Problem pojawił się wczoraj, autka potrzebowałem od samego rana, zrobiłem po mieście jakies 40-50km, w tym czasie auto było zapalane i gaszone jakieś 5-6 razy (za każdym razem zapalał od razu, nie było problemów z przygaszającymi kontrolkami itp).
Zajechałem w odwiedziny do znajomej w szpitalu, byłem jakieś 20-30 minut. Podchodzę do auta, otwieram je z pilota, siadam za kierownicę, zapinam pas, wkładam kluczyk, słychać jak rygiel błyskawicznie odblokowywuje kolumnę, przekręcam kluczyk do pozycji zapłonu, zapalają się kontrolki które normalnie powinny się zapalić, czekam aż pogasną te które powinny zgasnąć i przekręcam kluczyk w prawo...co jest kur....?
Po tym jak przekręciłem kluczyk nie nastąpiła żadna reakcja ze strony rozrusznika, wszystkie systemy jak mmi, otwieranie szyb, oświetlenie środka i inne działają normalnie, zegary nie mają zresetowanej daty, to co ma się świecić na zegarach i ma zgasnąć gaśnie, problem jest tylko i wyłącznie w tym, że brak jakiej kolwiek reakcji na przekręcenie kluczyka max w prawo.
Nie słychać nic od strony rozrusznika, nie tyka żaden przekaźnik pod kolumną (tak mi się wydaje albo one tak cicho działają że nie usłyszałem, nie ma problemów z wybieraniem trybu jazdy, nic się nie blokuje, skrzynia nie wchodzi w tryb serwisowy, świeci się tylko jedno oznaczenie pozycji lewarka (aktualnie wybrane).
Co najlepsze po podłączeniu ori VCDS'a z licencją nie pokazuje żadnych błędów które miałyby z tym związek, błędy są,ale te, które są od "zawsze" i są to błędy typu brak pilota do webasto, brak tunera tv itp czyli nic mającego związek z awarią. Mmi i jego sterowanie działa poprawnie.
Od kiedy posiadam auto nigdy nie miałem problemów z przeciekiem wody/chłodziwa poprzez nagrzewnice do środka auta, nie ma w nim żadnej niepokojącej wilgoci.
Bezpieczniki sprawdzone na szybko i nie zauważyłem żadnego przepalonego, ewentualnie podpowiedzcie mi, które bezpieczniki mogą mięć związek z awarią? (jakiś numer bezpiecznika czy coś).
Czyżby mogła to być stacyjka? miał ktoś podobny problem? wczoraj wyciągnąłem jej wtyczkę i nic nie jest zaśniedziałe, czy to że w innych Audi padają te stacyjki tyczyć się może też A8? i jak się to objawia? jakieś dodatkowe objawy czy jest to tak jak u mnie ?
Czy immo jeśli nie działa to odcina także zasilenie zegarów i rygiel nie odpuszcza? czy może niedziałające immo pozwala odpalić się zegarom i wszystkim systemom a nie pozwala uruchomić rozrusznika?
Auto u mechanika, będzie miał czas się tym zająć dopiero w poniedziałek ale może uda mi się wcześniej dowiedzieć co może być przyczyną i gdzie szukać by zawęzić obszar poszukiwań.
Normalnie idzie osiwieć z D3
