Autor |
Wiadomość |
Marcin B.
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-11-29, 08:01 [D2 97 4.2PB/LPG
] TIP- 5 lock up, czy jak to sie nazywa?
|
|
|
Witam.
Dziwy straszne się poczyniły w mojej skrzyni biegów.
Mianowicie jak wszyscy wiedzą na 4 i 5 biegu w naszych skrzyniach załącza sie lock-up, czyli spina na sztywno wał ze skrzynią efektem czego przy przyspieszaniu nie ma charakterystycznego na niższych biegach podbicie obrotów. Problem jaki u mnie występuje od około tygodnia jest następujący, przy około 70-80 km/h i spokojnym przyspieszaniu automat przełącza bieg na 5 i wtedy dzieję sie dziwne rzeczy, silnik faluje obrotami, podbija o jakieś 200obr spada, znów podbija spada, nie ma szarpnięć auto jedzie normalnie, tylko to pływanie obrotów, efekt jest taki jak by lock up nie bardzo miał ochotę zaskoczyć, elektronika mu każe, ale on taki jakiś niezdecydowany, po 5-7 takich wahnięciach llock up zaskakuje i potem auto jedzie normalnie. Efekt występuje również na 4 biegu ale bardziej subtelnie. W obu przypadkach dzieje sie to przy bardzo delikatnej jeździe, przy odrobinę mocniejszym wciśnięciu w pedał, objaw nie występuje.
Z góry odpowiem na pytania które zaraz padną.
Skrzynia pełny remont przeszła 120tyś km temu.
Olej z filtrem w skrzyni wymieniony 40 tyś km temu
Nie podłączałem jeszcze pod komputer
Nie sprawdzałem stanu oleju
Jakieś pomysły co to może być?
Można snuć domysły, prowadzić dywagacje, pisać wierszem i co tam jeszcze, liczę na każdą pomoc |
_________________ Készítsen képet önmagáról |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-11-29, 14:16
|
|
|
vag nic nie pokaze.
Wynika to z takiej pracy sprzegla i nic sie z tym nie zrobi (chyba ze wymienisz), to jest przypadlosc tych skrzyn, czesciej objawia sie to w skrzyniach 4-biegowych ale w piatkach tez sie to zdarza. Nikt nie stwierdzi ile to tak pochodzi bo zasady nie ma, takie uroki starych tipow.
Z czasem beda towarzyszyc temu delikatne,sporadyczne szarpniecia przy zapieciu calkowitym biegu. Ja bym sie tym nie martwil. |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-11-29, 14:38
|
|
|
W D3 4.0TDI mam dokładnie to samo, też obroty pływają na ostatnich biegach (nawet do 300obrotów). |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-11-29, 15:52
|
|
|
Wrzuc na tipie 4 bieg i jadac spokojnie ok 80km/h pusc gaz. Jak obroty spadna wiecej niz 100rpm to konwerter do roboty.. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-11-29, 20:22
|
|
|
Miałem podobnie w A8 - konwerter do wymiany...
z czasem niestety będzie efekt pływania obrotów będzie się powiększał więc nie czekaj zbyt długo. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Tomek85
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, Volvo FH
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 12 Skąd: kołobrzeski
|
Wysłany: 2010-11-30, 21:21
|
|
|
Koledzy u mnie jest tak "głownie na 2 lub 3 biegu" rozpędzam i tak około 2200-2300 obrotów na 2 biegu przypuśćmy obroty spadają do jakichś 1800 obr i póżniej już ciągne dalej do konca 3.4.5 chodzi o te własnie spadanie obrotów mam to samo co u kolegi ?? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2010-11-30, 22:07
|
|
|
to jest tak zwany nadbieg ja też tak mam w mojej Kunie :mrgreen: , ale pytanie czy to każdy bieg ma swój nadbieg czy to jest jakiś specjalny mechanizm , a jednym nadbiegiem który ma możliwość załączania się na każdym biegu :?:
Zauważyłem że u mnie jest tak :arrow:
Jak ruszam spokojnie to przy 40km/h wskakuje mi 4 bieg , sprawdzam na tip-tronic i jest 4 bieg i gdy przyśpieszam dalej to przy około 60km/h tak jak by wskakiwała 5
A wiem że w moim modelu jest 4 biegi :idea: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-11-30, 22:36
|
|
|
jest to zludzenie nadbiegu ale wynika to z takiej pracy sprzegla czyli poprostu lock up tak zapina bieg. Jak juz pisalem wyzej jest to czesta przypadlosc tipow 4-biegowych ale nie tylko, zwyklych automatow tez jak rowniez 5-biegowek takze ale w mniejszym stopniu. Nie powinno tak byc ale nie nalezy sie tym martwic dopoki nie ma slizgow miedzy biegami mozna powiedziec ze jest ok. Skrzynie 4-biegowe sa troszke inaczej skonstruowane niz 5 i sa bardziej wytrzymale, sa toporne i inaczej reaguja na zmiany biegow. W skrzyni oprocz konwertera jest jeszcze wiadro tarczek ktore sa odpowiedzialne za zmiane biegu i za to aby ten bieg wszedl w miare gladko, gdyby nie one to przy kazdej zmianie bieg by byl wrzucany ostro i agresywnie a zadna skrzynia tego nie zniesie.
Locka up nie dziala na niskich biegach tylko na wyzszych czyli 4-5 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-11-30, 23:50
|
|
|
W przypadku skrzyni 5hp19 lock-up zapina sie juz przy 1200rpm. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin B.
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-07, 09:55 Problem rozwiazany
|
|
|
Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne. |
_________________ Készítsen képet önmagáról |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-12-09, 22:34
|
|
|
Wymienione i co? Dziala normalnie? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-12-10, 08:25
|
|
|
Po przeczytaniu tego tematu postanowiłem sprawdzić działanie tego Lock-Up'u u siebie.
Wygląda to następująco.
Jadąc na 4 lub 5 biegu np.80-90 km/h spokojnie nagle wciskam pedał gazu i obroty delikatnie się podbijają około 50-100 rpm i przy puszczeniu gazu analogicznie.
Występuje to na 4 jak i na 5 biegu. Ogólnie skrzynia chodzi ładnie, biegi zmienia płynnie więc nie miałem zarzutów co do jej działania.
Pomyślałem, że chyba u mnie zaczyna się dziać coś niedobrego jeśli te obroty delikatnie podbijają się, ale przed napisaniem postu sprawdziłem to jeszcze w dwóch autach S8 i S6. W obu dodatkowych przypadkach skrzynie zachowują się identycznie tak jak moja. Czy to znaczy, że jest coś nie wporządku z moją skrzynią, czy jednak przy gwałtownym wciśnięciu gazu jednak te obroty minimalnie 50-100 rpm podskoczą a po odpuszczeniu całkowitym gazu delikatnie opadną i wrócą do swojej pozycji wyjściowej :?: |
|
|
|
|
Marcin B.
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-10, 08:38
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Wymienione i co? Dziala normalnie? |
Tak, przy okazjo wynieniony filtr uszczelka michy i olej, jest idealnie :-)
Okazało sie że miałem wsadzony regenerowany zamiennik, teraz poszedł nowy oryginał, zupełnie inna bajka :-) |
_________________ Készítsen képet önmagáról |
|
|
|
|
|
|
|
ZuQ
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 34 Skąd: NEB
|
Wysłany: 2011-06-06, 17:52
|
|
|
Marcin B. napisał/a: | szeryfisch napisał/a: | Wymienione i co? Dziala normalnie? |
Tak, przy okazjo wynieniony filtr uszczelka michy i olej, jest idealnie :-)
Okazało sie że miałem wsadzony regenerowany zamiennik, teraz poszedł nowy oryginał, zupełnie inna bajka :-) |
Z ciekawości ile dałeś za ten ori konwerter? |
|
|
|
|
|