Autor |
Wiadomość |
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-19, 15:09 Reduktor butli LPG 11kg
|
|
|
Witajcie.
Wczoraj miałem nie miłą sytuację w domu, na szczęście był ojciec i żona w domu i udało się zakręcić butle z gazem.
Czym mogło być spowodowane takie uszkodzenie reduktora?
Może ktoś się spotkał z takim czymś?
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-19, 15:23
|
|
|
Reduktor tak jak na foto tylko części pozbierała żona z szafki pod zlewem gdzie stoi butla.
Butla była prawie pełna żona zdążyła ugotować obiad czyli ok 2h pracy.
Skąd takie ciśnienie?? Czyżby zmęczenie materiału? Nigdy w życiu nie spotkałem się z czymś takim.
Na reduktorze jesr 0,3-16bara czyli musiało być dużo więcej. Ważyłem butle waży ok 20kg a tara to 12kg więc ok 8kg jest gazu.
Wąż wytrzymał, butla i kuchenka i zawory też a reduktor się rozsypał.
Kupiłem nowy za niecałe 20zł ale aż strach teraz używać, dobrze że żona obiad skończyła gotować bo nie ciekawie by było. red ok 6 lat miał. |
_________________
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-19, 16:00
|
|
|
Te pęknięcia sugerują wadę materiału
To typowe pęknięcia zmęczeniowe |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-19, 17:20
|
|
|
mdamian napisał/a: | karol208, Ile ma ten reduktor ?? |
Napisałem w poście powyżej ok 6 lat |
_________________
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-01-19, 18:07
|
|
|
Stary wytrzymał ok 20lat i nie rozpadł się tylko zaczął brzęczeć i czuć było LPG.
Wszędzie już widzę małe żółte rączki
[ Dodano: 2014-01-20, 15:18 ]
Dostałem odpowiedź od przedstawiciela firmy
,,Szanowny Panie.
Z uszkodzeniem takim jak na zdjęciach spotykam się po raz pierwszy.
Reduktorami, z załączonego zdjęcia handlujemy od ponad 20 lat. Przez te lata sprzedaliśmy ponad 1 mln. szt. reduktorów.
Są to produkty poddawane kontroli w czasie produkcji i objęte nadzorem kompetentnego instytutu.
Produkt jest o wiele bardziej wytrzymały niż warunki w jakich pracuje, i taka sytuacja nie powinna się przytrafić.
Niezmiernie trudno jest teraz spekulować ale najbardziej prawdopodobną przyczyną może być uszkodzenie mechaniczne reduktora, które osłabiło wytrzymałość i w efekcie uszkodziło reduktor.
Niestety nie da się tego teraz jednoznacznie stwierdzić, gdyż jak widać na zdjęciach jest on zniszczony w sposób uniemożliwiający potwierdzenie mojej tezy.
W całej tej sytuacji – całe szczęście że nikt nie ucierpiał, mogło dojść do pożaru lub wręcz wybuchu.
Z poważaniem
Mariusz S"
Oby się nie powtórzyło to nikomu. |
_________________
|
|
|
|
|
|