Autor |
Wiadomość |
bronko86
Moje A8
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 87 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 2010-12-04, 08:27
|
|
|
mdamian napisał/a: | kolego nie wiem jak inni ale ja zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć to silnik i napędy były silniejsze od Ręcznego i koła się obracały , ale z oporem. |
U mnie to samo co u kolegi,może wynikało to z siły mojego ręcznego ale raczej obstawiałbym że to masa auta i moc poradziły sobie z nim :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-12-04, 12:17
|
|
|
bronko86 napisał/a: | mdamian napisał/a: | kolego nie wiem jak inni ale ja zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć to silnik i napędy były silniejsze od Ręcznego i koła się obracały , ale z oporem. |
U mnie to samo co u kolegi,może wynikało to z siły mojego ręcznego ale raczej obstawiałbym że to masa auta i moc poradziły sobie z nim :mrgreen: |
Osobiście nie polecam zaciągania ręcznego - nasze Quattro (Torsen) nie jest mechanizmem mogącym przenieść całą moc tylko na jedną oś...
oznacza to ni mniej ni więcej tylko to że napęd zawsze przekazywany jest na obie osie a zmianie mogą tylko ulec proporcje w jakich moc przekazywana jest na poszczególne osie.
Całkowite zablokowanie jednej z osi (zaciągnięcie hamulca ręcznego) moim zdaniem nie jest zdrowe ani dla samego układu hamulcowego ani dla układu przeniesienia napędu :-?
Zdecydowanie bardziej polecam naukę odpowiedniego używania pedału gazu - naszym Quattro można latać bokami o wiele lepiej niż jakimś FWD z hamulcem ręcznym :mrgreen: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-12-04, 12:37
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | problem polega na tym, że zarzuca mi tył (3 na lewarku od biegów) podczas ruszania i jak zmieniam pas ruchu to samo. |
Testowałem pod tym względem zachowanie swojego auta i powiem Ci, że z włączonym ESP najłatwiej było zarzucić tył przy ruszaniu w ostrym skręcie. Przy ruszaniu na wprost ciężko, ale bez ESP faktycznie przy gwałtownym wciśnięciu gazu zarzuca tyłem nawet na wprost. Natomiast z włączonym ESP pozwoliłem sobie na lekko zaśnieżonej drodze pocisnąć trochę. Wyprzedzałem przejeżdżając po śnieżnych koleinach z mocno wciśniętym gazem przy prędkościach grubo powyżej 100 i nieraz były wyczuwalne nieznaczne zarzucenia, ale wciśnięty gaz od razu prostował auto. Muszę powiedzieć, że wrażenia i frajda z jazdy w takich warunkach są niesamowite |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-12-04, 13:25
|
|
|
apg napisał/a: | (...) Muszę powiedzieć, że wrażenia i frajda z jazdy w takich warunkach są niesamowite |
No właśnie :lol:
Mimo tego że nasze S8 do najnowszych już nie należą to bez żadnej przesady można zaryzykować stwierdzenie że połowa jeżdżących po ulicach aut nie ma z nimi większych szans... w taką pogodę jak teraz (całe ulice pokryte śniegiem i pośniegowym błotem) różnica ta jest jeszcze bardziej widoczna... jazda w takich warunkach S8 jest czystą przyjemnością :mrgreen: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
wojtf23
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 77 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2010-12-04, 13:46
|
|
|
macie racje jest czysta przyjemnością jeździć s8 po śniegu i do datku u mnie w górach gdzie jest dużo śniegu. a najlepsze jest na prostej drodze dajesz więcej gazu i lekko kierownica i samochód chodzi boczkiem jak mu każesz i w dodatku na 19-kach letnich dzisiaj już będzie zima |
_________________ Moja była
|
|
|
|
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-12-04, 18:29
|
|
|
ja smiagam na letnich z quattro i nie marudze:) na wylaczonym esp latwo zarzucic auto przy lekkim skrecie i gwałtownym dodaniu gazu.
Ale spokojnie jadac jest git majonez. |
|
|
|
|
eXecutorR [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-05, 10:37
|
|
|
ja tak sobie myślę ile razu już bym w rowie leżał albo na jakiejś bandzie, gdyby quattro nie było. Nawet 2 dni temu przy rondzie zesłańców syberyjskich sobie tradycyjnie ostrzej gaz wcisnąłem na zakręcie i ooooostro poleciałem - nieomal w poprzek drogi leciałem. I co? I wyprostowałem. Grunt to gaz wciśnięty. Ciekawe co ludzie sobie myślą ;-)
Odpowiedź:
a) ci z RWD: banda, obróci, obróci, banda! o kur*a, wyszedł.
b) ci z FWD i AWD to nie wiem... |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
raper1987
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 7 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2012-02-10, 14:14
|
|
|
a to taka mała zabawa Q ostatnio ;P co prawdą nie były to 8 tylko A4 i 90 ;P ale Q działa tak samo ;P
http://www.youtube.com/wa...v=arjK5mvdXBo#t
Bo zima znów zaskoczyła drogowców....
... ale nie wszystkich |
|
|
|
|
|
|
|
Karol
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 54 Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec Mannheim
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
raper1987
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 7 Skąd: Przemyśl
|
|
|
|
|
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2012-02-15, 14:04
|
|
|
A były może takie A8 co wychodziły z blokadą przedniego mostu? Wiem że przy tej opcji nie powinno się skręcać bo naprężenia itp. ale na pewno może okazać się przydatne w trudnych sytuacjach. |
|
|
|
|
|
|
|
raper1987
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 7 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2012-02-15, 14:31
|
|
|
grabson89 napisał/a: | A były może takie A8 co wychodziły z blokadą przedniego mostu? Wiem że przy tej opcji nie powinno się skręcać bo naprężenia itp. ale na pewno może okazać się przydatne w trudnych sytuacjach. |
Pierwszy raz spotykam się że komuś mogłaby być przydatna blokada przedniego mostu :shock: w A8. Przecież A8 to nie terenówka do jazdy w ciężkim terenie. Ogólnie to AUDI produkowało modele z blokadą ale tylnego mostu do 30 km/h, po małych przeróbkach nawet i do 100 km/h, ale raz że to były modele z lat 80 ;P dwa w nowszych modelach był montowany EDS a działa to mniej więcej tak http://www.youtube.com/wa...feature=related
bez EDS,u to auto by nie ruszyło ponieważ z równia Torsena jeżeli współczynnik tarcia jest równy zero to i przeniesienie napędu nie odbędzie się na drugie koło może trochę zaplątałem ale wystarczy sobie poszukać równia Torsena i podstawić 0 ;P |
|
|
|
|
|