Autor |
Wiadomość |
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2019-03-02, 05:40 Olej PMO - opinie czy ktoś słyszał
|
|
|
Poszukuje osoby, która wypowie się na temat tego oleju.
Jest to ponoć produkt wchodzący dopiero na Nasz rynek.
Bardzo korzystny stosunek ceny do jakości. Rzekomo bije jakością Motyla oraz Valvoline - to opinia dobrego znajomego, który zdecydował się na dystrybucję. Czy ktoś stosował w jakimkolwiek swoim aucie ww. markę?? |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-03-02, 09:00
|
|
|
PMO to kolejny olej, który udaje w pełni syntetyka a nim nie jest. Tam chyba jest miks 60/40 podobnie jak Gulf, Fuchs czy Texaco. Choć ten ostatni jest na prawdę dobrym olejem.
Próbowali koledzy w motorsporcie ten olej i nie sprawdził się zbytnio ze względu na słabą termikę, czyli lepkość przy temp 90st i więcej. Ale w cywilach być może się sprawdzi.
Motul i valvo to nie jest jakaś super klasa chyba, że masz na myśli 300V i VR1 i jeśli te oleje są "pobite" przez PMO to mają szansę zawalczyć polski rynek - oby nie skończyli jak Gulf i Fuchs. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2019-03-02, 20:20
|
|
|
Texaco Havoline miałem ten olej zalany na poprzednim Audi i byłem pod wrażeniem czystości po 10kkm. |
|
|
|
|
kabartek0
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi d3
Dołączył: 21 Mar 2019 Posty: 2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-03-21, 10:45
|
|
|
bloku napisał/a: | PMO to kolejny olej, który udaje w pełni syntetyka a nim nie jest. Tam chyba jest miks 60/40 podobnie jak Gulf, Fuchs czy Texaco. Choć ten ostatni jest na prawdę dobrym olejem.
Próbowali koledzy w motorsporcie ten olej i nie sprawdził się zbytnio ze względu na słabą termikę, czyli lepkość przy temp 90st i więcej. Ale w cywilach być może się sprawdzi.
Motul i valvo to nie jest jakaś super klasa chyba, że masz na myśli 300V i VR1 i jeśli te oleje są "pobite" przez PMO to mają szansę zawalczyć polski rynek - oby nie skończyli jak Gulf i Fuchs. |
Jesteś pewny, że to PMO się nie sprawdziło?
Patrząc na parametry ich wersji Racing to mają jedną z najlepszych (jak nie najlepszą) lepkość w wysokiej temperaturze.
A NOACK też wygląda imponująco bo jest na poziomie ok 5%.
Jak się spisuje w silniku to nie wiem, bo jeszcze nie zamóiwłem i waham się pomiędzy tym a Motulem 300v, ale na papierze wygląda bardzo dobrze. |
|
|
|
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-03-21, 11:57
|
|
|
Michal_ST napisał/a: | Texaco Havoline miałem ten olej zalany na poprzednim Audi i byłem pod wrażeniem czystości po 10kkm. |
10kkm przejechane- olej nr 1 po tym czasie czysty
10kkm przejechane- olej nr 2 po tym czasie brudny
Który z tych olejów jest lepszy (nr 1 czy nr 2) zakładając teoretycznie, że warunki pracy/stanu silnika, paliwa itd. są takie same? |
|
|
|
|
kabartek0
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi d3
Dołączył: 21 Mar 2019 Posty: 2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-03-21, 13:25
|
|
|
W benzynie ten który jest czysty a w dieslu ten który jest czarny. Dlatego, ze olej w dieslu ma za zadanie dyspergować cząsteczki sadzy a benzynie olej nie ma takich właściwości |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-03-21, 14:12
|
|
|
kabartek0 napisał/a: | W benzynie ten który jest czysty a w dieslu ten który jest czarny. Dlatego, ze olej w dieslu ma za zadanie dyspergować cząsteczki sadzy a benzynie olej nie ma takich właściwości |
jeszcze nie udało mi się znaleźć oleju, który po 10 tk byłby czysty... od castrola do mobila próbowałem |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-03-21, 15:39
|
|
|
kabartek0 napisał/a: | bloku napisał/a: | PMO to kolejny olej, który udaje w pełni syntetyka a nim nie jest. Tam chyba jest miks 60/40 podobnie jak Gulf, Fuchs czy Texaco. Choć ten ostatni jest na prawdę dobrym olejem.
Próbowali koledzy w motorsporcie ten olej i nie sprawdził się zbytnio ze względu na słabą termikę, czyli lepkość przy temp 90st i więcej. Ale w cywilach być może się sprawdzi.
Motul i valvo to nie jest jakaś super klasa chyba, że masz na myśli 300V i VR1 i jeśli te oleje są "pobite" przez PMO to mają szansę zawalczyć polski rynek - oby nie skończyli jak Gulf i Fuchs. |
Jesteś pewny, że to PMO się nie sprawdziło?
Patrząc na parametry ich wersji Racing to mają jedną z najlepszych (jak nie najlepszą) lepkość w wysokiej temperaturze.
A NOACK też wygląda imponująco bo jest na poziomie ok 5%.
Jak się spisuje w silniku to nie wiem, bo jeszcze nie zamóiwłem i waham się pomiędzy tym a Motulem 300v, ale na papierze wygląda bardzo dobrze. |
Pamiętaj, że papier wszystko przyjmie. Wiele testów jest robione pod kątem konkretnej marki. O ile Motul 300V kiedyś był "wow" o tyle teraz raczej go ludzie unikają. Stosując Penrite, Amsoil, Millers, etc.
Ja od pewnego czasu jestem wierny LM i póki co zdaje egzamin. Głównie cena vs jakość za nim przemawia. W motorsporcie znów stosowałem Penrite. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2019-03-21, 23:04
|
|
|
Zalałem tym olejem Golfa zastanawiał mnie taki kolor niczym mocniejsza herbata zrobiłem 2k na Nim jeszcze tysiąc i sprawdzenie czy zużywa olej. |
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-03-22, 06:25
|
|
|
Michal_ST napisał/a: | Zalałem tym olejem Golfa zastanawiał mnie taki kolor niczym mocniejsza herbata zrobiłem 2k na Nim jeszcze tysiąc i sprawdzenie czy zużywa olej. | nawet najdroższy olej nie naprawi silnika Jak silnik bierze olej to wina jest po stronie silnika a nie oleju .
Minimalnie może coś poprawisz ale problem pozostaje. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-03-22, 07:21
|
|
|
kabartek0 napisał/a: | W benzynie ten który jest czysty a w dieslu ten który jest czarny. Dlatego, ze olej w dieslu ma za zadanie dyspergować cząsteczki sadzy a benzynie olej nie ma takich właściwości |
po to są chyba fora by można było takie bzdury wypisywać |
|
|
|
|
kabartek0
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi d3
Dołączył: 21 Mar 2019 Posty: 2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-03-22, 12:22
|
|
|
panton napisał/a: | kabartek0 napisał/a: | W benzynie ten który jest czysty a w dieslu ten który jest czarny. Dlatego, ze olej w dieslu ma za zadanie dyspergować cząsteczki sadzy a benzynie olej nie ma takich właściwości |
po to są chyba fora by można było takie bzdury wypisywać |
To nie bzdura tylko czysta prawda. Ale jeśli zarzucasz mi ze mówię głupoty, to chętnie wysłucham Twojej wersji. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-03-22, 14:43
|
|
|
kabartek0, olej do 4.2TDI i do 4.0TFSI jest ten sam - Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 (norma 504 00 dla benzyny i 507 00 dla TDI z DPF)
ten sam olej "w dieslu ma za zadanie dyspergować cząsteczki sadzy a benzynie olej nie ma takich właściwości"
możesz wyjaśnić skąd ten sam olej w jednym silniku ma takie "zdolności" a już w innym nie ma? |
|
|
|
|
kabartek0
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi d3
Dołączył: 21 Mar 2019 Posty: 2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-03-22, 21:44
|
|
|
Oczywiście olej jest taki sam i zachowuje się tak samo w dieslu i benzynie. Chodzi jednak o to, że benzynie nie powstaje sadza, więc olej nie ma czego dyspergować. Ale mimo wszystko nie można powiedzieć, że w silnikach benzynowych ten składnik, który odpowiedzialny jest za dyspergowanie cząsteczek pozostaje niewykorzystany. On też ma czasami u dział w czyszczeniu silnika np po jakimś oleju, który zostawił nagar, albo po oleju którego ktoś nie wymieniał przez długi okres. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-03-23, 07:40
|
|
|
kabartek0 napisał/a: | Chodzi jednak o to, że benzynie nie powstaje sadza, więc olej nie ma czego dyspergować. |
|
|
|
|
|
|