Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Problemy z DPF-em po sofcie na 360KM/795Nm  
Autor Wiadomość
byku 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-14, 14:38   [D3 06 4.2TDI ] Problemy z DPF-em po sofcie na 360KM/795Nm

Pół roku temu robiłem chipa 4.2 TDI u dobrze znanego na tym forum tunera. Z seryjnych 310 KM / 612 Nm wyciągnięto 360 KM / 795 Nm. Niestety szybko pojawiły się problemy z DPF-em, w czym nie pomaga fakt, że jeżdżę głównie po mieście: codziennie robię 10-15 km, natomiast co 3-5 tygodni robię kilkaset km na autostradzie.

Już pierwsze dwa tygodnie miejskiej jazdy spowodowały, że po kilku minutach od uruchomienia silnika, na desce zaczęła się zapalać kontrolka DPF. Wraz z upływem kolejnych dni było tylko gorzej - zapalał się check engine i silnik przechodził w tryb awaryjny. Pomagała ostra jazda autostradą, ale na krótko - cykl za jakiś czas się powtarzał.

Zdemontowałem więc oba DPF-y i wyczyściłem je myjką ciśnieniową na gorącą wodę pod dużym ciśnieniem. To przyniosło dużą poprawę - mogę jeździć cały miesiąc po mieście i choć silnik nie przechodzi już w tryb awaryjny, to jednak sporadycznie zapala się kontrolka DPF. Czasem silnik łapie też błędy wskazujące na zbyt bogatą mieszankę (szczególnie pod obciążeniem, przy wyższych prędkościach).

Proszę Was o niezależną opinię - chciałbym wiedzieć czy mam tu szukać winy warsztatu, zanim zacznę go mieszać z błotem, czy może powinienem się z tym pogodzić, bo taka jest konsekwencja zwiększenia dawki paliwa? Czy taki słaby wynik serii nie wynika czasem z tego, że w trakcie pomiaru na hamowni DPF był zapchany? Jeśli tak, to czy warsztat nie powinien był mnie odprawić z kwitkiem i odradzić chipowania przy zapchanym filtrze? Czy wgrany program ma szansę w ogóle teraz działać poprawnie, skoro był tworzony dla zapchanego DPF-a?
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-14, 20:41   

Pojedź do tego tunera z wyczyszczonym dpf-em i pogadaj żeby zrobił korektę swojego programu, bo coś jest nie teges.
 
 
justinos1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 131
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2018-12-15, 07:24   

A może wtryski? Jak leją to wtedy jest za bogata mieszanka i mogą być problemy z dof
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.