Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Quattro na śniegu - porada  
Autor Wiadomość
bronko86 
Moje A8


Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 87
Skąd: dolnyslask
Wysłany: 2010-12-04, 08:27   

mdamian napisał/a:
kolego nie wiem jak inni ale ja zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć to silnik i napędy były silniejsze od Ręcznego i koła się obracały , ale z oporem.


U mnie to samo co u kolegi,może wynikało to z siły mojego ręcznego ale raczej obstawiałbym że to masa auta i moc poradziły sobie z nim :mrgreen:
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2010-12-04, 09:50   

Cytat:
zbijasz bieg do 1 gaz i zawracasz jak na ręcznym

Popieram sam testowałem wczoraj , DZIAŁA :P
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-12-04, 12:17   

bronko86 napisał/a:
mdamian napisał/a:
kolego nie wiem jak inni ale ja zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć to silnik i napędy były silniejsze od Ręcznego i koła się obracały , ale z oporem.

U mnie to samo co u kolegi,może wynikało to z siły mojego ręcznego ale raczej obstawiałbym że to masa auta i moc poradziły sobie z nim :mrgreen:

Osobiście nie polecam zaciągania ręcznego - nasze Quattro (Torsen) nie jest mechanizmem mogącym przenieść całą moc tylko na jedną oś...
oznacza to ni mniej ni więcej tylko to że napęd zawsze przekazywany jest na obie osie a zmianie mogą tylko ulec proporcje w jakich moc przekazywana jest na poszczególne osie.

Całkowite zablokowanie jednej z osi (zaciągnięcie hamulca ręcznego) moim zdaniem nie jest zdrowe ani dla samego układu hamulcowego ani dla układu przeniesienia napędu :-?

Zdecydowanie bardziej polecam naukę odpowiedniego używania pedału gazu - naszym Quattro można latać bokami o wiele lepiej niż jakimś FWD z hamulcem ręcznym :mrgreen:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-12-04, 12:37   

robsonik4 napisał/a:
problem polega na tym, że zarzuca mi tył (3 na lewarku od biegów) podczas ruszania i jak zmieniam pas ruchu to samo.

Testowałem pod tym względem zachowanie swojego auta i powiem Ci, że z włączonym ESP najłatwiej było zarzucić tył przy ruszaniu w ostrym skręcie. Przy ruszaniu na wprost ciężko, ale bez ESP faktycznie przy gwałtownym wciśnięciu gazu zarzuca tyłem nawet na wprost. Natomiast z włączonym ESP pozwoliłem sobie na lekko zaśnieżonej drodze pocisnąć trochę. Wyprzedzałem przejeżdżając po śnieżnych koleinach z mocno wciśniętym gazem przy prędkościach grubo powyżej 100 i nieraz były wyczuwalne nieznaczne zarzucenia, ale wciśnięty gaz od razu prostował auto. Muszę powiedzieć, że wrażenia i frajda z jazdy w takich warunkach są niesamowite ;)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-12-04, 13:25   

apg napisał/a:
(...) Muszę powiedzieć, że wrażenia i frajda z jazdy w takich warunkach są niesamowite ;)

No właśnie :lol:
Mimo tego że nasze S8 do najnowszych już nie należą to bez żadnej przesady można zaryzykować stwierdzenie że połowa jeżdżących po ulicach aut nie ma z nimi większych szans... w taką pogodę jak teraz (całe ulice pokryte śniegiem i pośniegowym błotem) różnica ta jest jeszcze bardziej widoczna... jazda w takich warunkach S8 jest czystą przyjemnością :mrgreen:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
wojtf23 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-04, 13:46   

macie racje jest czysta przyjemnością jeździć s8 po śniegu :) i do datku u mnie w górach gdzie jest dużo śniegu. a najlepsze jest na prostej drodze dajesz więcej gazu i lekko kierownica i samochód chodzi boczkiem jak mu każesz i w dodatku na 19-kach letnich :) dzisiaj już będzie zima :)
_________________
Moja była :(
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-12-04, 18:29   

ja smiagam na letnich z quattro i nie marudze:) na wylaczonym esp latwo zarzucic auto przy lekkim skrecie i gwałtownym dodaniu gazu.
Ale spokojnie jadac jest git majonez.
 
 
eXecutorR
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-05, 10:37   

ja tak sobie myślę ile razu już bym w rowie leżał albo na jakiejś bandzie, gdyby quattro nie było. Nawet 2 dni temu przy rondzie zesłańców syberyjskich sobie tradycyjnie ostrzej gaz wcisnąłem na zakręcie i ooooostro poleciałem - nieomal w poprzek drogi leciałem. I co? I wyprostowałem. Grunt to gaz wciśnięty. Ciekawe co ludzie sobie myślą ;-)

Odpowiedź:
a) ci z RWD: banda, obróci, obróci, banda! o kur*a, wyszedł.
b) ci z FWD i AWD to nie wiem...
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2010-12-05, 23:01   

odpowiedź b : ręczny , kontra , kontra , redukcja , kontra i RÓW . :P
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
raper1987 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2012-02-10, 14:14   

a to taka mała zabawa Q ostatnio ;P co prawdą nie były to 8 tylko A4 i 90 ;P ale Q działa tak samo ;P

http://www.youtube.com/wa...v=arjK5mvdXBo#t

Bo zima znów zaskoczyła drogowców....


... ale nie wszystkich ;)
 
 
Karol 
Użytkownik



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 54
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 41
Skąd: Sosnowiec Mannheim
Wysłany: 2012-02-10, 21:36   

ja tez sie czasami bawie, "w quatro" oto dowod sprzed dwoch lat (sosnowiec parking kolo Makro) :-D
http://www.youtube.com/wa...=5&feature=plcp
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-10, 21:57   

hehe , wiesz że nie raz oglądałem to nagranie :mrgreen:

a tu jest dopiero katowanie http://www.youtube.com/wa...feature=related ja nawet 1/3 mocy nie używam
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
raper1987 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2012-02-14, 21:29   

Quattro musi dawać rade i nie ważne czy to A8 czy A4 czy 90, 80 byle było w Torsenie ;P, a to na filmiku ma jeszcze DiffLock ;P

http://www.youtube.com/wa...=1&feature=plcp
 
 
grabson89 
Użytkownik



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 30
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2012-02-15, 14:04   

A były może takie A8 co wychodziły z blokadą przedniego mostu? Wiem że przy tej opcji nie powinno się skręcać bo naprężenia itp. ale na pewno może okazać się przydatne w trudnych sytuacjach.
 
 
raper1987 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: A8
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2012-02-15, 14:31   

grabson89 napisał/a:
A były może takie A8 co wychodziły z blokadą przedniego mostu? Wiem że przy tej opcji nie powinno się skręcać bo naprężenia itp. ale na pewno może okazać się przydatne w trudnych sytuacjach.



Pierwszy raz spotykam się że komuś mogłaby być przydatna blokada przedniego mostu :shock: w A8. Przecież A8 to nie terenówka do jazdy w ciężkim terenie. Ogólnie to AUDI produkowało modele z blokadą ale tylnego mostu do 30 km/h, po małych przeróbkach nawet i do 100 km/h, ale raz że to były modele z lat 80 ;P dwa w nowszych modelach był montowany EDS a działa to mniej więcej tak http://www.youtube.com/wa...feature=related
bez EDS,u to auto by nie ruszyło ponieważ z równia Torsena jeżeli współczynnik tarcia jest równy zero to i przeniesienie napędu nie odbędzie się na drugie koło może trochę zaplątałem ale wystarczy sobie poszukać równia Torsena i podstawić 0 ;P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.