![]() |
![]() |
[D3 03 3.7MPI ] Dziwny problem z autem
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Jest regulator napięcia na alternatorze w D3
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
U mnie dobrze widać po otwarciu w nowym oknie - ogólnie rzecz biorąc - regulator tam występuje
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Nie wszystkie rysunki etki oddaja wizualna strone podzespolu. Ale czesci w niej sie zgadzaja. Jakbys poszukal obiegu chlodzenia to i reszta alternatora by sie znalazla 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Mniejsza o rysunki, wiadomo że nigdy nie będą w 100% pokrywać się z tym co jest faktycznie.
Ten regulator które kolega podał wyżej kosztuje 160$ i w PL chyba będzie ciężko znaleźć. Po numerze w Google nic w PL nie pokazuje. Dodatkowo w opisie nie ma mojego silnika ale mniejsza z tym.
Dziś sprawdzę jakie napięcie wychodzi bezpośrednio z alternatora, jeśli jest większe niż 14,4V będę do wyjmował i szukał w nim przyczyny. Jeśli będzie OK, będę szukał dalej.
A może ktoś z ciekawości sprawdzić ile ma u siebie ładowanie na akumulatorze?
Ten regulator które kolega podał wyżej kosztuje 160$ i w PL chyba będzie ciężko znaleźć. Po numerze w Google nic w PL nie pokazuje. Dodatkowo w opisie nie ma mojego silnika ale mniejsza z tym.
Dziś sprawdzę jakie napięcie wychodzi bezpośrednio z alternatora, jeśli jest większe niż 14,4V będę do wyjmował i szukał w nim przyczyny. Jeśli będzie OK, będę szukał dalej.
A może ktoś z ciekawości sprawdzić ile ma u siebie ładowanie na akumulatorze?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Regulator znajduje się za tylną pokrywką w alternatorze , regulator jest tylko orginalny do kupienia - zamienników brak . Sprzedałem już pare sztuk .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Tak wysokie napięcie nie będzie winą modułu zarządzania energią.
To jest problem z alternatorem a dokładniej z regulatorem napięcia. Jeśli tego nie zrobisz to w momencie akumulator będzie do wyrzucenia. A i elektryce też się to odbije czkawką.
Znajomy w MB miał podobny przypadek z tym, że on uważał, że jest to normalne. On z kolei miał 18V i w ciągu 2 miesięcy ubił 3 akumulatory.
To jest problem z alternatorem a dokładniej z regulatorem napięcia. Jeśli tego nie zrobisz to w momencie akumulator będzie do wyrzucenia. A i elektryce też się to odbije czkawką.
Nie masz co szukać dalej bo to ewidentnie wina alternatora. Ładowanie rzędu ponad 16V w instalacji dwunastu voltowej jest niedopuszczalne.Freeq pisze:Dziś sprawdzę jakie napięcie wychodzi bezpośrednio z alternatora, jeśli jest większe niż 14,4V będę do wyjmował i szukał w nim przyczyny. Jeśli będzie OK, będę szukał dalej
Znajomy w MB miał podobny przypadek z tym, że on uważał, że jest to normalne. On z kolei miał 18V i w ciągu 2 miesięcy ubił 3 akumulatory.
W środku w alternatorze nie wiem co jest bo nigdy takowego nie rozbieralem.Jesli faktycznie regulator tam jest to alternator trzeba później akoś uszczelnić.Czyli powinny być jakieś oryginalne części do tego.Tak czy tak "na" alternatorze go nie ma jeśli jest to"w" alternatorze.Jesli ktoś będzie miał pewność co do jego istnienia to proszę się podzielić bo to ciekawe a może się kiedyś przydać.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Dekielek tylny uszczelnia cały alternator - dokładnie - regulator napięcia jest w środku alternatora - daje Ci moje słowo że on tam się znajduje 

Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044