Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] zmiana licznika/zegarów  
Autor Wiadomość
Gumi191 


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-12, 10:54   [D2 00 4.2PB/LPG ] zmiana licznika/zegarów

Dzień dobry wszystkim.

Borykam się z problemem zegarów/licznika
kupiłem auto emocjami a nie rozumiem :)
licznik kombinowany jak się okazało bo nawet check się nie zapala, prędkość błędnie pokazuje.
nr licznika 4D0919931MX.
kupiłem inne zegary z angola 4D0919035AJ i prawie byłoby ok, gdyby nie to, że mają jakieś inne szyfrowania stary jest szyfrowany, "nowy" jest "otwarty" bez szyfrowania.
problem polega na tym, że na FISie wywala mi błedy ciśnienia oleju, żarówek, aku, no i check (ale mam błędy więc powinien się zapalać <jezyk2> )

szukam wszędzie tego licznika z 4D0919931MX, ale nawet etka go nie ma, więc o co chodzi?
czy 4D0919035AJ jednak będzie pasował tylko też jest kombinowany dlatego nie współgra z ECU auta?
proszę o jakieś rady.
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-09-12, 11:51   

ja so siebie zakładałem licznik nie dosyć że od Anglika to jeszcze od 2.8 ale w idelanym stanie.

Wysłałem go pod Poznań (dopiszę gdzie dokładnie jak sobie przypomnę <faktycznie> ) i wiem na pewno, że oprócz kodowanie vcds'em na wersję EU i silnika V8, był przegrany / skopiowany eeprom z mojego starego licznika.

W Twoim przypadku pewnie też taki zabieg jest wymagany ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gumi191 


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-12, 12:12   

no mój magik kopiował to co trzeba, ustawił przebieg, immobilaizer, ale jakoś poddał się z tymi błędami, powiedział tylko, że licznik nie współpracuje z samochodem (sądzę, że z ECU)

no właśnie po Twoim poście odnośnie licznika stwierdziłem, że nie powinno mieć większego znaczenia czy numery są identyczne, tylko ważne czy od benzyny i czy FL czy preFL.
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-09-12, 12:29   

Gumi191 napisał/a:
tylko ważne czy od benzyny i czy FL czy preFL.


no to na pewno, ponieważ liczniki PreFl i FL różnią się nawet wizualnie. Jeśli chodzi o paliwo to raczej nie powinno mieć wpływu zakodowanie licznika i / lub błędy.

Pytanie co do błędów.... co mówi VCDS czy tam VAG w liczniku? Sypie jakimiś błędami?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gumi191 


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-12, 12:45   

mam trzy błedy na VCDS, a licznik sypie ikonami aku, przepalonej żarówki, i ciśnienia oleju, zdjęcia nie robiłem, no ale wiadomo co pokazuje

https://photos.app.goo.gl/22zRBKH5H6DZ6XDw7

poduszkę mam ok, szeryfisz sprawdzał, tylko mam model bez czujnika stąd błąd
reszty jeszcze nie sprawdzałem
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-09-12, 13:07   

Gumi191 napisał/a:
mam trzy błedy na VCDS


ale to są błędy zczytane z silnika, a mi chodziło błędy w liczniku --> Instruments 17



[ Dodano: 2018-09-12, 13:10 ]
p.s. co do błędów jakie podałeś w silniku to oprócz wywalonej prawej poduszki silnika, masz problem z 1 sondą na lewej głowicy...stąd też będzie Ci na liczniku wyskakiwał check engine ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gumi191 


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-12, 13:46   

w instrument brak błędów, a na liczniku są ikonami aku, przepalonej żarówki, i ciśnienia oleju.
a co z tą sondą? coś więcej możesz podpowiedzieć? jak się do tego zabrać

[ Dodano: 2018-09-12, 14:04 ]
jak sprawdzić czy to padła sonda czy może jakieś inne elementy powodują błędy?
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-09-12, 14:31   

Gumi191 napisał/a:
jak sprawdzić czy to padła sonda czy może jakieś inne elementy powodują błędy?


musisz poszukać tu na forum odpowiednich tematów, a jest ich sporo. Ja specjalistą od tego nie jestem, ale wygląda na uwaloną grzałkę, więc raczej do wymiany <bezradny>

a co do licznika, to czytając pierwsze wypowiedzie

Gumi191 napisał/a:
kupiłem auto emocjami a nie rozumiem
licznik kombinowany jak się okazało bo nawet check się nie zapala, prędkość błędnie pokazuje.


Gumi191 napisał/a:
kupiłem inne zegary z angola (...) na FISie wywala mi błedy ciśnienia oleju, żarówek, aku, no i check (ale mam błędy więc powinien się zapalać )


więc jeśli pierwszy był kombinowany, to może drugi pokazuje faktycznie, że masz coś z aku, jakąś żarówką i ciśnieniem oleju...

ładowanie, żarówki, bezpieczniki rozumiem sprawdzone ?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gumi191 


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-12, 14:33   

yyyy nie :) nic nie sprawdzałem, podmieniłem rano i przejechałem 10km, tylko żadnego błędu na VCDS nie pokazuje, więc jeśli ciśnienie oleju to raczej by jakieś błędy wyskakiwały, w ładowaniem baterii również
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-09-12, 14:51   

Gumi191 napisał/a:
więc jeśli ciśnienie oleju to raczej by jakieś błędy wyskakiwały, w ładowaniem baterii również


teoretycznie tak....ale nie takie cuda sie widziało <faktycznie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gumi191 


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-09-13, 09:16   

wiem już, że muszę sprawdzić wtyczkę do czujnika przy obudowie filtra, później ewentualnie wymienię czujnik, jednak na VCDS może nie wyskakiwać błąd tak wspomniał MichałWruszak.

co do żarówki, to info zapala się przy ruszeniu skrzynią (wsteczne żarówki świecą) do soboty sprawdzę wszystkie żaróweczki :]

ale mam inne pytanie do Ciebie, ustawianie godziny wg satelity. mam nieaktywny kanał 19 aby sprawdzić czy jest aktywowane czy nie, można sobie z tym jakoś poradzić?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.