|
Autor |
Wiadomość |
bybus
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 84 Skąd: Piaski
|
Wysłany: 2014-03-07, 11:01 [S8 D2 00 LPG
] Stara i nowa na jednej osi.
|
|
|
Czołem koledzy !
Wczoraj zmieniałem na letnie i okazało się iż jedna opona dostała bąbla, konieczna wymiana, i tu pytanie, czy mogę zmienić tylko jedną oponę, druga na osi była by stara, bieżnik 5-6mm. Opony to DUNLOP SP SPORT MAXX GT 255/40/19 |
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-03-07, 16:35
|
|
|
Kolego zdecydowanie powinieneś założyć dwie nowe. Różnica w wysokości bieżnika nie powinna być aż tak duża. |
|
|
|
|
|
|
|
bybus
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 84 Skąd: Piaski
|
Wysłany: 2014-03-07, 16:44
|
|
|
emdzej napisał/a: | Kolego zdecydowanie powinieneś założyć dwie nowe. Różnica w wysokości bieżnika nie powinna być aż tak duża. |
Nowa opona ma ok. 9mm, moja stara 5-6mm, więc różnica na upartego 1 cm, to naprawdę za dużo ? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-03-07, 17:22
|
|
|
bybus napisał/a: | Nowa opona ma ok. 9mm, moja stara 5-6mm, więc różnica na upartego 1 cm, to naprawdę za dużo ? |
Jak już do 3 używek trzeba założyć 1 nówkę sztukę to tą nową ustawiłbym bym w parze z najlepszą z używek..... ale do 3 używek najlepiej dokupić jeszcze 1 używkę w podobnym stanie niż idealną nówkę. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
bybus
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 84 Skąd: Piaski
|
Wysłany: 2014-03-07, 17:31
|
|
|
FOSS napisał/a: | bybus napisał/a: | Nowa opona ma ok. 9mm, moja stara 5-6mm, więc różnica na upartego 1 cm, to naprawdę za dużo ? |
Jak już do 3 używek trzeba założyć 1 nówkę sztukę to tą nową ustawiłbym bym w parze z najlepszą z używek..... ale do 3 używek najlepiej dokupić jeszcze 1 używkę w podobnym stanie niż idealną nówkę. |
Trudno się nie zgodzić, tylko że dość pochopnie zamówiłem nówkę , stąd pytanie.
Czy ten centymetr różnicy może negatywnie wpłynąć na torsena. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-07, 17:58
|
|
|
Stara 6mm, nowa 9mm to jaki 1cm w różnicy?chyba 3mm. Ustaw tylko nową z najlepszą używką - zakładaj, jeździj i nie wnikaj. Ja bym tak zrobił |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-03-07, 18:20
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Stara 6mm, nowa 9mm to jaki 1cm w różnicy?chyba 3mm |
Ponad 2 cm różnicy na obwodzie. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-07, 19:17
|
|
|
No właśnie, na obwodzie, bo myślałem, że chodzi o bieżnik <tjaa> dzięki za uświadomienie <niegadam> |
|
|
|
|
|
|
|
Zabek
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: Volvo S60
Wiek: 48 Dołączył: 04 Lip 2013 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-03-15, 13:36 Re: Stara i nowa na jednej osi.
|
|
|
bybus napisał/a: | Czołem koledzy !
Wczoraj zmieniałem na letnie i okazało się iż jedna opona dostała bąbla, konieczna wymiana, i tu pytanie, czy mogę zmienić tylko jedną oponę, druga na osi była by stara, bieżnik 5-6mm. Opony to DUNLOP SP SPORT MAXX GT 255/40/19 |
Wymiana tylko jednej opony, taka procedure naprawcza zastosowalo ASO w samochodzie
mojej mamy Volvo S40 kilka lat temu. Roznica w biezniku opony byla kilka mm. Mama jezdzila samochodem przez pare lat, sprzedala, nic sie nie dzialo. Tylko ze mama ma swoje lata i jezdzila ostroznie |
|
|
|
|
bybus
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 84 Skąd: Piaski
|
Wysłany: 2014-03-15, 21:36 Re: Stara i nowa na jednej osi.
|
|
|
Zabek napisał/a: | bybus napisał/a: | Czołem koledzy !
Wczoraj zmieniałem na letnie i okazało się iż jedna opona dostała bąbla, konieczna wymiana, i tu pytanie, czy mogę zmienić tylko jedną oponę, druga na osi była by stara, bieżnik 5-6mm. Opony to DUNLOP SP SPORT MAXX GT 255/40/19 |
Wymiana tylko jednej opony, taka procedure naprawcza zastosowalo ASO w samochodzie
mojej mamy Volvo S40 kilka lat temu. Roznica w biezniku opony byla kilka mm. Mama jezdzila samochodem przez pare lat, sprzedala, nic sie nie dzialo. Tylko ze mama ma swoje lata i jezdzila ostroznie |
Ja też jeżdżę ostrożnie, dzisiaj np. Tarnów - Kraków w 35 minut.
Opona założona, drugą kupię za dwa tygodnie i będzie git.
Taka ciekawostka, Dunlop ma w ofercie nową (chyba) oponę Quattro MAXX GT, jest o stówę tańsza od w/w, taką kupiłem.
PS
Dzisiaj (16.03 ) wstałem rano ( nocowałem w Zakopanym) i na samochodzie 20 cm sniegu, zjazd z parkingu z dość stromej górki a opony letnie, #@&%^* MAĆ ;( |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
Prywatność. |
|
|