|
Autor |
Wiadomość |
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-02-18, 16:31 potrzebna pomoc prawna
|
|
|
Otóż z innej beczki ale nie wiem co robic
29.12.2015 zakupiłem od sprzedawcy z allegro przez telefon 5sztuk drzwi wewnętrznych oraz 5sztuk ościeznic regulowanych. Termin oczekiwania troszkę się przedluzyl ale pomijam to. Dostalem informacje ze paczka jest u kuriera i przy odbiorze mam ja dokladnie obejrzeć. Pry odbiorze paczka nie byla uszkodzona ale pod folia ochronna drzwi bylo widac odprysk. Z kurierem sporzadzilem protokół szkody zaznaczając ze to nie wina przewoznika lecz wada ma etapie produkcji lub pakowania.skontaktowalem się ze sprzedajacym i poinformowalem o sytuacji wysyłając również maila ze zdjęciami. Kiedy chciałem montować drzwi okazalo się ze tylko na jednym skrzydle drzwi jest 5uszkodzen a na trzy odpakowane oscieznice 2 są uszkodzone. Reszty towaru nie odpakowalem bo nie widzę sensu w tym. Odrazu poinformowalem sprzedawcę ze odstepuje od umowy ponieważ towar prawie caly jest uszkodzony. Dostaleem odpowiedz ze jest to towar na zamówienie i nie mogę go zwrócić. Dodam ze są to drzwi 80cm standardowe i żadne wymiary które zamówiłem nie odbiegaja od standardów. Wybrałem to co pan proponował ze swojego katalogu. Sprzedawca ten na allegro informuje w opisie swoim ze jak najbardziej do 14dni można odstąpić od umowy i zwraca pieniążki. Dzisiaj mi odpisał ze nie przyjmie towaru ode mnie. Co robic? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-18, 16:54
|
|
|
Cytat: | Dostaleem odpowiedz ze jest to towar na zamówienie i nie mogę go zwrócić |
Bzdura totalna. Zajmuje się takimi reklamacjami i jeśli jest to uszkodzenie produkcyjne to z reguły reklamacje są pozytywnie rozpatrzone.
Jeśli ewidentnie uszkodzenie uległo na skutek złego zabezpieczenia towaru to winę ponosi sprzedawca i musi ponieść odpowiedzialność bo producent odrzuci reklamacje.
Zgłoś sprawę do allegro.
U mnie w pracy jeśli przychodzi zamawiany towar pod klienta uszkodzony to na 99% kończy się to wymianą, naprawą towaru przez producenta.
Jeśli my uszkodzimy towar to zwracamy klientowi pieniądze lub zamawiamy na własny koszt. Ale w większości przypadków składamy reklamacje do producenta i nie ma problemów.
Walcz bo prawo jest po Twojej stronie.Protokoły masz, maile, zdjęcia zrób dobrej jakości opakowania i drzwi oraz ościeżnic.
Bywają przypadki że drzwi są uszkodzone już w fabryce i nie widać uszkodzeń podczas odbierania towaru.
Walcz. Sprzedawca kłamie.
Co innego jest jeśli klient się rozmyśli i chce zwrócić towar zamówiony indywidualnie.
Natomiast w Twoim przypadku jego zasra...m obowiązkiem jest Ci to uznać i zgłosić to do producenta z prośbą o wymianę lub naprawę towaru.
Zwrotu nie ma takowego jeśli jest to indywidualne zamówienie.
Ale na to trzeba mieć czas i chęci.
Prawo jest po Twojej stronie:
Masz prawo reklamować w/w towar jeśli jest uszkodzony, niekompletny, niezgodny z opisem itp. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2016-02-18, 17:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-02-18, 17:03
|
|
|
Czyli mialem racje. Rzecznik juz działa. Ja wyslalem odstąpienie od umowy. Musieli widzieć uszkodzenia ponieważ w miejscach uszkodzeń specjalnie byly podlozone styropiany żeby widac nie bylo |
_________________ ANK 4.2 340 KM Reganeracja klap kolektora |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-18, 17:14
|
|
|
Edytowałem posta wyżej jak odpisywałeś.
On ma od Ciebie przyjąć protokół reklamacyjny do tego złączniki typu rachunek/faktura (kopia), zdjęcia, protokół uszkodzeń od kuriera itp.
To wszystko składa u producenta, jeśli ma wtyki to mu uznają, wymienią, naprawią. Jeśli będzie gburowaty to producent odrzuci ponieważ stwierdzi, że uszkodzenie mógł dokonać pośrednik czyli on.
Zgłaszaj sprawę, masz wygraną w kieszeni jeśli masz protokół od kuriera, zdjęcia opakowań na dowód że nie były w tych miejscach uszkodzone itp.
P.S pod żadnym pozorem nie montuj drzwi. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-18, 22:50
|
|
|
Karol nie wyśle bo towar był zamawiany indywidualnie pod klienta.
Procedura jest nastepująca:
Łukasz zgłasza niezgodności do sprzedawcy ( reklamacje )
Sprzedawca przyjmuje ją i zgłasza to do producenta.
Producent na podstawie zdjęć, zeznań, protokołu wydaje decyzję.
Jeśli drzwi zostały już zamontowane i są jakieś nieprawidłowości producent wysyła swojego serwisanta do klienta i sprawa tyczy się już miedzy ( Producent - klient )
W takim wypadku jaki jest Łukasz to sprzedający musi od niego przyjąć reklamację uwzględniając oczekiwania kupującego ( wymiana, naprawa )
nie ma czegoś takiego, że sprzedający odmawia przyjęcia reklamacji.
Klient ma do tego pełne prawo i ma prawo z niego skorzystać.
W takim przypadku sprzedający ( czyli człowiek który oszukuje w tym momencie naszego kolegę ) powinien złożyć reklamację do producenta.
Jeśli okaże się, że opakowania były nienaruszone ( fabryczne ) a towar wewnątrz jest uszkodzony to zazwyczaj producent wymienia towar.
Jeśli natomiast widać uszkodzenia to producent nie uznaje reklamacji i winę ponosi albo sprzedawca który w tym momencie jest pośrednikiem albo firma kurierska.
W tym wypadku nasz kolega ma protokół uszkodzeń towaru spisany przez firmę kurierską. Paczka tego rodzaju jest ubezpieczona ( mam nadzieję )
Ja widzę to tak, że osoba która pośredniczy w tej sprzedaży nie prowadzi, działu reklamacyjnego lub nie chce się tym zajmować. A niestety prawo w tym momencie jest po stronie Łukasza.
On dokonał wszystko według procedur.
Ma prawo się odwołać i według mnie wygra tą sprawę. Musi tylko troszke powalczyć.
Tak więc podkreślę raz jeszcze, towar zamawiany pod klienta nie podlega zwrotowi, lecz jego uszkodzenia, niezgodności w dostawie itp powinny być wymienione lub naprawione ewentualne braki dosłane do niego.
Producent ma 14 dni na odpowiedz więc sprzedawca łaski nie robi ma zgłosić to do producenta.
Jesli tego nie zrobi zgłaszaj od razu do rzecznika. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |
|
|