|
Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-13, 10:29 [D2 FL ALL
] Konwerter - stuki po regeneracji
|
|
|
Witam otóż mam pytanie, czy wadliwe sprzęgło, bądź źle zregenerowane może ,,stukać"
ten stukot słychać właśnie w miejscu łączenia skrzyni i silnika, słychać go tylko na postoju. Stuka tak jak by razem z praca silnika, tzn. to samo tępo, ale po przekroczeniu 1500obr juz tego stukania nie słychać, być może silnik zagłusza. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-13, 22:28
|
|
|
Pewnie źle zamontowany konwerter, taka usterka często zdarza się, jak najpierw niezbyt rozgarnięci mechanicy przykręcają sprzęgło do koła zamachowego, a na to dopiero nakładają skrzynię. Prawidłowo montuje się sprzęgło w skrzyni, potem całość przykręca się do silnika, a na koniec przez otwór rozrusznika dokręca się sprzęgło do koła zamachowego. Niewielu tak robi, bo jest z tym więcej pracy, niestety taki nieprawidłowy montaż kończy się niedługo plamą oleju, uszkodzoną panewką pompy oleju w skrzyni i powtórnym jej wyjmowaniem Dopytaj jak montowali to sprzęgło, poza tym przecież masz jakąś gwarancję na montaż, jedź i rób wojnę |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-09-16, 07:30
|
|
|
No niestety gwarancji już nie ma, była wystawiona na pół roku a to już rok minął i tylko 20tyś przejechała po remoncie. Olej byl wymieniany po 2 tys km bo tez jest na to papier.
Tak czy siak, skrzynia musi chyba wylądowac na stole w celu sprawdzenia co dokladnie sie stało, byc może to tylko konwerter, ale wymieniać w ciemno po kolei elementy skrzyni mija się z celem. |
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-09-17, 10:55
|
|
|
tomi5 napisał/a: | 20tyś przejechała po remoncie. |
Masz ten stukot bezpośrednio po remoncie czy pojawił się od niedawna. Wydaje mi się, że źle zmontowana skrzynia nie przjechałaby 20 tys. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
konkas1987
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: Golf Mk II
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 6 Skąd: Zabrze/slask
|
Wysłany: 2017-11-17, 13:08
|
|
|
Ja mam problem ze stukaniem takim samym jak na filmach poniżej. Mija skrzynia jest po remoncie w 2015 roku i ma najechane 20tyś. Olej byl wymieniany 3 razy. Nie ma zadnych bledow, szarpan, slizgia sprzęgła. Auto filmu pisal ze jest to wina sprzęgła hydrokinetycznego. Co o tym sądzicie? Czy pompa oleju skrzyni biegów tez może dawać takie objawy? Pomóżcie bo nie eormwiem co robić jeździć dalej czy lepiej oddać do naprawy.
https://youtu.be/XPjtc9wOkdk
https://youtu.be/Lz4pe1NDBp4 |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-11-21, 09:01
|
|
|
Też tak mam. Raczej konwerter... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |