Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB ] Niepłynna praca wskazówek  
Autor Wiadomość
Mc_Abra 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 22
Skąd: Silesia
Wysłany: 2015-11-21, 19:01   [D2 95 4.2PB ] Niepłynna praca wskazówek

Czołem,
Mam taki problem, wskazówka obrotomierza jak i prędkościomierza pracuje niepłynnie.
Tzn. skaczą, nie opadają do końca itp.
Np. prędkość spada systematycznie a wskazówka prędkościomierza wykonuje skoki po 10-15 kilometrów. Nieraz kilka sekund po zatrzymaniu dopiero spada na zero.
Podobnie z obrotomierzem, zawiesza się np. na 1100 obrotów i dopiero uderzenie ręką w górę deski sprowadza ją na właściwą wartość czyli ok 800 obr./min.
Widać to na tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=oeQhtl8QOOA
co może być tego przyczyną?
_________________
Gość when was the last time you just went for a drive?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-11-21, 20:11   

Najprościej to bym chyba zegary wymienił bo rozbieranie i naprawa tańsza nie bedzie.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-11-21, 20:20   

A nie rozbierał CI ktos licznika czasem? Jak sie wskazowki za mocno docisnie do tarczy to sie klinuja. Druga opcja to silniczki padły. W sumie przełożenie to jakies pol godz dla kogos kto cos mial do czynienia z luownica.
 
 
Mc_Abra 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 22
Skąd: Silesia
Wysłany: 2015-11-21, 23:44   

Właśnie licznik sobie wymieniłem bo mi się FIS rozlał.
W starym chodziło jak ta lala a w tym co wymieniłem tak się właśnie blokują :/
Czyli w sumie są dwie sugestie:
- zdjąć wskazówki i spróbować zamontować raz jeszcze. Tutaj mam pytanie: co z kalibracją po takiej czynności?
- przełożyć silniczki ze starych, tak? Miałem do czynienia z lutownicą, ktoś to już kiedyś robił? Są jakieś "knify"? :)
_________________
Gość when was the last time you just went for a drive?
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-11-22, 11:10   

Z kalibracją jest tak ustawiasz mniej wiecej wskazówki tak samo jak wczesniej. Pozniej sprawdzasz po podlaczeniu licznika do auta i wchodzisz w licznik i sprawdzasz sobie poszczegolne elementy, tam wskazówki się ustawiają na 100km/h oraz 3 tys obr. Jak sie nie ustawia to korygujesz (po przejsciu całej procedury z wyłączonym zapłonem)
Ja po prostu nie zakladam przedniej szybki i sprawdzam. Ewentualnie koryguje a pozniej odpiam i skladam.

Co do silniczków to ja tergo nie robiłem ale z tego co sie przygladałem płycie (sam rozbierałem swoj licznik bo wymieniałem fis) to silniczki są przylutowane na 4 punkty lutownicze nic więcej. Jak poczekasz to wynajde jutro swoj stary licznik i porobie zdjecia plyty i wszystkiego
 
 
Mc_Abra 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 22
Skąd: Silesia
Wysłany: 2015-11-22, 11:43   

Dzięki uszek,
Z kalibracją ogarnę,
Czyli te skaczące wskazówki to na pewno silniczki?
Nie ma innej opcji tylko je przelutować?
Może coś od podpięcia zależeć? Jakaś wtyczka niedociśnięta itp.?
Co do zdjęć to spoko i tak rano wyjeżdżam do Wiednia na tydz, także na pewno wcześniej niż za tydz się za to nie wezmę :)
_________________
Gość when was the last time you just went for a drive?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-11-22, 11:48   

Mc_Abra napisał/a:

- zdjąć wskazówki i spróbować zamontować raz jeszcze. Tutaj mam pytanie: co z kalibracją po takiej czynności?


Ja bym zaczął od tego. Możliwe, że ktoś je rozbierał, nie wiadomo do jakich celów i źle nabił wskazówki.
Mógł albo za bardzo wcisnąć ją lub skrzywić oś i teraz wskazówka obciera o obudowę.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Mc_Abra 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 22
Skąd: Silesia
Wysłany: 2015-11-22, 11:51   

ernesto, to by musiał źle nabić obie, od prędkościomierza też.
Opcja np, z za słabo wpiętą wtyczką itp. rozumiem upadła?
Co do rozbierania tych zegarów co mam, może coś w tym być. W swoich miałem ładne równomierne podświetlenie wskazówek i licznika, a tutaj widać wyraźnie, szczególnie w dzień, że wskazówki od paliwa i temperatury wyraźniej świecą na czerwono.
Ktoś chyba przy tym grzebał.
I jeszcze jedno pytanie: łatwiej przelutować silniczki wskazówek, czy np. FIS i wyświetlacz zegarka ( te miałem rozlane w starym liczniku).
_________________
Gość when was the last time you just went for a drive?
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-11-22, 11:58   

Jak to tak wyglada to podejrzewam ze za mocno docisniete do tarczy. Zacznij od tego co pisał ernetso
 
 
LukaszEK_ZENER 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-11-22, 22:23   

Silniczki w tych licznikach padają bardzo rzadko, więc pewnie jak koledzy wspominali ktoś za mocno je docisnął do tarczy. Zaznacz sobie położenie wskazówek i kręcąc przeciwnie do ruchu wskazówek zegara jednocześnie ciągnij do siebie, muszą być oddalone od tarczy o około 1mm i sprawdź. Wskazówki świecą jaśniej, bo pewnie ktoś wymieniał diody (dość często padają). Jeśli uniesienie wskazówek nie pomoże wymień silniczki (łatwiej niż Fis i zegarek bo one są na taśmie przylutowane do płyty nie na gumkach). Jak potrzebujesz jakiś informacji to pytaj, naprawiam codziennie liczniki więc mogę pomóc (podpowiedzieć co i jak) <hihi> Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.