Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] wyciek oleju  
Autor Wiadomość
Jacek KOSTEK 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Chełmno / kuj-pom
Wysłany: 2011-10-26, 16:02   [D2 94 4.2PB/LPG ] wyciek oleju

Witam. Kupiłem moje pierwsze Audi A8 4.2 94 PB/LPG. Mam wyciek z silnika albo skrzyni. Nie wiem, nie mogę zlokalizować. Zdjąłem pokrywę od miski olejowej i poci się tak jakby nad alternatorem w głębi. Ale konkretnie nie mogę zlokalizować, gdzie jest wyciek, czy to skrzynia czy silnik. Stan oleju w silniku mam cały czas max. Czy ktoś wie co to może być? I jak sprawdzić olej w skrzyni? Dzięki i pozdrawiam.


Pisanie CAPS LOCKIEM uznawane jest na forum jako KRZYK !
Regulamin forum m.in. zabrania używania CAPS LOCKA, bolda, tj wytłuszczania całego tekstu, zbędnego kolorowania (zwłaszcza kolor czerwony) i innych nieczytelnych i przeszkadzających zabaw z tekstem.

Wyedytuj swój post i niezwłocznie popraw go proszę.


Simone331
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-26, 16:21   

Pisanie dużymi literami, jest delikatnie mówiąc niegrzeczne. Co do wycieku sprawdź czy to nie leci spod pokrywy zaworów
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-10-26, 16:26   

umyj sobie silnik moze sa to jakies stare wycieki a po umyciu jak sie poijaiw latwiej bedie zlokalizowac
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-26, 17:50   

zdejmij te plastikowe osłony z silnika i popatrz czy czasem odmy olejowe nie są sparciałe , u mnie też leciało , wymieniłem węże i jest ok
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Jacek KOSTEK 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Chełmno / kuj-pom
Wysłany: 2011-10-26, 17:50   

tomekzabrze napisał/a:
umyj sobie silnik moze sa to jakies stare wycieki a po umyciu jak sie poijaiw latwiej bedie zlokalizowac



Dzięki za podpowiedzi widze ze forum się przyda a co do tematu to od dołu czysciłem wszystko co możliwe do białej blachy po czym runda w kołomiasta i pod auto na koniec i pojawiają się zacieki tak jakby leciało z okolic tam gdzie rolki paski nad alternatorem kurde on własnie wszystko zasłania a i też jest spocony oliwą i panowie jak jade na zimnym silniku jak przerzuca na 4-ty bieg to tak jakby wrzucił cały a po chwili przerzuci na 4-ry ale połówke jest to nieszarpniecie ale po obrotomierzu widac i pracy silnika czuć ze to chyba nie powinno tak być dzieki za odpowiedzi !!!
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-26, 17:55   

Jacek KOSTEK napisał/a:
jak jade na zimnym silniku jak przerzuca na 4-ty bieg to tak jakby wrzucił cały a po chwili przerzuci na 4-ry ale połówke


tak działa sprzędło hydrokinetyczne , żeby obroty nie były za wysokie ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Jacek KOSTEK 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Chełmno / kuj-pom
Wysłany: 2011-10-26, 17:59   

[quote="mdamian"]
Jacek KOSTEK napisał/a:
jak jade na zimnym silniku jak przerzuca na 4-ty bieg to tak jakby wrzucił cały a po chwili przerzuci na 4-ry ale połówke


tak działa sprzędło hydrokinetyczne , żeby obroty nie były za wysokie ;-)[/quote


czyli jest to normalne ? a jak sprawdzić olej w skrzyni ??? i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną?
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-26, 18:05   

Jacek KOSTEK napisał/a:
czyli jest to normalne ?

tak to jest normalne

Jacek KOSTEK napisał/a:
a jak sprawdzić olej w skrzyni ???


polecam zakładkę szukaj , jest tego pełno na forum , szkoda znowu pisać to samo w następnym poście ;-)

Jacek KOSTEK napisał/a:
i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną?


jeśli skrzynia pracuje bez zarzutu to nie wymieniaj oleju , ponieważ będziesz miał dodatkową robotę bo nowy olej wypłucze cały syf i zaczną się wycieki , odradzam , no chyba że masz skrzynie do robienia to przy okazji wymień olej , prawie każdy użytkownik to potwierdzi .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-10-26, 18:10   

Trochę było o wyciekach oleju : http://www.a8team.pl/topics12/5452.htm , http://www.a8team.pl/topics12/5182.htm , http://www.audipages.com/...lreinstall.html , http://www.a8team.pl/topics12/4797.htm , http://www.a8team.pl/topics12/4287.htm , http://www.a8team.pl/topics12/3636.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Jacek KOSTEK 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Chełmno / kuj-pom
Wysłany: 2011-10-26, 18:17   

mdamian napisał/a:
Jacek KOSTEK napisał/a:
czyli jest to normalne ?

tak to jest normalne

Jacek KOSTEK napisał/a:
a jak sprawdzić olej w skrzyni ???


polecam zakładkę szukaj , jest tego pełno na forum , szkoda znowu pisać to samo w następnym poście ;-)

Jacek KOSTEK napisał/a:
i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną?


jeśli skrzynia pracuje bez zarzutu to nie wymieniaj oleju , ponieważ będziesz miał dodatkową robotę bo nowy olej wypłucze cały syf i zaczną się wycieki , odradzam , no chyba że masz skrzynie do robienia to przy okazji wymień olej , prawie każdy użytkownik to potwierdzi .


no włśnie jestem swieżak i tak zabardzo nie wiem czy pracuje ok jak jest zimna i wciskam delikatnie gaz to jest takie delikatne nie nazwał bym tego szaarpaniem tylko dziwna praca skrzyni ale jak się rozgrzeje to wydaje mi się ze jest ok i jak sie depnie to wszystko ładnie pracuje niby ma 260tyś tak się gość deklarował kupił3lata temu z przebiegiem 230tyś założył lpg wymienił rozrzad paski rolki ale pompy nie wymienił tak się deklarował wydawał się szczery gość i ze wycieków zadnych nie miała a jak na powrocie jechałem 220km to z pod maski zaczoł sie własnie wypalac ten olej no i niby własnie wtedy zaczełodelikatnie kapac
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-10-26, 18:23   

Jeśli poci Ci się koło alternatora to zapewme cieknie z chłodniczki oleju, symeringu na wałku rorządu lub prawej odmy.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-26, 18:26   

Jacek KOSTEK napisał/a:
niby ma 260tyś tak się gość deklarował kupił3lata temu z przebiegiem 230tyś założył lpg

Ja swoje autko kupiłem z przebiegiem 179kkm i przez półtora roku zrobiłem nim 60kkm , no ale może chłop "8" jeździł tyko w niedziele do kościoła .

10kkm rocznie to trochę mało
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Jacek KOSTEK 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 7
Skąd: Chełmno / kuj-pom
Wysłany: 2011-10-26, 18:26   

hipcio napisał/a:
Jeśli poci Ci się koło alternatora to zapewme cieknie z chłodniczki oleju, symeringu na wałku rorządu lub prawej odmy.


no wyciek adekwatny mam znad alternatora ale chce podkreslić nie jest to tak ze się leje po prostu jak postawie to parekropel i cisza

[ Dodano: 2011-10-26, 19:31 ]
mdamian napisał/a:
Jacek KOSTEK napisał/a:
niby ma 260tyś tak się gość deklarował kupił3lata temu z przebiegiem 230tyś założył lpg

Ja swoje autko kupiłem z przebiegiem 179kkm i przez półtora roku zrobiłem nim 60kkm , no ale może chłop "8" jeździł tyko w niedziele do kościoła .

10kkm rocznie to trochę mało


zgadza się kolego ze mało i osobiście to nie wierze w ten przebieg a auto kupiłem tylkodla tego bo było tanie i zadbane wszystko działa i LPG na to się pokusiłem aradośc z jazdy to sam wiesz jaka jest
 
 
RobSz 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Mława
Wysłany: 2011-10-26, 19:11   

Miałem to samo olej kapał tak jakby gdzieś przy alternatorze, wymieniłem oringi przy chłodniczce oleju i nic wiec wymieniłem simmeringi na wałkach rozrządu, wale oraz pompie oleju. Dalej nie pomogło.
Dopiero jak wymieniłem uszczelki pod głowicami to stała się jasność że leciało spod uszczelki.
Najdziwniejsze w tym wszystkim że silnik trzymał kompresję mimo wycieku spod uszczelki.
Teraz cieszę się z jazdy no i rano jest suchutko po moją niuńką.


P.S Mój kolega miał identycznie w swojej A8 dopiero po wymianie uszczelek pod głowicą ustało.
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-10-26, 20:05   

ma kolega sporo racji
zdarza sie ze to właśnie spod czapek poci sie olej
oraz czesto za osłonami od rozrzadu(sa tam takie badziewne uszczelki,za niskie)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.