Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Czy jest tu jakiś elektryk (nie samochodowy)?  
Autor Wiadomość
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2018-10-27, 19:36   Czy jest tu jakiś elektryk (nie samochodowy)?

Jak w temacie. Mam kilka wątpliwości, a na elektrodzie, sep itp. można dostać bana za zaniżanie poziomu tudzież raka od mądrości co poniektórych :)
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-10-27, 19:55   

No słucham, może będę w stanie pomóc bo dziedzina elektryki jest bardzo obszerna i nie sposób wszystkiego wiedziec
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2018-10-27, 20:30   

Sieć w układzie TT. Przyłącze 15kW.
1) Rozłącznik izolacyjny w rozdzielnicy 3f+N czy 3 polowy?
2) RCD 3f i z niego wyciągnięte przez S gniazdo 3f 16A i:
- L1, L2, L3 porozdzielane na obwody jednofazowe przez eSy (czyli typowa deweloperka) czy
- rozdzielone któreś L przed RCD 3f i puszczone na RCD 1f i dalej eSki
- rozdzielone każde L przed RCD 3f i puszczone na trzy RCD 1f i dalej eSki
Osobiście jestem za opcją "- rozdzielone któreś L przed RCD 3f i puszczone na RCD 1f i dalej eSki", bo w razie upalonego N odbiorniki 1f przeżyją. Tylko zostaje kwestia równomiernego obciążenia faz. Z drugiej strony na 1f maksymalny pobór jaki przewiduję to max 4kW i to jak będę miał rozmach.
Odnośnie upalonego N na rozłączniku czy w ZE, czy stosując rozłącznik 3f+N rozdzielenie instalacji jw uratuje urządzenia 1f?
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-10-27, 20:51   

Jedli chodzi o rozlacznik izolacyjny ale NN napięcia to nie jest wskazane aby N było rozlaczane, rozlaczane powinny być tylko fazy, jest to podyktowane ciągłości,, zera,,
Jeśli dajesz rocznicowe to po co chcesz brać zasilanie z przed niej i dalej dawać roznicowki 1 fazowe, no bez sensu, dajesz dużą rocznicowe powiedzmy 25amper i wtedy rozdzielasz na poszczególne obwody jedno fazowe, jeśli potrzebujesz zasilania 3 fazowego to również bierzesz zasilanie z roznicowki i dajesz eske powiedzmy 16 amper, a co do tego jak powiedzmy zero się upału, no cóż z tym bywa różnie, bywa tak ze w instalacjach 3 fazowych urządzenia potrafią się spalić, no taki urok instalacji 3 fazowych
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-10-27, 20:59   

A uszkodzenie zera i ewentualne uszkodzenie odbiorników podyktowane jest tym w jakim miejscu całej instalacji dojdzie do przerwania przewodu N, ale jeśli zastosował byś to łączniki 3f i n to tak, uratowało by to odbiornik ale z powodu braku N on się porostu nie wyłączy sam tak więc nie ma sensu tego dawać i to co wspomniałem prędzej, Zera nie powinno się rozlaczac w żadnym punkcie instalacji
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-27, 21:02   

Bezpiecznik na zerze jest bardzo niebezpieczny. Ale jeśli jest to zabezpieczenie 4-biegunowe to równocześnie odłącza się również fazy. W takiej formie może być. Osobno nie.

Niby w instalacji TT dopuszcza się rozłączanie zera ale należy zachować ciągłość PE. Ja bym tego nigdy nie robił.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-10-27, 21:07   

Dobrze mówisz ale nie do końca, jedynie roznicowki są w stanie równocześnie z fazami wyłączyć również,, zero,,
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2018-10-27, 21:10   

Ogólnie bym się zgodził z rozłączaniem tylko faz, tyle że jak napisałem sieć jest w układzie TT i tu jest problem, bo zdania są podzielone z naciskiem na rozłączać N.
Zamontowanie dwóch różnicówek - 3f i 1f podyktowane jest tym, żeby w razie przerwy w N odbiorniki 1f nie poszły z dymem co może mieć miejsce przy rozdzielaniu obwodów 1f z 3f różnicówki.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-27, 21:11   

No tu masz rację.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-10-27, 21:23   

To daj roznicowke 3 fazowa dla potrzeb urządzeń 3 fazowych i roznicowki 1 fazowe dla urządzeń 1 fazowych i wszystko zasilane oddzielnie ale nie montuj na,, zerze,, żadnego to łącznika, po za tym przed roznicowkami to owszem będzie to układ SIECI TT ale za roznicowkami to już TN-S i będzie potrzeba zrobić uziemienie ochronne o wartości powiedzmy 30 Ohm i za roznicowkami nie wolno przewodu Pe łączyć z przewodem N
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2018-10-27, 22:26   

To teraz pytanie czy przy deklarowanym poborze robić rozdział odbiorników 1f z 3f (przykładowo gniazdka na L1 i L2 a oświetlenie na L3) czy pociągnąć to wszystko z L1? Jeśli teoretycznie z L1 pociągnę silnik 2kW to czy da to coś że z L3 pójdzie 200W oświetlenia? Wydaje mi się że nie i mogłoby sobie wisieć razem z nim na L1.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-10-27, 23:11   

Po to właśnie zasilanie 3 fazowe aby takie podziały robić, najlepiej dla sieć jest by wszystkie fazy były równomiernie obciążone, lecz w praktyce nie zawsze to wychodzi. Jednak warto takie podziały robić, można wówczas efektywnie wykorzystać fakt posiadania zasilania 3 fazowego,
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-10-27, 23:58   

Zazwyczaj dzieliłem pomieszczeniami :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.