Autor |
Wiadomość |
pudloc86
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2013-03-10, 13:12 [D2 99 4.2PB/LPG
] "Oil catch tank" - zbiornicze
|
|
|
Witam czy ktoś z was testował coś takiego w swoim samochodzie OIL CATCH TANK ZBIORNICZEK ODMY D1SPEC 9 lub 15mm...
http://moto.allegro.pl/oi...3040711606.html |
_________________ pudloc86
Audi A8 4.2 V8
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-10, 13:23
|
|
|
Jesli to dziala to było by dobre ale najlepiej wywalic odme z dolotu i będzie po problemie. Nie wszędzie jest to latwe ale warto sie potrudzić. |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-15, 08:34
|
|
|
To i ja się podłącze pod temat bo wydaje mi się ciekawy. Z filmów na youtube można wnioskować, że to działa. W zbiorniku zbierają się syfy, woda, itp. Chętnie bym takie coś u siebie widział pod maską:
http://www.ebay.com/itm/A...a07b6a8&vxp=mtr
Co myślicie o tym pomyśle? |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
pudloc86
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2013-11-15, 11:20
|
|
|
A ty kolego byś to chciał zagranicy ściągnąć. U nas chyba tego jeszcze nie ma. przynajmniej się nie spotkałem bardziej ciekie to wygloda |
_________________ pudloc86
Audi A8 4.2 V8
|
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-15, 12:02
|
|
|
Tak, z USA bym zamówił. Jest większy wybór. Pytanie tylko jak to współgrałoby z silnikiem 4.2? Czy potrzebne byłyby dwa takie zbiorniki? Co z różnicą ciśnień? Zawór na odmie działa jak regulator ciśnienia, co będzie gdy zostanie on usunięty a wstawiona tylko ta puszka?
A tutaj można obejrzeć co się zbiera w tych puszkach:
http://www.youtube.com/watch?v=5qSHya5zg3k
http://www.youtube.com/watch?v=Ot0OVcN5zQQ |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-15, 12:17
|
|
|
Szkoda że sie nie da wywalic tej odmy na zewnątrz jak to kiedyś bywało-wtedy juz dolot sie nie zasyfi. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-15, 12:31
|
|
|
To wygląda na wodę. Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach jak i również w zimie, że auto nie zdąży się zagrzać do temp. roboczej to warto by się tym zainteresować. Co prawda w innym aucie ale napiszę o vw polo 1.4, jeżdżąc w zimie na krótkich dystansach wiecznie miałem zapchaną odmę, co jakiś czas trzeba było ją czyścić z mazi. Problem ten znikał gdy się auto kręciło po obrotach ;-) W przypadku v8 ten problem póki co nie wyskoczył.
Jeśli się zdecydujesz to będziesz chyba pierwszym testerem tego wynalazku w A8. |
_________________
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-15, 12:36
|
|
|
krzychu22.p1i Ty jesteś w tej mechanice ogarnięty - jak myślisz, czy nie wpłynie to na pracę silnika? Czy nie będzie się to wiązało z ubytkiem oleju? Ten syf nie będzie przecież wracał do miski.
Najlepiej jakby FOSS tu zajrzał bo ewentualnie by mi to montował |
_________________ Kontakt: nick + @wp.pl |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-15, 12:51
|
|
|
Gdzie ja jestem ogarnięty w mechanice :-P Napiszę co zaobserwowałem u siebie w polówce 1.4, otóż jeżdżąc po krótkich odcinkach szczególnie w zimie odma zapychała się mi non stop. Była to maź w kolorze herbaty z mlekiem która trafiała do filtra powietrza a z tam tąd do przepustnicy. Przepustnica co jakiś czas była do czyszczenia przez to. Dodatkowo zaobserwowałem ubytek oleju silnikowego który łącztł się z parą wodną i tworzył ową maź. Aktualnie brat tym samochodem gania do Krakowa i ani grama oleju nie ubyło a odma czyściutka jest.
To co było widać na video to wyglądało na kondensat, skroploną parę wodną czyli musi to działać i przepuszczać jak najmniej syfu który potem trafia w przepustnicę nie powodując jej zabrudzenia.
Trzeba tu wywołać kogoś kto ma styczność na dniu codziennym z naszymi v8 i powie coś ciekawego w tym kierunku. |
_________________
|
|
|
|
|
pudloc86
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2013-11-15, 13:15
|
|
|
ja będę druga osoba co chce to założyć do V8 |
_________________ pudloc86
Audi A8 4.2 V8
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-11-15, 15:44
|
|
|
Dlaczego ma nie działać, patent stary jak motoryzacja. W przedwojennej DKW które stało w moim dzieciństwie na podwórku już był stosowany zbiornik na olej z odmy, było to potrzebą w związku z tym że odma miała odprowadzenie do atmosfery.
Więc ktoś zreanimował i ciut zmodyfikował patent, osobną sprawą jest to że akurat ten" model" pasuje pod maskę w A8 jak świni kamizelka. |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-11-15, 21:19
|
|
|
ale to się stosuje do silników które mają dość spore przedmuchy
bo wtedy olej jest spalany w silniku bo trafia do korektora
Woda zawsze się skrapla w oleju w tłumiku zmiana temperatury robi swoje
u mojej byłej żony w a6 2.4 w zimie dwa razy zamarzła w a8 nic takiego nie stwierdziłem |
|
|
|
|
|
|
|
K@MIL
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 35 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 2014-06-30, 12:06
|
|
|
Ja mam oil catch w Moto - 1200cc V2 (Buell) i zgarnia mega duzo syfu ... Buteleczke mam przezroczysta po redbullu wiec widze i oprozniam z wody (ok 25ml) co okolo 500-600 kilometrow.
Wydaje mis ie ze to ma ogromny sens i bede rozkminial tez u siebie w V8 |
_________________ Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-06-30, 18:44
|
|
|
Ja miałem takie coś zrobione w Daihatsu sirion 1.0 3 cylindrówka.
Zrobiłem sobie sam z butelki aluminiowej po wódce.
Przynajmniej sobie wypiłem. Na krótkich dystansach zimą sprawdzało się po 3 dniach miałem prawie 0,5l wody w butelce i pomyśleć że to wszystko szło w silnik. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Przemek21
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 250 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-09-14, 17:53
|
|
|
Ja również mam oil catch u siebie w buellu jak kolega K@mil i zdaje egzamin,
ale buell ma bardzo prosty silnik .
Ale jestem ciekaw jak by się to spisywało a8
czekamy kto pierwszy <okioki>
K@mil wrzuć foty swojej buły ,kocham te maszyny <aparat> |
|
|
|
|
|