Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-03-23, 12:36
|
|
|
Jeśli jest to aluminium to wystarczy raz w tyg szmatka i pasta poleska i będą trzymały swój blask
a raz w sezonie papier wodny i pasta i będzie malina |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-03-23, 14:44
|
|
|
Tak właśnie mi powiedział raz na jakiś czas przelecieć lusterka pastą autosol! |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-23, 15:26
|
|
|
to poproszę o namiary na polerowacza |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-03-23, 15:49
|
|
|
Wydaje mi sie że samemu też to można zrobić, dobry środek do usuwania starej powłoki lakierniczek, kilka papierów ściernych w zależności od głębokości rys i na koniec pasta polerska + filc.
adrian949, zdjęcia które pokazałeś to 1 wygląda jak by ta pierwsza firma zamiast użyć właśnie takiego preparatu do ściągania powłoki lakierniczej od razu próbowali usunąć to papierem, a tak to nie bardzo się da
To tak jak z felgami najpierw trzeba dostać sie do aluminium a później polerować do lustra |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-03-23, 18:59
|
|
|
Kolego 6 miesięcy mi polerowali te lusterka używali jakiś kwasów i nie pomagało, znając życie pewnie tak ściemniali bo im się nie chciało, za to porządnie zabrać. Dziś miałem zmieniać lusterka dobrze że nie zmieniłem, pojechałem się przejechać i podczas wyprzedzania gościu mi wyjechał nie zauważył mnie w lusterku i zarysował mi cały bok, pękło lusterko i błotnik się wgiął, dobrze że nam się nic nie stało. Spisaliśmy oświadczenie i pojechaliśmy do domu, jeszcze dałem mu lewe lusterko które mu się rozwaliło on leciał A4 hehe |
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-03-23, 19:09
|
|
|
Jak ściągnąć te obudowy? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-23, 19:14
|
|
|
jeśli dobrze pamiętam to jak zdejmiesz wkład to widać śrubki - odkręcasz i ściągasz |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-03-23, 19:16
|
|
|
Jeszcze nie zmieniłem obudowy lusterek! |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-03-25, 07:56
|
|
|
BiLu napisał/a: | Jak ściągnąć te obudowy? |
Dokładnie po wyjęciu wkładu będziesz widział 2 śrubki(+) które trzymają obudowę. |
|
|
|
|
MeglieS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Magdalena
Jeżdzę: S8 D2
Dołączyła: 16 Kwi 2012 Posty: 26 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-05-09, 12:14
|
|
|
lusterka są anodyzowane nie jakiś lakier czy coś takiego, powłoka ochronna taka jak na felgach lub częściach na rowerach,można ją spokojnie zeszlifować papierami i aluminium wypolerować,ALE nie będziemy mieli ochrony i lusterka będą co pare tygodni do polerki w zależności od jakości aluminium i czynników atmosferycznych,będą poprostu się utleniać i płowieć.Można spróbować zabespieczyć jakimś transparentnym silikonem w spreju to może dłużej wytrzymają od do następnej polerki :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2012-05-21, 11:13
|
|
|
jelsi lusterka sa na pewno anodyzowane a nie lakierowane klarem czy czyms takim to na innym forum znalazlem taki sposob na pozbycie sie powloki a potem monza juz polerowac pasta na wysoki połIysk
Sypiesz ok 100 g (s łynny kret do udrazniana rur) na litr wody (letniej, i tak się zrobi ciepła)- uwaga
bardzo żrące, może pryskać
Jak się rozpuści to wkładasz detal i patrzysz jak się "gotuje" - uwaga
rób to na powietrzu - wydziela się wodór, którego mieszanina z tlenem
jest silnie wybuchowa.
Po parunastu minutach, wyjmij, dobrze wypłucz w ciepłej wodzie a potem
przepoleruj autosolem jesli chcesz na lusterko, albo zostaw jak jest to
będzie naturalne alu - tylko dobrze wypłucz i wytrzyj bo może zczernieć.
Pozdro
Kret nie rozpuszcza farb i lakierów
NaOH czyli kret rozpuszcza glin - czyli główny składnik stopu aluminium - i tlenki glinu czyli powierzchnie anodowane - przeważnie zdobione barwnikiem, uwięzionym w mikroporowatej strukturze tlenku, a następnie zamkniętej przez odpowiednią obróbkę termochemiczną.
Anodowane aluminium jest bardziej odporne na warunki atmosferyczne niż polerowane, ponieważ tlenek glinu wytworzony w kontrolowanych warunkach cechuje się szczelnością i twardością (porównywalną ze stalą hartowaną!) powłoki na całej powierzchni. Inaczej sprawa ma się przy aluminium polerowanym gdzie tlenek powstaje spontanicznie i powierzchownie, co powoduje tzw. śniedzenie.
Także przed kąpielą w krecie dobrze jest przepolerować wstępnie element z wszelkich zanieczyszczeń, a po zanurzeniu go w roztworze mieszać zawartość. Nie przesadzać z czasem zanurzenia bo powstaną wżery ot cała filozofia. |
|
|
|
|
|
|
|
DanioUK
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damien
Jeżdzę: Audi S8 & Audi Cabrio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 108 Skąd: Skelmersdale/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-16, 15:09
|
|
|
Panowie a czy nie orientujecie sie czy pasuja lustra(obudowy) z modelu A3 8L do naszych D2?? |
|
|
|
|
|