Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-12-01, 23:20 Quattro na śniegu - porada
|
|
|
Witam
prosiłbym o wskazówki/poradę jak jeździć 8 po śniegu i lodzie znaczy sie w teraźniejszych warunkach. Co można czego nie można. Wcześniej bujałem się beczką 123 z napędem na tył, później pasato- polonezem B2 z napędem na przód. 8 mam od lipca i jakoś nie za bardzo daję sobie radę na śniegu.
Interesuje mnie technika jazdy. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-12-02, 00:42
|
|
|
Zastanawiam się z czym sobie nie możesz poradzić na śniegu?
Ja jeżdżąc w takich warunkach staram się unikać hamulca i regulować tempo jazdy gazem. Bardzo często wbrew naturalnym ludzkim odruchom przyspieszam zamiast hamować.
Czasami można spotkać się z sytuacją, że pomimo napędu quattro ciężko ruszyć np. na lodzie, tak jak np. na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=4nDIDPC0fRc
Przedniego dyfra nie da się zblokować. W takiej sytuacji warto użyć gazu i hamulca jednocześnie. Można wówczas, przyhamowując ślizgające się koło, przenieść moment na koło, które się nie ślizga. Stosując taką technikę kolega mógłby użyć wszystkich czterech kół i być może ruszyć, ale jak widać nie spróbował. |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-12-02, 19:48
|
|
|
problem polega na tym, że zarzuca mi tył (3 na lewarku od biegów) podczas ruszania i jak zmieniam pas ruchu to samo. Znajomy powiedział, abym ruszał z "2" i potem wrzucał "3". Mam odczucie jakby samochód chodził lewo -prawo, no i na zakrętach zwalniam do 20, gdyż boję sie wyrzucenia. Podczas deszczu jest super, 8 trzyma się drogi, w zakręty wchodzi bez porównania do jednoosiowców. Widać muszę podjechać na jakiś plac i potrenować. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-12-03, 00:32
|
|
|
Jeśli rzuca Ci autem sprawdź zbieznosc, tylny zawias w tym sprawnosc amorów, bo jeśli sam go nie zarzucasz to normalne to nie jest. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-12-03, 10:43
|
|
|
Panowie mam pytanie. Czy jest jakas opcja (gdzies kiedyś czytalem o tym.. mozliwe ze to bajki) by w jakis cudowny sposób audi było non stop 4x4 powiedzmy 50:50? |
|
|
|
|
bronko86
Moje A8
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 87 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 2010-12-03, 14:26
|
|
|
Audi jest 4x4 tylko stale 40:60 ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-12-03, 14:33
|
|
|
Oczywiście, że jest. Trzeba by zaspawać na stałe torsen z wałkami, albo w ogóle go wyrzucić i spiąć na stałe obydwie osie :-P Tylko wtedy cofamy się do epoki napędu 4x4 ,stosowanego np w 30 latach w Jeepie Wranglerze ;-) Wady takie rozwiązania są oczywiste w autach "asfaltowych", dlatego mechanizmy różnicowe między osiami są niezbędne by można było normalnie jeździć samochodem 4x4 (różna prędkość obrotowa obydwu osi podczas skrętu). Tylko nie bierzcie tego na poważnie... ;-) |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-03, 20:49
|
|
|
mdamian napisał/a: | tylko hamuje jak normalny samochód . |
tu się nie zgodzę..............bo trzeba korzystać z manuala w tiptronicu i hamować skrzynia czyli czterema łapami...........polecam zabawę łopatkami przy kierownicy i treningu na placu...........a pedału hamulca używać rzadko 8-) |
|
|
|
|
|
|
|
raper1987
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 7 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2010-12-03, 21:33
|
|
|
To jeszcze zależy jak kolega używa tego gazu w quattro ;P bo jak zmienia pas na pełnym gazie bądź dodaje go w zakrętach to tył lubi sobie frunąć a raczej delikatnie próbować wyprzedzać... Oczywiście głowa na karku umiejętne manewrowanie gazem i da się opanować te 40/60 rozłożenia napędów co czasem na śniegu pomaga w zmniejszeniu promieniu zawracania. Sprawdzone w A8 i A4 również z Q ;P. I tak jak koledzy wyżej, żeby poznać auto trzeba pojechać na plac pobawić się z głową, żeby wyczuć co można i oduczyć się odruchowego ściągania nogi z gazu jak to bywa zazwyczaj przy tylnej osi. |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-12-03, 23:51
|
|
|
trochę potrenowałem na czymś w rodzaju placu - przy ruszaniu rzuca, gdyż za dużo dodaje gazu, a przy zmianie pasa nie można zwiększać prędkości tylko utrzymywać stałą prędkość.
Zauważyłem, że zdecydowanie lepiej jeździ się na Tiptronicu i hamuje silnikiem. |
|
|
|
|
|
|
|
wojtf23
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 77 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2010-12-04, 01:04
|
|
|
a ja mam takie pytanie bo mnie to zawsze zastanawiało jak wygląda automat z quattro i zaciągniecie Hamulca ręcznego. tzn. czy np. przy jeździe na D zaciągniemy ręczny to czy nie zerwie mostu albo się nie zj..ie - skrzynia czy most???? Ciekawi mnie to bo brat mi kiedyś powiedział o jednym przypadku ale w BMW synek kręcił bączki oczywiście gaz w podłodze i zaciągnął ręczny i hlas zerwało tylko nie pamiętam co czy zaciski czy coś innego.
tak więc mnie to ciekawi bo jak by nie było w automacie nie ma sprzęgła żeby wysprzęglić, zaciągnąć ręczny i puścić sprzęgło. bo w automacie trzeba by było się bawić lewarkiem z D na N i jeszcze ręczny. |
_________________ Moja była
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-12-04, 07:53
|
|
|
Kolego w naszych quattro zamiast ręcznego wrzucasz skrzynie na tip zbijasz bieg do 1 gaz i zawracasz jak na ręcznym |
|
|
|
|
|