Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 ] Smród i chrobotanie przy dodawaniu gazu  
Autor Wiadomość
Adr88ian 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip-tronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2, Audi a4 b8 3.0 TDI
Wiek: 35
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 22:56   [S8 D2 00 ] Smród i chrobotanie przy dodawaniu gazu

Ostatnio sprawdzałem zachowanie auta przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu z włączonym ESP na śliskiej, prostej drodze z kostki betonowej. Zaintrygowało mnie chrobotanie - takie samo jak przy hamowaniu w identycznych warunkach oraz straszny smród tak jakbym spalił sprzęgło.

Czy tak właśnie działa ESP w S8?.

Miałem 300C SRT8 i nie było ani smrodu, ani chrobotania. Obecnie mam A4 b8 3.0 TDI quattro w tiptronicu i też tak nie zachowuje się ESP.

Pozdrawiam
 
 
niestepne 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotrek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 32
Skąd: Mława
Wysłany: 2016-01-11, 09:30   

Chrobotanie wydaje mi sie ze powinno byc słychac dzwiek podobny do abs-u przynajmiej ja tak miałem w poprzednich autach ale skąd zapach palonego sprzęgła <bezradny>
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2016-01-11, 09:33   

Smrod to napewno ze spalonego klocka ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2016-01-11, 10:24   

U mnie w momencie reakcji ABS jest jak to powiedziałeś chrobotanie normalne objawy działającego ABS-u, ale w momencie ostrego dodawania gazu na śliskiej nawierzchni dźwięk jest inny słychać takie "granie"
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-11, 10:32   

To normalne :) A śmierdzi palonymi klockami hamulcowymi jak Robert napisal. ESP samo przyhamowuje poszczególne koła w zależności od sygnałów z czujnika skrętu kierownicy, czujników przeciażeń i sygnałów z czujników ABS. Jak mocno mordujesz auto na sniegu włączonym ESP to heble są pewnie czerwone :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-11, 18:34   

Ja to nawet celowo jak sie zima zaczyna jade na plac troche pompe ABSu rozruszac, no bo przez wiekszosc roku sie jej nie uzywa ;)
No i chrobocze prze ruszaniu, hamowaniu i jezdzie bokiem :D ale zadnego zmrodu nie czułem <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-01-11, 21:32   

Co innego jest jak hamujemy podczas załączenia się ABS. Auto spowalnia i nie ma problemu.
W tym wypadku wydaje mi się, ze klocki dostają po garach ponieważ układ czasami nie jest w stanie wyhamować danym kołem.
Przyczepność praktycznie zerowa, moc silnika duża, moment ogromny i mamy rezultat.
Podobnie jest w mocnych autach gdzie ESP nie daje rady opanować auta i klocki czasami starczają na bardzo, bardzo krótki czas.
Co do zapachu jest to normalne. W wyniku tarcia wydziela się ciepło, klocki i tarcze się rozgrzewają. Poddaje się w tym momencie najmiększy element którym jest klocek.
Podobną sytuację byś miał gdybyś 3 lub 4x wyhamował pod rząd z 200 - 0

Tarczy wtedy nie dotkniesz bo jest tak gorące, że można na niej placki smażyć.
W Twoim wypadku, czyli śliska nawierzchnia, gaz w podłogę, załączenie kontroli i sytuacja jest ta sama.
Gdybyś się bawił na oblodzonym parkingu to też byś po pewnym czasie nie mógł dotknąć tarczy.

Moim zdaniem jest to normalne.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.