|
Autor |
Wiadomość |
Gumi191
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-09-12, 09:54 [D2 00 4.2PB/LPG ] zmiana licznika/zegarów
|
|
|
Dzień dobry wszystkim.
Borykam się z problemem zegarów/licznika
kupiłem auto emocjami a nie rozumiem
licznik kombinowany jak się okazało bo nawet check się nie zapala, prędkość błędnie pokazuje.
nr licznika 4D0919931MX.
kupiłem inne zegary z angola 4D0919035AJ i prawie byłoby ok, gdyby nie to, że mają jakieś inne szyfrowania stary jest szyfrowany, "nowy" jest "otwarty" bez szyfrowania.
problem polega na tym, że na FISie wywala mi błedy ciśnienia oleju, żarówek, aku, no i check (ale mam błędy więc powinien się zapalać )
szukam wszędzie tego licznika z 4D0919931MX, ale nawet etka go nie ma, więc o co chodzi?
czy 4D0919035AJ jednak będzie pasował tylko też jest kombinowany dlatego nie współgra z ECU auta?
proszę o jakieś rady. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-12, 10:51
|
|
|
ja so siebie zakładałem licznik nie dosyć że od Anglika to jeszcze od 2.8 ale w idelanym stanie.
Wysłałem go pod Poznań (dopiszę gdzie dokładnie jak sobie przypomnę ) i wiem na pewno, że oprócz kodowanie vcds'em na wersję EU i silnika V8, był przegrany / skopiowany eeprom z mojego starego licznika.
W Twoim przypadku pewnie też taki zabieg jest wymagany |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gumi191
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-09-12, 11:12
|
|
|
no mój magik kopiował to co trzeba, ustawił przebieg, immobilaizer, ale jakoś poddał się z tymi błędami, powiedział tylko, że licznik nie współpracuje z samochodem (sądzę, że z ECU)
no właśnie po Twoim poście odnośnie licznika stwierdziłem, że nie powinno mieć większego znaczenia czy numery są identyczne, tylko ważne czy od benzyny i czy FL czy preFL. |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-12, 11:29
|
|
|
Gumi191 napisał/a: | tylko ważne czy od benzyny i czy FL czy preFL. |
no to na pewno, ponieważ liczniki PreFl i FL różnią się nawet wizualnie. Jeśli chodzi o paliwo to raczej nie powinno mieć wpływu zakodowanie licznika i / lub błędy.
Pytanie co do błędów.... co mówi VCDS czy tam VAG w liczniku? Sypie jakimiś błędami? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gumi191
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-09-12, 11:45
|
|
|
mam trzy błedy na VCDS, a licznik sypie ikonami aku, przepalonej żarówki, i ciśnienia oleju, zdjęcia nie robiłem, no ale wiadomo co pokazuje
https://photos.app.goo.gl/22zRBKH5H6DZ6XDw7
poduszkę mam ok, szeryfisz sprawdzał, tylko mam model bez czujnika stąd błąd
reszty jeszcze nie sprawdzałem |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-12, 12:07
|
|
|
Gumi191 napisał/a: | mam trzy błedy na VCDS |
ale to są błędy zczytane z silnika, a mi chodziło błędy w liczniku --> Instruments 17
[ Dodano: 2018-09-12, 13:10 ]
p.s. co do błędów jakie podałeś w silniku to oprócz wywalonej prawej poduszki silnika, masz problem z 1 sondą na lewej głowicy...stąd też będzie Ci na liczniku wyskakiwał check engine ;) |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gumi191
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-09-12, 12:46
|
|
|
w instrument brak błędów, a na liczniku są ikonami aku, przepalonej żarówki, i ciśnienia oleju.
a co z tą sondą? coś więcej możesz podpowiedzieć? jak się do tego zabrać
[ Dodano: 2018-09-12, 14:04 ]
jak sprawdzić czy to padła sonda czy może jakieś inne elementy powodują błędy? |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-12, 13:31
|
|
|
Gumi191 napisał/a: | jak sprawdzić czy to padła sonda czy może jakieś inne elementy powodują błędy? |
musisz poszukać tu na forum odpowiednich tematów, a jest ich sporo. Ja specjalistą od tego nie jestem, ale wygląda na uwaloną grzałkę, więc raczej do wymiany
a co do licznika, to czytając pierwsze wypowiedzie
Gumi191 napisał/a: | kupiłem auto emocjami a nie rozumiem
licznik kombinowany jak się okazało bo nawet check się nie zapala, prędkość błędnie pokazuje. |
Gumi191 napisał/a: | kupiłem inne zegary z angola (...) na FISie wywala mi błedy ciśnienia oleju, żarówek, aku, no i check (ale mam błędy więc powinien się zapalać ) |
więc jeśli pierwszy był kombinowany, to może drugi pokazuje faktycznie, że masz coś z aku, jakąś żarówką i ciśnieniem oleju...
ładowanie, żarówki, bezpieczniki rozumiem sprawdzone ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gumi191
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-09-12, 13:33
|
|
|
yyyy nie nic nie sprawdzałem, podmieniłem rano i przejechałem 10km, tylko żadnego błędu na VCDS nie pokazuje, więc jeśli ciśnienie oleju to raczej by jakieś błędy wyskakiwały, w ładowaniem baterii również |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-12, 13:51
|
|
|
Gumi191 napisał/a: | więc jeśli ciśnienie oleju to raczej by jakieś błędy wyskakiwały, w ładowaniem baterii również |
teoretycznie tak....ale nie takie cuda sie widziało |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gumi191
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-09-13, 08:16
|
|
|
wiem już, że muszę sprawdzić wtyczkę do czujnika przy obudowie filtra, później ewentualnie wymienię czujnik, jednak na VCDS może nie wyskakiwać błąd tak wspomniał MichałWruszak.
co do żarówki, to info zapala się przy ruszeniu skrzynią (wsteczne żarówki świecą) do soboty sprawdzę wszystkie żaróweczki
ale mam inne pytanie do Ciebie, ustawianie godziny wg satelity. mam nieaktywny kanał 19 aby sprawdzić czy jest aktywowane czy nie, można sobie z tym jakoś poradzić? |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|