Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[PROTEST] STOP PODWYŻKOM PALIWA!!  
Autor Wiadomość
gumiss64 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 129
Skąd: wlkp
Wysłany: 2012-01-19, 12:13   [PROTEST] STOP PODWYŻKOM PALIWA!!


(pomóżcie nagłośnić akcje!)

http://www.forumbrzeg.pl/...der=asc&start=0

Kierowcy, 28 stycznia będziemy organizować protest przeciwko wysokim cenom paliw w Polsce.

Dnia 28 stycznia chcemy zablokować Autostradę A4 na odcinku Opole - Wrocław oraz autostradową obwodnicę Wrocławia. Protest będzie polegał na poruszaniu się autostradą prędkością 40 km/h. Chcemy to zrobić medialnie i ostrzec rząd, że jeżeli nie zainteresuje się problemem to zablokujemy autostrady podczas Euro 2012.


Zbiórka kierowców 28 stycznia 2012 godz. 12:00 na obwodnicy Brzegu (koło zajazdu Rybiorz - stacji Bliska)


Jasiński Łukasz - yasiu
Zaproś znajomych z facebooka:
https://www.facebook.com/...1360076?sk=wall



Mimo, że od lipca br. ropa na świecie potaniała o jedną czwartą, w tym samym okresie na polskich stacjach benzyna oraz olej napędowy podrożały – czytamy w „Gazecie Polskiej codziennie”.

Ceny hurtowe paliw w Polsce są najwyższe od siedmiu lat, a najbardziej wzrosła cena gazu LPG. I ceny te na stacjach paliwowych mogą jeszcze wzrosnąć. Tych podwyżek nie tłumaczą ceny surowca. W sierpniu baryłka ropy kosztowała 108 dol. a wczoraj już tylko 88 dol.

Moglibyśmy tankować taniej, gdyby politycy obniżyli podatki, które są ukryte w cenie paliw. Choć ropa naftowa i dolar tanieją, ceny paliw idą w górę. Dlaczego tak się dzieje??????? Zamiast obniżyć ceny, stacje i koncerny odbijają sobie na kierowcach niższe marże z początku roku. Cena ropy naftowej na globalnych rynkach spadła do najniższego od miesiąca poziomu. 4 maja baryłka surowca na zamknięciu giełdy w Londynie kosztowała 120,77 dolara – o 12 centów mniej niż 4 kwietnia. W tym samym czasie potaniał też w stosunku do złotówki dolar – niemal o 20 groszy. W piątek polskie koncerny naftowe kontraktowały każdą baryłkę o niemal 24 złote taniej niż przed miesiącem. Czyli litr surowca potaniał o 15 groszy.
Zarobić jak najwięcej

Niestety nie ma to odbicia w cenach gotowych paliw. Na stacjach obniżek nie widać, ponieważ zarówno koncerny naftowe, jak i sami detaliści wykorzystują korektę na rynku ropy do podnoszenia swoich marż, a tym samym zysków. W piątek największy polski koncern naftowy Orlen sprzedawał benzynę po 5,08 złotego za litr brutto, czyli o 6 groszy drożej niż miesiąc temu.

Tańszy niż na początku kwietnia był jedynie olej napędowy (o 12 groszy), ale tylko w hurcie, bo już jego średnia cena detaliczna na samych stacjach była o grosz wyższa niż przed miesiącem. Tym samym oficjalna marża (różnica między oficjalną ceną w hurcie i detalu) na diesla zwiększyła się do 29 groszy, co jest najwyższym wynikiem od początku roku.

W rzeczywistości niektóre stacje zarabiają na oleju jeszcze więcej – w oficjalnych hurtowych cennikach diesel kosztuje 4,76 złotego brutto, lecz najwięksi odbiorcy mogą liczyć na upusty przekraczające 10 groszy na litrze. Sprzedając później ON po 5,1 złotego, zarabiają nawet 50 groszy na litrze.

– Takie działanie koncernów i stacji ma kilka wytłumaczeń. Te pierwsze nie schodzą z cen, ponieważ już rekompensują sobie zniesienie ulgi na biokomponenty, które miało miejsce 1 maja. Drugie natomiast wykorzystują sytuację do tego, aby podreperować budżety nadszarpnięte w ostatnich miesiącach koniecznością obniżania marż. Teraz wracają do tradycyjnych, kilkudziesięciogroszowych poziomów – tłumaczy Jakub Bogucki, analityk rynku paliwowego z firmy E-petrol.pl.

Tę tezę potwierdzają wyliczenia Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego. Wynika z nich, że o ile w ubiegłym roku oficjalna marża stacji na benzynie wynosiła średnio 20 groszy, a na oleju napędowym 21 groszy, to w okresie od stycznia do końca kwietnia tego roku było to już odpowiednio 6 i 9 groszy. I dopiero teraz, gdy ceny ropy spadły, stacje mogą poprawiać zyski. Choć ich właściciele twierdzą co innego – tłumaczą, że mają jeszcze zapasy paliwa zakupionego po wyższych cenach, więc mnie mogą schodzić z cen i marż, aby nie stracić.

– To już tradycja, że gdy ceny ropy idą w górę, to natychmiast ma to odzwierciedlenie w koszcie paliwa. Ale gdy spadają, to stacje reagują na to z wyraźnym opóźnieniem – zwraca uwagę Bogucki. Zdarza się, że stacje dokonują korekty w swoich cennikach dopiero po tygodniu od obniżek na rynku ropy. Tym razem jednak obniżki w ogóle może nie być.
Mityczna bariera

Nieoficjalnie właściciele stacji przyznają, że – wbrew wcześniejszym obawom – wysokie ceny paliw nie spowodowały drastycznego spadku popytu na nie.

– Po co mamy schodzić z marż, szczególnie w przypadku oleju napędowego, skoro kierowcy i tak przyzwyczaili się do tego, że kosztuje on powyżej 5 złotego i niemal tyle samo ile benzyna. Okazało się, że w przypadku paliwa nie ma czegoś takiego jak psychologiczna granica ceny, powyżej której kierowcy będą mniej tankowali – mówi nam anonimowo właściciel dużej stacji należącej do znanego koncernu. Przyznaje, że obecnie na każdym litrze paliwa do diesli zarabia 35 groszy. Z marży nie ma zamiaru schodzić, dopóki nie zrobi tego któryś z konkurentów. A jego konkurenci mówią dokładnie to samo.

Cena benzyny zależy nie tylko od ropy

Wpływ na cenę paliwa mają aktualne notowania zarówno ropy naftowej, jak i dolara oraz wysokość marż narzucanych przez stacje. Jednak w tym roku paliwo podrożało również przez podniesienie stawki podatku VAT do 23 proc. (ok. 5 groszy na litrze), wzrost opłaty paliwowej (o 1 grosz na litrze) oraz zmiany w przepisach. Do tych ostatnich zalicza się między innymi likwidację ulgi akcyzowej na biokomponenty dodawane do paliwa, a także unijne wymogi dotyczące wyposażenia stacji. Do końca 2012 roku muszą one zainwestować około 1 mld złotych w urządzenia ekologiczne, m.in. pochłaniające opary oraz zabezpieczające zbiorniki przed wyciekami. Tylko takie inwestycje mogą podnieść ceny paliw o 7 – 10 groszy na litrze.
Jestem ciekaw kiedy nasza Polaków cierpliwość się skończy.................

http://kontakt24.tvn.pl/a...sce,167131.html
_________________
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!
Ostatnio zmieniony przez gumiss64 2012-01-19, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-01-19, 12:30   

hahaha , jak zobaczą że przyjechały A8 z takimi pojemnościami to powiedzą że jak chcemy mniej płacić za paliwo to mieńmy auta na bardziej oszczędne :mrgreen:

A ja bym na to odparł : mam LPG to czyli jest oszczędny , powinniśmy dostać dotacje od uni albo od Państwa na paliwo do naszych Smoków , może zrobić coś takiego też na pomorzu :?: :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
dzidzia 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-01-19, 12:55   

a ja mam lepszy plan.

zatankować i nie płacić :-P ,

jak sie uda to sie uda a jak cie capną to sie tłumaczyć ze to taki protest przeciwko wysokim cenom.

Niektórzy powiedzą ze to zwykła kraciez.........ale oni przeciez nas okradają cały czas!!!

Jak coś mam jakieś stare blachy po autach w garazu 8-) :-P co by było ciezej namiezyć
_________________
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571
 
 
gumiss64 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 129
Skąd: wlkp
Wysłany: 2012-01-19, 12:57   

zatankować do pełna i zapłacić groszówkami licząc przy kasie :mrgreen:
_________________
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-01-19, 13:03   

dzidzia napisał/a:
jak sie uda to sie uda a jak cie capną to sie tłumaczyć ze to taki protest przeciwko wysokim cenom.

Niektórzy powiedzą ze to zwykła kraciez.........ale oni przeciez nas okradają cały czas!!!

najwięcej to nas okrada Państwo około 60% to akcyzy i podatki za paliwo , niech obniżą je chociaż o połowe , te pały z rządu będą miały po około 300zł mniej wypłaty , przy kwocie 15kzł (+ diety itp) jaką dostają wypłaty z naszych pieniędzy to nawet 10% przy ich pęsji to by dużo stratni nie byli , w porównaniu z przeciętnym polakiem który zarabia 2500zł miesięcznie , komunikacją miejską mogą jeździć za darmo , a my :?: :?:
my musimy płacić za przejazdy , oprócz tego oni tankują za nasze pieniądze to ich to nie boli bo oni nie płacą tych 6zł za litr paliwa ze swoich , a i samochody nie kiepskie mają .


gumiss64 napisał/a:
zatankować do pełna i zapłacić groszówkami licząc przy kasie

też dobre wyjście , tak zatankuje 10 osób no i kasjerki/rzy mieli by dość liczenia na koniec zmiany tej kasy , np 400zł za zbiornik płacąc po groszu 8-)
Parodia , tylko znowu wyjście takie że państwo na tym by nic nie straciło a osoba w kasie miała by tylko po górkę , jednak najlepiej to zablokować autostrady i obwodnice ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Gusiew 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 45
Skąd: Łosice
Wysłany: 2012-01-19, 14:28   

To sa jakies tam realne ceny hurtowe paliw:
http://www.orlen.pl/PL/DL...ny/default.aspx
Czyli diesel kosztuje 4564zł za 1000 l netto x 1,23= 5613,72 brutto. Czyli litr paliwa kosztuje w hurcie 5.61 zł brutto. Licza na znizki przy wiekszej ilosci to sadze ze moze niektore stacje maja 5.41 zł brutto. Czyli u mnie ceny za rope to ok 5,70-75. Czyli zarabiaja na litrze 30 groszy. Przyjmijmy ze miesiecznie stacja sprzedaja 100tys litrow paliwa to daje nam 30 tys zł zysku. 3 pracownikow takiej stacji to minimum pracuje po 10h po 8 zł czyli 1500 zł miesiecznie plus koszty zusu. Powiedzmy 2 tys x 3 to daje 6 tysiecy.Plus ksiegowa jakies 1000zł Prad powiedzmy ze jakie 3 tysiace miesiecznie. Kredyt bo jakis tam jest 2 tysiace miesieczne. Ubezpieczenie 500 zł miesiecznie. Ogrzewanie 2 tysiace w zimie. Koszt konserwacji homologacji i tak dalej rocznie z 5 tys?? czyli miesiecznie 410 zł. Jeszcze woda bo kibelek jest. Same koszty miesieczne to jest powiedzmy lekka reka 10-12 tysiecy złotych. O ilus tam zapomnialem np franchising dla firmy pod ktorej logiem sprzedajesz. To zostaje ci powiedzmy z 10 moze 15 tys złotych na czysto. Sadzicie ze to stacje z nas zdzieraja?? Dochodzimy po prostu do europejskich cen!! http://www.e-petrol.pl/in...je-paliw-europa

[ Dodano: 2012-01-19, 14:32 ]
Zaraz mi pewnie napiszecie ze nie do europejskich zarobkow.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-01-19, 14:45   

Gusiew napisał/a:
litr paliwa kosztuje w hurcie 5.61 zł

tylko że ta cena 5,61zł to jest ze wszystkimi podatkami , cena samego paliwa bez podatków i akcyzy to około 2.5zł/1L. ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
PEPOL D2 
Moje A8



Rocznik: 1988
Silnik cm3: 5.0
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Mercedes Benz 500 Sec
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: wlkp
Wysłany: 2012-01-19, 14:47   

Stary to w pismie odpowiedza Nam że trzeba autko zmienić .W Naszym pieknym Kraju nic nie zrobimy bo np w Grecji wyszli na ulicę wszyscy i co :?: ........Jestem za ale i tak dupa z tego wyjdzie na przykład daje tą muze.............

http://www.youtube.com/watch?v=SOypVl7oaYc

W Naszym kraju powinno być w kierownictwie sejmowym 4 osoby..jeden z Audi drugi z BMW
trzeci z Merca i mniejszość z Lexusa :-|
_________________

 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-01-19, 17:52   

PEPOL D2 napisał/a:
W Naszym kraju powinno być w kierownictwie sejmowym 4 osoby..jeden z Audi drugi z BMW
trzeci z Merca i mniejszość z Lexusa

popieram , i np Audi zajmowało by się drogami , BMW podatkami , Mercedes i Lexus resztą :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-01-23, 20:25   

A za paliwko i tak będziemy płacić słono bo już niedługo będzie po 7.50 pln :-/
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-01-25, 00:44   

PEPOL D2 napisał/a:
Grecji wyszli na ulicę wszyscy i co


Grecy to wyjścia nie mieli. Jak przez tyle lat wydawali więcej niż mogli to później w p.... cały kraj.

Gusiew napisał/a:
Czyli litr paliwa kosztuje w hurcie 5.61 zł brutto


W tym tygodniu w hurcie w PKN Orlen była po 5.72 , niestety w polsce tylko oni dostarczają i ustalają kurs. I teraz ceny na stacjach mogą nawet rosnąć, bo jeśli ktoś się władował i kupił ropsko po takiej cenie to pod wodą sprzedawał jej nie będzie.
 
 
gierobiala 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 302
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-01-25, 09:50   

Gusiew napisał/a:
Czyli litr paliwa kosztuje w hurcie 5.61 zł brutto.


U mnie po 4,30 ile chcesz :mrgreen:
_________________

Ostatnio zmieniony przez gierobiala 2012-02-05, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
grabson89 
Użytkownik



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 30
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2012-02-05, 11:08   

W Bolesławcu tankuje po 5,71 zł tylko że to jest Lotos (jakaś) OPTIMA
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2012-02-05, 19:22   

Ja na Shellu 6,14 zł, płaciłem W Szczecinie. Drogo ale pewnie, to najdroższe paliwo jakie do tej pory kupiłem .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-05, 19:29   

gierobiala napisał/a:
U mnie po 4,30 ile chcesz

a gdzie u ciebie mogę zatankować? ...jestem z twoich okolic :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.