz sobie po mieście i nagle musisz się zatrzymać bo masz czerwone światło i auto w sekundzie Ci gaśnie. |
To nie do końca tak działa jak piszesz... muszą być określone warunki by system START/STOP działał. np. nie rozgrzany silnik to mimo zatrzymania pojazdu nie zgasi silnika, słabe napięcie na aku też będzie powodem nie zatrzymania pracy silnika, podobnie z ostrą jazdą gdzie jest wysoka temp. oleju.... Generalnie jest szereg czynników, które muszą zostać spełnione by ten system wyłączył silnik po zatrzymaniu na światłach.
Oczywiście ten system bardzo znacząco wpływa na życie turbin i dotyczy to wszystkich silników z T - nie tylko tych na Pb.
Odnośnie oleju to jak jest z normą tych 5w50... czy ten olej spełnia wszystkie normy zalecane dla 4.0T FSI? Jakie normy musi spełniać olej dla tego silnika?. |
|
|
|
|
|
|
|
Saberek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 153 Skąd: Lloydminster, Alberta , Kanada
|
Wysłany: 2018-10-18, 13:44
|
|
|
Wczoraj znalazlem 2013 A8 4.0T z przebiegiem 53000km I gadalem z gosciam dlugo I namiętnie.
Okazało się że turbiny padły przy 50000 i wymienili na gwarancji z osprzętem....koszt z ronocizna coś koło $15.000 CAD
Mam od niego fakturę na to tylko nie wiem jak wrzucić zdjęcia
Więc nie wiem czy to kanadyjskie paliwo 87, 89, 91 czy tutejsze serwisy sobie nie radzą z tym autem |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-10-20, 20:41
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Greg, Łukaszowi chodziło o to, że system start/stop zabija silnik.
Nie odnosił się do wyłączenia go, mimo, ze zacytował ten kawałek. |
Sorki mój błąd.
panton napisał/a: | To nie do końca tak działa jak piszesz... muszą być określone warunki by system START/STOP działał. np. nie rozgrzany silnik to mimo zatrzymania pojazdu nie zgasi silnika, słabe napięcie na aku też będzie powodem nie zatrzymania pracy silnika, podobnie z ostrą jazdą gdzie jest wysoka temp. oleju.... Generalnie jest szereg czynników, które muszą zostać spełnione by ten system wyłączył silnik po zatrzymaniu na światłach. |
jeżdżę takim autem i generalnie kilka razy miałem to dziadostwo włączone i auto na każdych światłach gasło. Potestuję ten system jeszcze w różnych sytuacjach i jak coś opiszę kiedy się aktywuje.
Co do oleju to do tych silników zalecany jest 5W30 C3 VW 504.Nie ma niestety żadnego oleju 5W50 z normą VW 504. Firma Millers ma w swojej ofercie 5W50 C3 a resztaproducentów ma A3/B4. Według mnie Audi zaleca 5W30 ze względu na właśnie start/stop czyli częste gaszenia i odpalania silnika.Ochrona silnika na tym oleju jest słaba (cienki film olejowy,zrywanie filmu olejowego,wyższa temp. oleju). Sporo czytałem na forach innych marek z mocymi silnikami i tam mało kto stosuje 5W30.Skoro nie mam stop/start to na 5W50 mam tylko gorszy pierwszy rozruch a potem jest już tylko na plus dla silnika i turbin. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2018-10-21, 21:23
|
|
|
panton napisał/a: | Więc do tych silników najlepszym kompromisem będzie 5W40. |
Do spokojnej jazdy 5W30 wystarczy,5W40 tak jak piszesz jest najlepszym kompromisem,5W50 najlepiej nadaje się do dynamicznej jazdy i wysokich obrotów (najlepiej znosi ekstremalne obciążenia). Ja np. w D3 4.2 LPG na 5w50 zrobiłem już z jakieś 70 tyś km ( wymiany max co 12 tyś km) i silnik super chodzi- jak do tej pory zero problemów,dlatego do D4 też go zalałem tym bardziej,że nie ukrywam,że lubię przeciążenia.Czas i pokonane kilometry pokażą czy jest to dobry wybór ... |
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-05-11, 09:46
|
|
|
Cześć
Wprawdzie nie mam takiego auta z tym silnikiem, ale z racji chęci posiadania śledzę zachodnie fora i większość zgodnie uważa że problemem są sitka na wejściu do turbin , które się zapychają i blokują przepływ oleju. Są nawet zestawy tuningowe , a część ludzi wywala to ustrojstwo. Interwały co 30tyś oczywiście nie pomagają .
Problem został poprawiony w autach po 2015.
Olej to temat rzeka zawsze , ale 5w30 to zawsze był żart. Ja w swojej S8 odkąd posiadam leję 5w40 Estrowy od Motula i jestem zadowolony .
Tak poza konkursem drażliwy temat Jakie macie realne spalanie w 4.0 ? Chodzi mi o jakiś tryb mieszany , ale głównie trasa , bo w mieście to i moje pali 18.
Pozdr |
|
|
|
|
|
|
|
|