|
Autor |
Wiadomość |
Inter32
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 233 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2015-01-10, 21:23
|
|
|
M120:
- Dwa filtry powietrza
- Dwa czujniki temperatury powietrza zasysanego
-Dwa przepływomierze
-Dwie przepustnice - jedna na linkę, druga sterowana w pełni elektronicznie
-Dwa rozdzielacze zapłonu
-Dwie cewki zapłonowe
-Dwa moduły zapłonu
-Dwa pokrętła do serwisowej zmiany map paliwa
-Dwa sterowniki wtrysku LH
-Dwa czujniki temperatury płynu chłodzącego
-Dwa czujniki położenia wałka rozrządu
-Dwa czujniki położenia wału korbowego
-Cztery czujniki spalania stukowego
-Dwa zawory recyrkulacji spalin EGR
-Dwie sondy lambda
Daje to nieco pojęcia o skomplikowaniu silnika. Dalej, przykładowe ceny części, które być może przyjdzie nam wymienić w "budżetowym" egzemplarzu:
- Wiązka elektryki silnika (naprawa ok 400-600 zł)
- Wiązki przepustnic (naprawa ok 100-200 zł/szt)
- kopułka zapłonowa - w InterCarsie 316 zł, brak na stanie, w aso 1195. Innych nie znalazłem. Kwota x2, bo są dwie.
- palec rozdzielacza 168 zł x2 w IC, w ASO 353 zł
- przewody zapłonowe zestaw 2522 zł Beru w IC, brak na stanie, w aso brak zestawu
- świece zapłonowe 11 zł x12
- przepływomierz 3200 zł w IC, brak, w ASO prawie tyle samo. używek brak.
- przepustnica używek praktycznie brak, nowa - lepiej nie wiedzieć, kwota 5 cyfrowa
- filtr powietrza 164 zł w IC, x2
- rolki prowadzące i napinające pasek wielorowkowy
- pasek wielorowkowy
- olej silnikowy - 10 litrów
- termostat - zamiennik 228 zł, niedostępny na ten moment, oryginał 365 zł.
No i z tego wszystkiego, "najgrubsza" sprawa - rozrząd:
Niestety, z racji długości łańcucha rozrządu, nie jest on wieczny. Przy przebiegu ok 250 tys km zalecana jest kontrola rozciągnięcia łańcucha i zwykle jego wymiana. Można wymienić sam łańcuch, ale żeby nie wracać do tematu, wypada rozebrać przód silnika i wymienić komplet ślizgów łańcucha. Ceny potrzebnych części kształtują się następująco: łańcuch w IC brak, w ASO 828 zł, ślizgi 1034 zł + jeden nie zgłaszający się w katalogu on-line, na pewno ok 500-600 zł.
Kosztów robocizny nie podam, gdyż jest to kwota zmienna, zależne od warsztatu, który się w ogóle tego podejmie.
Silniki te, także jak pozostałe silniki z tamtych lat, trapione są wyciekami oleju. W przypadku tego silnika, z racji emitowania potężnej ilości ciepła, wszelkie gumowe elementy nie mają lekko. Często zlokalizowanie wycieku, z racji zabudowania komory silnika oraz mnogości wszelakiego osprzętu którym obładowany jest silnik jest praktycznie niemożliwe. W takim przypadku zostaje albo rozmontowywanie silnika "po trochu", mycie i szukanie wycieku, albo wymontowanie silnika z nadwozia i zrobienie kompleksowo wszystkiego. W skład takiej kompleksowej naprawy zwykle wchodzi wymiana wszystkich uszczelek (często także pod głowicami, co wiąże się z dodatkowymi kosztami obróbki głowic), wymiana kompletnego rozrządu, wymycie całego silnika i osprzętu, wymiana wszystkich "kółek i łożysk" osprzętu napędzanego z paska wielorowkowego oraz wymiana innych części, wykazujących zużycie. Koszty takiego zabiegu można sobie wyobrazić.
Nawet dojście do filtra oleju wymaga demontażu lewej strony silnika |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-01-10, 21:32
|
|
|
Kolego
Inter32 chyba coś poszło nie tak,rozmowa wyżej toczyła się o wrażeniach z jazdy i czy silnik ciężki czy nie, a Ty dajesz koszty części <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 470 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 2015-01-10, 21:44
|
|
|
Inter32, Widzę że nie ma takiej tragedii da się okiełznać to W12 |
_________________ Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e |
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2015-01-10, 21:54
|
|
|
Nic strasznego ten mercedes. Kazde mocne nowe auto wchlania to v12 np s4 bbk czy a6 c6 4.2 rozrzad 10.0000 wymiana. 3.0 tdi rozrzad 6000zl wtryskiwacze 4800zl turbina dwumasy i inne. Nie ma co porownywac bo to kosmos jakis nie jest. Kogos albo stac, albo nie. Sa auta tanie w zakupie i tanie w eksploatacji, albo tanie w zakupie i drogie w eksploatacji- te 2 dla oszczednych i liczacych sie z kazdym groszem nie sa. Do tego grona zalicza sie w12. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-10, 23:45
|
|
|
Witam!
V-12 nie jest zbyt udanysm silnikiem.Pomimo tego nikt chyba nie slyszal o problemach do 500.000.Natomiast V-8 to juz leenda.
Tak jak kolega napisal Fiesta dla wielu to jest to...
Stefan. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |
|
|