![]() |
![]() |
[D3 ALL ] przekłamywanie prędkościomierza
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
[D3 ALL ] przekłamywanie prędkościomierza
Panowie o ile % przekłamuje prędkościomierz? Przy założeniu, że na fabrycznych kołach.
Jak wskazuje, że jadę 100 km/h to w rzeczywistości ile jadę?
Producenci celowo to robią i ciekaw jestem o ile % jest w D3?
8-)
Jak wskazuje, że jadę 100 km/h to w rzeczywistości ile jadę?
Producenci celowo to robią i ciekaw jestem o ile % jest w D3?
8-)
Ostatnio zmieniony 12 mar 2013, 21:50 przez bunga bunga, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
bunga bunga tu masz coś, chociaż mało napisane na ten temat. Ale czytałem cos bardziej obszernego. Jak znajdę to podrzucę linka. 
http://www.a8team.pl/s8-d2-fl-czy-w-s8- ... -vt125.htm

http://www.a8team.pl/s8-d2-fl-czy-w-s8- ... -vt125.htm
Używam Larka 4.3 , jeżdżąc ciężarówką wskazania nawi są co do 1 km , zaś w Audi (co prawda D2) pokazuje około 10% mniej , czyli jak jadę 100km/h to nawi pokazuje jakieś 90/91km/h , jak jadę 130 to pokazuje około 118KM/h .
Tak samo pokazywał tomtom ;-)
Tak samo pokazywał tomtom ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Moim zdaniem założenie, że producenci zawyżają bądź zaniżają pewne dane techniczne jest z zasady błędne....
podobnie jak historie o podawaniu w katalogach zawyżonych wartości mocy silnika czy prędkości maksymalnej.
Parametry techniczne tj. maksymalna moc silnika, maksymalny moment obrotowy silnika, prędkość maksymalna, przyspieszenie 0-100km/h i wiele innych są mierzone wg. ściśle określonych norm w ściśle określonych warunkach - my w warunkach drogowych nie jesteśmy w stanie zapewnić warunków określonych przez te normy w związku z czym nasze pomiary mają wszelkie prawa odbiegać od wartości katalogowych.
Apropos prędkości rzeczywistej....
pomijając błąd pomiarowy przyrządów samochodowych prędkość rzeczywista jest w dużym stopniu uzależniona od rozmiaru opon.
I tak np. w D2 na fabrycznej oponie 245/45R18 przy licznikowych 100km/h navi pokazywała mi 90-92km/h ale na kołach 255/45R18 przy licznikowych 100km/h na navi miałem praktycznie identyczne 100km/h ;-)
Aby dolać oliwy do ognia dodam, że sam pomiar przy użyciu odbiornika GPS w warunkach idealnych można oczywiście przyjąć jako wystarczający ale....
w rzeczywistych warunkach drogowych sam pomiar obarczony może być niestety nawet sporym błędem ponieważ nawigacja GPS do idealnego pomiaru potrzebuje określonych warunków zewnętrznych....
głównym "zakłócaczem" jest szeroko pojęta infrastruktura terenu zurbanizowanego ale do tego można dodać samo ukształtowanie terenu a także nasz samochód sam w sobie bo jak pewnie większość kojarzy konstrukcja naszego auta nie wpływa dobrze ani na odbiorniki GSM ani na odbiorniki GPS umieszczone w środku :-P
podobnie jak historie o podawaniu w katalogach zawyżonych wartości mocy silnika czy prędkości maksymalnej.
Parametry techniczne tj. maksymalna moc silnika, maksymalny moment obrotowy silnika, prędkość maksymalna, przyspieszenie 0-100km/h i wiele innych są mierzone wg. ściśle określonych norm w ściśle określonych warunkach - my w warunkach drogowych nie jesteśmy w stanie zapewnić warunków określonych przez te normy w związku z czym nasze pomiary mają wszelkie prawa odbiegać od wartości katalogowych.
Apropos prędkości rzeczywistej....
pomijając błąd pomiarowy przyrządów samochodowych prędkość rzeczywista jest w dużym stopniu uzależniona od rozmiaru opon.
I tak np. w D2 na fabrycznej oponie 245/45R18 przy licznikowych 100km/h navi pokazywała mi 90-92km/h ale na kołach 255/45R18 przy licznikowych 100km/h na navi miałem praktycznie identyczne 100km/h ;-)
Aby dolać oliwy do ognia dodam, że sam pomiar przy użyciu odbiornika GPS w warunkach idealnych można oczywiście przyjąć jako wystarczający ale....
w rzeczywistych warunkach drogowych sam pomiar obarczony może być niestety nawet sporym błędem ponieważ nawigacja GPS do idealnego pomiaru potrzebuje określonych warunków zewnętrznych....
głównym "zakłócaczem" jest szeroko pojęta infrastruktura terenu zurbanizowanego ale do tego można dodać samo ukształtowanie terenu a także nasz samochód sam w sobie bo jak pewnie większość kojarzy konstrukcja naszego auta nie wpływa dobrze ani na odbiorniki GSM ani na odbiorniki GPS umieszczone w środku :-P
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Jako, że siedzę w technologii nawigacji GPS od strony programistycznej to dodam, że wszystkie wyliczenia prędkości w aplikacjach nawigacji samochodowych są wyznaczane na podstawie algorytmów predykcji, czyli prognozowania następnej pozycji auta na podstawie danych z przeszlości. Nie są to dane wyliczane w czasie rzeczywistym gdyż takie dane bylyby obarczone zbyt dużym blędem a na ekranie nawigacji widzielibyście cuda.
W zależności od czulości odbiornika GPS, zaklóceń, aktualnej dokladności pozycji i oczywiście zastosowanego algortymu przez producenta, ta prędkość może być inna.
A dzialania tych algorytmów można bardzo latwo zauważyć jadąc bardzo szybko po prostej drodze i szybko zmieniając kierunek jazdy jednocześnie obserwując zachowanie nawigacji ( efekt szczególnie widoczny na starszej generacji urządzeń, np: na wspomnianym już Larku 4.3
).
W zależności od czulości odbiornika GPS, zaklóceń, aktualnej dokladności pozycji i oczywiście zastosowanego algortymu przez producenta, ta prędkość może być inna.
A dzialania tych algorytmów można bardzo latwo zauważyć jadąc bardzo szybko po prostej drodze i szybko zmieniając kierunek jazdy jednocześnie obserwując zachowanie nawigacji ( efekt szczególnie widoczny na starszej generacji urządzeń, np: na wspomnianym już Larku 4.3

Kontakt: nick + @wp.pl
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Ostatnio chyba w audycji motoryzacyjnej TOK FM usłyszałem to stwierdzenie z różnicami prędkości. I tak mnie tknęło pod kontem video radarów w radiowozach. Bo one mimo homologacji/kalibracji też mają pewną tolerancję w odczycie prędkości.
I jeżeli połączyć obie różnice to w końcu jadąc 140 na autostradzie to przekroczyłem prędkość czy nie?
Przyjmować mandat czy się sądzić?
Teoretyzuje teraz oczywiście.
8-)
I jeżeli połączyć obie różnice to w końcu jadąc 140 na autostradzie to przekroczyłem prędkość czy nie?
Przyjmować mandat czy się sądzić?
Teoretyzuje teraz oczywiście.
8-)
Może to Ci cos wyjasni?? :mrgreen:bunga bunga pisze:I jeżeli połączyć obie różnice to w końcu jadąc 140 na autostradzie to przekroczyłem prędkość czy nie?
Przyjmować mandat czy się sądzić?
http://www.fakt.pl/Szef-GITD-radzi-jak- ... 179,1.html