Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Temperatura płynu po włączeniu zapłonu  
Autor Wiadomość
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-03, 18:25   [D2 99 4.2PB/LPG ] Temperatura płynu po włączeniu zapłonu

Wartość temperatury płynu chłodniczego, odczytana po włączeniu zapłonu wynosi u mnie -15oC. Pomiar robiony przy temperaturze zewnętrznej ok. 10oC. Czy jest to prawidłowa wartość? Czy nie powinna być zbliżona do temperatury otoczenia?

Zrzut z VCDS:

http://imgur.com/fTJoY34
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
tomek808 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 176
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-05-03, 18:33   

no raczej coś nie tak , u mnie na jednym pokazuje dobrze(temp otoczenia) a ten od ssania ma +38 i nie wzrasta wiec juz wiem czego po odpaleniu ma 900 obr i dusi go
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-03, 18:39   

OK, dzięki za uwagę. To potwierdza moje przypuszczenia :) Ale żeby być na 100% pewien poczekam na jeszcze kilka komentarzy.
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-03, 19:03   

Wyglada na uszkodzony czujnik temp cieczy chlodzącej. Mozliwe tez, ze jest załozony nie od tego modelu silnika, wtedy moze miec przesuniętą skalę.
Generalnie sterownik silnika nie zgłosi błędu bo -15'C jest możliwe.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-03, 19:11   

No to wszystko już chyba jasne. A czy taka wartość idąca do ECU może mieć wpływ na rozruch silnika? Czasami auto po odpaleniu przez dosłownie 1 - 2 sekundy ma problem ze złapaniem obrotów. Dzieje się to tylko w zimniejsze dni. Faktycznie, w zeszłym roku wymieniałem czujnik bo poprzedni padł ale kupiłem tani zamiennik i to się chyba zemściło.
W każdym bądź razie oryginał już czeka na zamontowanie.

Aha!
Czy w takim razie przy takim uszkodzeniu czujnika mogę mieć w trasie objawy podobne do otwartego termostatu? To znaczy, temperatura spada podczas jazdy? Dodam również, że auto mogę zagrzać do max 80oC na postoju ale po ok. 20 minutach załącza się wisko co sugerowałoby, że odczyt temperatury może być błędny i nie jest to wina termostatu?
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-05-03, 21:30   

nie zamieniles wtyczek od czujnikow w glowicy i przepustnicy ?
 
 
VanDyke 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 783
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-03, 21:41   

W polifcie jest tylko jeden czujnik temperatury 4-pinowy.
_________________
Kontakt: nick + @wp.pl
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-05-03, 22:33   

NA rozruch pewnie tak, w koncu na podstawie temperatury sterownik ustala sklad mieszanki i kąt wyprzedzenia zapłonu.

Temperatura na desce moze spadac po otwarciu duzego obiegu - d2 to chyba ostatnie modele gdzie wskaznik temperatury nie byl modyfikowany dla oka <niewiem> Pozniej powinna dobrnąć do własciwej. Tu ciezko powiedziec bo w 4 pinowym czujniku sa tak naprawde 2 czujniki: jeden do sterownika, drugi na deske. Jesli czujnik jest zle dobrany to i na desce moze zle pokazywac.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-04, 08:26   

no właśnie był

http://www.a8team.pl/post...ght=zegary#7354
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.