[D3 ALL ] Regulacja świateł
[D3 ALL ] Regulacja świateł
Witam,
byłem dziś w salonie na wymianie żarówek i ksenonów w A8 D3 i zauważyłem że światła krótkie świecą niżej. Jak je można trochę podnieść? Czy jest jakaś śrubka do regulacji - podnoszenia świateł?
byłem dziś w salonie na wymianie żarówek i ksenonów w A8 D3 i zauważyłem że światła krótkie świecą niżej. Jak je można trochę podnieść? Czy jest jakaś śrubka do regulacji - podnoszenia świateł?
Tak, na górnej części reflektora na jego brzegach są dwie śruby z tworzywa sztucznego (białe lub szare) na duży śrubokręt krzyżakowy - służą do regulacji wysokości i wychylenia reflektorów. Tylko zanim zaczniesz kręcić to podłącz się VAGiem i przełącz na tryb regulacji reflektorów, bo w przeciwnym razie będzie Ci wywalać błąd.
Bądź dobry jak chleb.
Regulacja świateł
Dzięki za szybką odpowiedź :-)
jutro wstawię zdjęcia tych śrub to dokładnie mi pokażesz która. Chodzi mi tylko o podniesienie świateł. Jakim programem to zrobić? Niestety nie mam pojęcia jak się do tego zabrać od strony Vag. Czy razem z podniesieniem należy robić wychylenie?
jutro wstawię zdjęcia tych śrub to dokładnie mi pokażesz która. Chodzi mi tylko o podniesienie świateł. Jakim programem to zrobić? Niestety nie mam pojęcia jak się do tego zabrać od strony Vag. Czy razem z podniesieniem należy robić wychylenie?
Tu: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... enon_Plus)
i tu: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ive_Light)
i tu: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ive_Light)
Bądź dobry jak chleb.
U mnie regulacja jest na imbus chociaz śrubokretem tez sie da.
Regulowałem własnie ostatnio bo dziwnie lewa lampa cały czas sie podnosi sama.
Żadnego Vaga nie podpinalem. Nie wyskoczyły mi chyba żadne błedy, albo o tym nie wiem.
A swoja drogą to zastanawiam sie co to za statek kosmiczny nabylem.
Z tego co czytam to tu sie nic nie da zrobic bez tego całego Vaga.
Aku nie wymienisz, nie doładujesz, lampy nie ustawisz, klocków nie wymienisz.
Mam paska B5 04r 2,8 Pb (oczywiscie z LPG:) i ten samochód moze dwa razy w zyciu był podpinany do kompa. Juz ponad 200tkm przejechał i nic sie nie dzieje.
Sadziłem ze A8 to taki troche wiekszy pasek he he:)
Regulowałem własnie ostatnio bo dziwnie lewa lampa cały czas sie podnosi sama.
Żadnego Vaga nie podpinalem. Nie wyskoczyły mi chyba żadne błedy, albo o tym nie wiem.
A swoja drogą to zastanawiam sie co to za statek kosmiczny nabylem.
Z tego co czytam to tu sie nic nie da zrobic bez tego całego Vaga.
Aku nie wymienisz, nie doładujesz, lampy nie ustawisz, klocków nie wymienisz.
Mam paska B5 04r 2,8 Pb (oczywiscie z LPG:) i ten samochód moze dwa razy w zyciu był podpinany do kompa. Juz ponad 200tkm przejechał i nic sie nie dzieje.
Sadziłem ze A8 to taki troche wiekszy pasek he he:)
Żadne błędy nie wyskoczyły bo na postoju raczej nie wyskoczą... ale to nie znaczy, że później w trakcie jazdy się nie pojawią.Markus pisze:Regulowałem własnie ostatnio bo dziwnie lewa lampa cały czas sie podnosi sama.
Żadnego Vaga nie podpinalem. Nie wyskoczyły mi chyba żadne błedy, albo o tym nie wiem.
Regulację po to robimy przy pomocy VAG-a aby komputer wiedział gdzie lampy mają poziom 0.
Jeżeli nie ustawisz poziomu 0 to później w trakcie jazdy regulacja lamp może nie działać poprawnie... tzn. w jedną stronę będzie miała większy zakres automatycznej regulacji niż w drugą co może generować błędy i będzie sygnalizowane m.in. na FIS jako awaria układu automatycznego poziomowania reflektorów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Markus pisze:Może dziwne pytanie ale to w moim D3 jest jakas automatyczna regulacja świateł (ksenonów) ?
Sadziłem ze jak jest zawieszenie pneumatyczne to lampy nie maja zadnych regulacji automatycznych.
Automatyczna regulacja ksenonów być musi bo jest chociażby wymagana przepisami... podobnie jak spryskiwacze reflektorów..... i nie ma to wiele wspólnego z poziomowaniem nadwozia ale chodzi tu przede wszystkim o ukształtowanie terenu - przy podjeżdżaniu pod górkę światła automatycznie są obniżane a przy zjeżdżaniu z górki podwyższane noi generalnie na wybojach one wciąż automatycznie się poziomują - wszystko to w celu zapobiegania oślepianiu innych uczestników ruchu co przekłada się oczywiście na bezpieczeństwo.RafiPl pisze:Automatyczna w sensie że utrzymuje stały poziom świecenia...np jak zapakujesz 200kg do bagażnika i tył ,,siądzie,, to światła będą świeciły na tym samym poziomie. Regulacja wysokości świateł jest manualna.
Zawieszenie pneumatyczne adaptacyjne ma natomiast za zadanie utrzymanie nadwozia w poziomie... a dokładniej rzecz biorąc w pozycji jak najbardziej równoległej do podłoża gdzie za wyznacznik ukształtowania podłoża służą 4 czujniki przy kołach oraz czujniki wychylenia nadwozia.
Żebyśmy się dobrze zrozumieli - przy podjeżdżaniu pod górkę sterownik poziomowania zawieszenia "wie", że teren jest pochyły i nie próbuje opuszczać przodu i podnosić tyłu aby było jak najbardziej poziomo..... jednoczenie sterownik xenonów również "wie", że teren jest pochyły więc przy podjeżdżaniu pod górę obniży zasięg snopu światła tak aby zapobiec oślepianiu kierowców jadących z naprzeciwka.
Jednocześnie zawieszenie adaptacyjne zapobiega zbytniemu wychylaniu się auta na zakrętach oraz zbytniemu nurkowaniu przy hamowaniu jak i zbytniemu podrywaniu przodu przy dynamicznym przyspieszaniu co ma oczywiście wpływ na przyczepność auta i bezpieczeństwo oraz komfort.
Zawieszenie pneumatyczne nie ma nic wspólnego z poziomowaniem xenonów oprócz tego że do obu systemów auto korzysta z tych samych czujników.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
witam i podepne sie pod temat by nie zakladac nowego postu, otoz bylem na sprawdzeniu lamp i mijania sa ustawione dobrze - gorzej z drogowymi swieca bardzo ale to bardzo wysoko i jeden bije w prawo
czy wie ktos jak dlugie podregulowac?
pozdrawiam
czy wie ktos jak dlugie podregulowac?
pozdrawiam
Odważni Nie Żyją Wiecznie - Lecz Ostrożni Nie Żyja Wcale