Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Robert Kubica i DTM  
Autor Wiadomość
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-01-30, 21:21   Robert Kubica i DTM

DTM szansą na powrót do Formuły1?

Robert Kubica na torze pod Walencją testował Mercedesa AMG C-Coupe DTM. Testy wypadły lepiej niż dobrze. Polak był szybszy od niedawnego mistrza tej serii. Co dalej z Kubicą?

W drugiej połowie ubiegłego roku wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazywały, że Robert Kubica w sezonie 2013 skoncentruje się głównie na rajdach. Krakowianin za kierownicą rajdówek pokazał ogromny potencjał, co nie zostało niezauważone przez topowe rallyteamy. Wiadomo, że poważne oferty Kubicy przedstawiły zespoły Citroena oraz M-Sportu, który to przygotowuje wyczynowe Fordy. W grę wchodziły starty w dziesięciu rundach rajdowych mistrzostw Europy (ERC). W międzyczasie Polak najprawdopodobniej miał też propozycje ze strony teamów wyścigowych. Podobno BMW zaproponowało mu starty w serii DTM, lecz ofertę tą odrzucił.

Nagły zwrot nastąpił po zimowej pojeżdżawce z udziałem mistrzów kierownicy, która w austriackim Saalfelden odbyła się pod wiele mówiącym hasłem "Drift Day". Tam na miejscu Polak spotkał się m.in. z Toto Wolffem. 42-letni Austriak od niedawna jest człowiekiem odpowiedzialnym w koncernie Mercedesa za motorsport, a przede wszystkim za Formułę 1 i serię DTM.

Przypuszczalnie to właśnie owe spotkanie zaowocowało propozycją testów za kierownicą Mercedesa w specyfikacji DTM na torze Ricardo Tormo pod Walencją. Wolff na kilka dni przed testami bardzo komplementował polskiego kierowcę.

- Wszyscy bardzo lubimy Roberta, on jest wyjątkowy - stwierdził nowy dyrektor wykonawczy Mercedesa.

Toto Wolff dał jasno do zrozumienia, że jeśli testy w Hiszpanii wypadną pomyślnie, Polak dostanie szansę startów za kierownicą tego typu auta w całym sezonie 2013. Jednocześnie podkreślił, że na rozmowy o powrocie RK do Formuły1 jest jeszcze nieco za wcześnie, jednak między wierszami dało się odczytać, że Wolff taką okoliczność w przyszłości bierze pod uwagę.

Testy na torze pod Walencją w przypadku Kubicy wypadły doprawdy znakomicie. Takiej formy na Ricardo Tormo zapewne nie spodziewał się ani Toto Wolff ani nawet sam krakowianin. Podczas testów RK uzyskiwał znacznie lepsze czasy okrążeń od jednego z najbardziej utytułowanych zawodników DTM ostatnich lat (mistrzostwo i cztery tytuły wicemistrzowskie), byłego kierowcy testowego teamu F1 McLaren-Mercedes - Gary Paffett'a! W sumie za kierownicą Mercedesa AMG Kubica pokonał 114 okrążeń hiszpańskiego toru, czyli dokładnie aż 456,570 km!

- Byłem w stanie szybko przyzwyczaić się do Mercedesa AMG C-Coupe i czułem się w nim bardzo komfortowo - podkreślał po czwartkowych testach RK. - Po długiej przerwie musiałem się dostosować do dużych przeciążeń, jakie generuje samochód DTM. Jestem bardzo zadowolony z mojej postawy w pierwszym dniu testów, nie miałem żadnych problemów w aucie.

Co dalej z polskim mistrzem? Niewykluczone, że w sezonie 2013 zobaczymy go zarówno w rajdach, jak i w serii DTM. Teraz zapewne Toto Wolff będzie starał się przygotować propozycję, która przekona krakowianina do startów za kierownicą "gwiazdy". Kubica wie, że w przypadku DTM-u z podjęciem decyzji ma jeszcze trochę czasu. Po pierwsze, do początków sezonu w tym cyklu zostało sporo tygodni. Po drugie, jest szansa na wynegocjowanie w rozmowach z Toto Wolffem naprawdę dobrych warunków. Mercedes po niezbyt udanym sezonie 2012 potrzebuje sukcesów, jak ziemia dżdżu. Przypomnijmy, Paffett i spółka w ubiegłym roku niemal na własne życzenie przegrali prawie wygrane już dwa mistrzostwa (indywidualne i zespołowe). W Formule 1 po niezłym początku sezonu (m.in. wygrany wyścig w wykonaniu Nico Rosberga), nastąpiła niemalże katastrofa. Zarówno Rosberg, jak i Schumacher na torach w większości wyścigów prezentowali się, delikatnie mówiąc, marnie. Efektem tego wszystkiego było definitywne zakończenie kariery w F1 przez "Schumiego" i - co chyba jeszcze ważniejsze - odsunięcie Norberta Hauga od funkcji szefa sportu w Mercedesie. Jego miejsce zastąpił Wolff, któremu teraz szczególnie musi zależeć na wykazaniu się wynikami. Austriak ma na ten sezon sztab wybitnych specjalistów, topową technologię i solidne zaplecze finansowe, jednak sen z powiek mogą mu spędzać dostępni na tą chwilę kierowcy. Zespół F1 ma kapryśnego Hamiltona i słabego Rosberga. W DTM-ie jest chyba mocno już wypalony Paffett i kilku co najwyżej średniej klasy zawodników. Potrzeba mu dobrego driver'a, który ponadto będzie perspektywiczny pod kątem kilku najbliższych lat. Kubica w tą lukę znakomicie się wpisuje. Choć sam krakowian obecnie stwierdza, że "DTM jest tylko jedną z opcji" to jednak wydaje się, że Polak jest obecnie bliżej startów w tej serii niż kiedykolwiek dotąd. W tym momencie spekuluje się, że RK w przypadku sukcesów w tym cyklu już za rok może dostać od Mercedesa szansę na kolejne kluczowe testy - tym razem już za kierownicą bolidu F1.

źródło ; http://www.jazdamiejska.pl

kubica-dtm-big.jpg
Plik ściągnięto 3649 raz(y) 15,92 KB

_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-01-30, 22:42   

No ja czekam co dalej będzie się działo z Robertem. To dzięki niemu F1 stała się jedną z moich pasji. Nie odpuszczę żadnego wyścigu, i nie mogę się doczekać dnia kiedy go zobaczę na torze w bolidzie - obym tego doczekał. Ale miło by go też zobaczyć w serii DTM.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-30, 22:54   

Wielki szacun i podziw dla jego umiejętności bo te posiada bez dwu zdań. Ale bardzo bym chciał jednak widziec go na podium F1 :)
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-01-31, 20:28   

F1 śledzę od kod pamiętam, czyli już od Niki Laudy pużniej Ayrton Senna itd . Na żywo widziałem wiele wypadków Wielkich kierowców .Wielu z nich wracało na tor szybciej niż mogliśmy się tego spodziewać , niestety wielkiego Ayrtona nie dane było nam już podziwiac . A na Roberta czekamy z niecierpliwością , może w końcu utrze nosa Vettelowi . :lol:
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.