Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-07-15, 21:42 [A3 8P] Z jakim silnikiem?
|
|
|
Witam,
Po długim czasie poszukiwań zmienił się cel. Z 8L na 8P. Czy możecie mi cokolwiek poradzić jakie silniki w tych A3 są w miarę sprawne i mało awaryjne? Budżet jaki chciałbym przeznaczyć na sam zakup to max 20k.
Dzięki za podpowiedzi |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-15, 22:11
|
|
|
Diesel czy benzyna ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-07-15, 22:27
|
|
|
Nie dokonałem wyboru jeszcze. Narazie z tego co czytałem i próbowałem pytać to wytypował 1.8T i 1.9TDI. Ale liczę się z każdą opinią. Podobno te 1.9to te same pancerniaki co w B5 ale z dwumasą i dpf-em. A były wersje bez dpf? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-16, 07:28
|
|
|
3.2 |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-16, 10:30
|
|
|
Więc tak 1,9 TDI w 8P występują tylko z DPF, oznaczenia silników BJB, BKC, BXE, BLS. Silniki benzynowe poza 1,6 BGU, BSE, BSF, CCSA są na wtrysku bezpośrednim ...oznacza to sporo drogich czujników i duże koszty eksploatacyjne przy większych przebiegach, jak również problemy z kompresorami, turbinami a przede wszystkim z łańcuchem który się dosyć szybko rozciąga.
Silnik 1,6 TDI są w sumie mało awaryjne ale też i mocą nie grzeszą, najczęstszym problemem jest chłodnica AGR, koszt około 1000 zł + dwie godzinki roboty na podnośniku.
Osobiście polecam silniki diesla 2,0 od 2006 z oznaczeniami BMN, BKQ, BUY, CBAB, CFFB, CBBB i CFGB ...to tak z doświadczenia |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-07-16, 14:49
|
|
|
mam 1,6 BGU wsio dziala , przekladnie kierownicze sa z dupy w tych autach - wspomagnie elektryczne |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-07-16, 17:41
|
|
|
Jeszcze oglądam astry gtc z 1.9 cdti ale bardziej chciałbym audi... ktoś mi mówił ze 1.9 występowały bez dpf daleko myślałem o nich ale skoro nie to chyba je odpuszczę. Teraż pozostaje zabrać żonę na przejażdżkę A3 i gtc. Zobaczymy co wybierze... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-07-16, 21:16
|
|
|
A jak zapatrujesz się na stilo? Resztę z budżetu byś zostawił albo wydał na inne ważniejsze rzeczy. A3 w benie to se trochę spali (1.6) ale gaz można wstawić i z głowy diesla szukać z małym nalotem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-17, 14:08
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | napewno BKC nie posiada DPF | Faktycznie, jako jedyna jednostka diesla w tym modelu. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Glac
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: D4
Pomógł: 4 razy Wiek: 21 Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 267 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-07-29, 06:11
|
|
|
drago_o, Dawno temu jeździłem 4 lata 8L 1.8T - wersja 150 km - silnik bardzo dobry i trwały. Potem przesiadka na S3 też 8L 1.8T- 210 km w serii po chipie 250.
Także 1.8T szczerze polecam. Dużo frajdy daje ten silnik, a eksploatacja tania jak barszcz.
Pewnie już byłeś na forum A3 Club.net - dużo info znajdziesz. Byłem tam moderatorem kilka lat. Jak chcesz to mogę popytać o dobre sztuki. |
|
|
|
|
|