Autor |
Wiadomość |
koles999
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: dawid
Jeżdzę: s8
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 46 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 2012-11-27, 21:53 Czy warto kupić Vag jeśli tak to który?
|
|
|
Witam pomyślałem nad kupnem Vaga tylko nie wiem czy warto, jak to się spisuje czy można samemu za pomocą tego urządzenia zdiagnozować błędy czy usterki? Tak wyszło że każdy u nas w rodzinie ma albo VW albo audi. |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-27, 21:56
|
|
|
Kolego poszukaj na forum. Troszkę tego było. |
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2012-11-27, 22:56
|
|
|
Myślę że warto mieć go pod ręką ,czy to kable z lapkiem czy sam interfejs.
koles999 napisał/a: | czy można samemu za pomocą tego urządzenia zdiagnozować błędy czy usterki? |
Tak można to robić jak wiele innych rzeczy ( narazie nie mam ale dużo czytam o tym ) |
_________________
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-11-27, 23:10
|
|
|
Napiszę tak , podłączenie pod komputer i z czytanie błędów i wykasowanie ich to koszt około 100-150zł , kabelek do laptopa za te pieniądze mamy i sprawdzamy i kasujemy błędy ile razy i kiedy chcesz .
Za około 300-500zł kupisz interfejs do diagnostyki który możesz wrzucić do autka do schowka i masz zawsze pod ręką , czy to koledze , czy ojcu autko(grupy VW) kuleje możesz z czytać błędy i wiesz gdzie szukać mniej więcej przyczyny usterki .
Padnie głupi czujnik ABS i będziesz się zastanawiać co jest , podłączysz kabelek , włączasz skanowanie ABS i wyskakuje który czujnik (lub coś innego) go boli . ;-)
Prosta kalkulacja moim zdaniem , osobiści używam interfejsu i powiem szczerze że się przydaje :mrgreen:
Choć by i do zmiany języka na Liczniku z niemieckiego na angielski :-P |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
koles999
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: dawid
Jeżdzę: s8
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 46 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 2012-11-28, 05:23
|
|
|
Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź, mam jeszcze pytanie który kabel-Vag polecacie. Czy można w jakiś sposób przy pomocy tego programu narobić jakiegoś ambarasu w kompie przy aucie w skutek nie właściwego użytkowania? |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-11-28, 11:39
|
|
|
koles999, Wszystko zależy o ciebie z tym kablem , możesz kupić kabel za 50zł ( może się okazać że jest krótki , lub coś z nim nie tak .
Zainwestuj w troszkę droższy kabel .
Oprogramowanie znajdziesz na necie , jest tego pełno .
Namieszać można jak się nie wie co się robi , jeśli sam nie będziesz przeprowadzać adaptacjo np silnika czy skrzyni to raczej nic nie namieszasz (jeśli będziesz z czytywać błędy i ewentualnie wchodził w bloki pomiarowe to bałaganu raczej nie narobisz ) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2012-11-28, 13:47
|
|
|
Damian dość sporo biorą u Ciebie w mieście za podlaczenie pod VAG'a. u mnie jest 50zł - mniejsza z tym.
Wybór nalezy do Ciebie czy urządzenie o którym pisze Damian czy kabel+lapek.
Jeśli kabel to masz wybór dość spory bo od 40zł-199zł masz kable - który wybrać ? ciezko powiedzieć, są jedni co są zadowoleni i korzystaja z kabla za 40zł a inni mają kabel za 120zł i mają problemy z połączeniem. |
_________________
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2012-11-28, 15:27
|
|
|
polecam vcds ,ale to już koszt jest troszkę większy |
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2012-11-28, 17:59
|
|
|
mdamian napisał/a: | Podałem ceny z przed 2 lat , od około 1.5 roku mam swojego Vaga i mam wszystkich tych złodziei głęboko w poważaniu |
Aaaaa no chyba że tak.
Lechu VCDS bardziej sie chyba sprawdzi przy D3 niż przy D2. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-28, 18:51
|
|
|
przy D2 dobrze daje rade VAS |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-28, 19:00
|
|
|
Apophis napisał/a: | przy D2 dobrze daje rade VAS |
VAS to bajka według mnie.
A propo tematu poproszę o sprawdzonego linka z działajączym VCDS-em :-) |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-28, 19:04
|
|
|
Bawiłem sie VASem przy swojej i wszystko co trza było dawal rade,kodowanie zegarów też |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-28, 19:10
|
|
|
Apophis napisał/a: | Bawiłem sie VASem przy swojej i wszystko co trza było dawal rade,kodowanie zegarów też |
To kodowanie zegarów to napewno do mnie było. Hehe
A ten VAS to serwisowy jest z tego co kojarzę. Z "tanim" kabelkiem to on zagada? |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2012-11-28, 19:31
|
|
|
Apophis napisał/a: | przy D2 dobrze daje rade VAS |
VAS-em robi się wszystkie auta grupy VAG, ale tym prawdziwym.
[ Dodano: 2012-11-28, 19:33 ]
Simone331 napisał/a: |
A ten VAS to serwisowy jest z tego co kojarzę. Z "tanim" kabelkiem to on zagada? |
Nie zagada z żadnym kablem, ma swoje, do tego monitor, drukarka i inne pierdoły. |
|
|
|
|
|