Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Quattro na śniegu - porada  
Autor Wiadomość
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-01, 23:20   Quattro na śniegu - porada

Witam

prosiłbym o wskazówki/poradę jak jeździć 8 po śniegu i lodzie znaczy sie w teraźniejszych warunkach. Co można czego nie można. Wcześniej bujałem się beczką 123 z napędem na tył, później pasato- polonezem B2 z napędem na przód. 8 mam od lipca i jakoś nie za bardzo daję sobie radę na śniegu.
Interesuje mnie technika jazdy.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2010-12-02, 00:12   

Kolego robsonik4, 8 jeździ się jak normalnym samochodem tylko że tu masz quattro i masz przewagę nad ośkami :mrgreen: podczas ruszania i jeżdżenia tylko hamuje jak normalny samochód .
Poszukaj sobie jakiegoś placu i zobacz co możesz 8 , :evil: a co nie :D
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-12-02, 00:42   

Zastanawiam się z czym sobie nie możesz poradzić na śniegu?
Ja jeżdżąc w takich warunkach staram się unikać hamulca i regulować tempo jazdy gazem. Bardzo często wbrew naturalnym ludzkim odruchom przyspieszam zamiast hamować.
Czasami można spotkać się z sytuacją, że pomimo napędu quattro ciężko ruszyć np. na lodzie, tak jak np. na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=4nDIDPC0fRc
Przedniego dyfra nie da się zblokować. W takiej sytuacji warto użyć gazu i hamulca jednocześnie. Można wówczas, przyhamowując ślizgające się koło, przenieść moment na koło, które się nie ślizga. Stosując taką technikę kolega mógłby użyć wszystkich czterech kół i być może ruszyć, ale jak widać nie spróbował.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-02, 19:48   

problem polega na tym, że zarzuca mi tył (3 na lewarku od biegów) podczas ruszania i jak zmieniam pas ruchu to samo. Znajomy powiedział, abym ruszał z "2" i potem wrzucał "3". Mam odczucie jakby samochód chodził lewo -prawo, no i na zakrętach zwalniam do 20, gdyż boję sie wyrzucenia. Podczas deszczu jest super, 8 trzyma się drogi, w zakręty wchodzi bez porównania do jednoosiowców. Widać muszę podjechać na jakiś plac i potrenować.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2010-12-02, 20:10   

Kolego a jak u ciebie w samochodzie z łącznikami stabilizatora tył ??
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-12-03, 00:32   

Jeśli rzuca Ci autem sprawdź zbieznosc, tylny zawias w tym sprawnosc amorów, bo jeśli sam go nie zarzucasz to normalne to nie jest.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-12-03, 10:43   

Panowie mam pytanie. Czy jest jakas opcja (gdzies kiedyś czytalem o tym.. mozliwe ze to bajki) by w jakis cudowny sposób audi było non stop 4x4 powiedzmy 50:50?
 
 
bronko86 
Moje A8


Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 87
Skąd: dolnyslask
Wysłany: 2010-12-03, 14:26   

Audi jest 4x4 tylko stale 40:60 ;-)
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-12-03, 14:33   

Oczywiście, że jest. Trzeba by zaspawać na stałe torsen z wałkami, albo w ogóle go wyrzucić i spiąć na stałe obydwie osie :-P Tylko wtedy cofamy się do epoki napędu 4x4 ,stosowanego np w 30 latach w Jeepie Wranglerze ;-) Wady takie rozwiązania są oczywiste w autach "asfaltowych", dlatego mechanizmy różnicowe między osiami są niezbędne by można było normalnie jeździć samochodem 4x4 (różna prędkość obrotowa obydwu osi podczas skrętu). Tylko nie bierzcie tego na poważnie... ;-)
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-03, 20:49   

mdamian napisał/a:
tylko hamuje jak normalny samochód .

tu się nie zgodzę..............bo trzeba korzystać z manuala w tiptronicu i hamować skrzynia czyli czterema łapami...........polecam zabawę łopatkami przy kierownicy i treningu na placu...........a pedału hamulca używać rzadko 8-)
 
 
raper1987 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2010-12-03, 21:33   

To jeszcze zależy jak kolega używa tego gazu w quattro ;P bo jak zmienia pas na pełnym gazie bądź dodaje go w zakrętach to tył lubi sobie frunąć a raczej delikatnie próbować wyprzedzać... Oczywiście głowa na karku umiejętne manewrowanie gazem i da się opanować te 40/60 rozłożenia napędów co czasem na śniegu pomaga w zmniejszeniu promieniu zawracania. Sprawdzone w A8 i A4 również z Q ;P. I tak jak koledzy wyżej, żeby poznać auto trzeba pojechać na plac pobawić się z głową, żeby wyczuć co można i oduczyć się odruchowego ściągania nogi z gazu jak to bywa zazwyczaj przy tylnej osi.
 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-03, 23:51   

trochę potrenowałem na czymś w rodzaju placu - przy ruszaniu rzuca, gdyż za dużo dodaje gazu, a przy zmianie pasa nie można zwiększać prędkości tylko utrzymywać stałą prędkość.
Zauważyłem, że zdecydowanie lepiej jeździ się na Tiptronicu i hamuje silnikiem.
 
 
wojtf23 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-04, 01:04   

a ja mam takie pytanie bo mnie to zawsze zastanawiało :) jak wygląda automat z quattro i zaciągniecie Hamulca ręcznego. tzn. czy np. przy jeździe na D zaciągniemy ręczny to czy nie zerwie mostu albo się nie zj..ie - skrzynia czy most???? Ciekawi mnie to bo brat mi kiedyś powiedział o jednym przypadku ale w BMW synek kręcił bączki oczywiście gaz w podłodze i zaciągnął ręczny i hlas zerwało tylko nie pamiętam co czy zaciski czy coś innego.

tak więc mnie to ciekawi bo jak by nie było w automacie nie ma sprzęgła żeby wysprzęglić, zaciągnąć ręczny i puścić sprzęgło. bo w automacie trzeba by było się bawić lewarkiem z D na N i jeszcze ręczny.
_________________
Moja była :(
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2010-12-04, 01:25   

kolego nie wiem jak inni ale ja zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć to silnik i napędy były silniejsze od Ręcznego i koła się obracały , ale z oporem.
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-12-04, 07:53   

Kolego w naszych quattro zamiast ręcznego wrzucasz skrzynie na tip zbijasz bieg do 1 gaz i zawracasz jak na ręcznym :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.