Autor |
Wiadomość |
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2015-12-26, 18:01 [D2 01 3.3TDI
] Skrzynia nie zawsze zmienia biegi
|
|
|
Witam, mam problem z moim tiptronickiem czsami gdy sie już rozgrzeje przytrzymuje za długo biegi tak jakby był na Sporcie, gdy przejde na tipa to moge je zmienić normalnie ale jeśli wróce znowu do D to sam odrazu wrzuca z 5 na np 3 albo .
błedy jakie wyszly jeszcze przed zmianą oleju to
18232-ZAwór 3 regulujący ciśnienie(N217)
P1824-35-10- przerwa/zwarcie z masą- Sporadyczny
18227-Zawór 2 regulujący ciśnienie(N216)
P1819-35-10-przerwa zwarcie z masą- Sporadyczny
podpowie ktoś co to może być? szukałem juz na forum i niektórym pomagała wymiana oleju wieć też to zrobiłem ale jak widać problem wrócił. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2015-12-26, 20:54
|
|
|
czyli co wiąże sie to z wyciąganiem skrzyni tak? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-12-26, 20:57
|
|
|
Nie,zwalasz miske,filter i wsio widać. |
|
|
|
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2015-12-26, 21:05
|
|
|
aha, dzięki ale chyba i tak podjade z tym do tych specjalistów którzy zmieniali mi olej bo to taki słynny zakład... bo wątpie że sam tam coś zobacze. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-12-26, 21:16
|
|
|
Przy wejściu do skrzyni jest okrągła kostka wiązki. Rozkręć i przepsikaj kontaktem. Można też pomierzyć oporności na pinach przy sterowniku ASB, na pewno jest to mniej grzebania jak zwalanie miski i bawienie się później z olejem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-27, 14:50
|
|
|
Tak jak krzychu22.p1i napisał, sprawdź tę wtyczkę przy skrzyni oraz pomierz czujniki i zawory bezpośrednio z wtyczki od sterownika w podszybiu. Rozpiskę i prawidłowe odczyty wrzucałem na forum, szukaj pod hasłem "Lock Up". |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2015-12-27, 19:15
|
|
|
Jutro może znajde troche czasu i pobawie sie z tą kostką. a jeszcze jedno pytanie czy może to sie dziać przez sterownik? bo taką myśl podrzucił mi kumpel który jest elektrykiem... |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-27, 19:27
|
|
|
Oczywiście, że może to być wina sterownika. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2015-12-27, 19:30
|
|
|
a gdzie znajduje sie on u mnie? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
|
|
|
|
biały112
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 101 Skąd: Kielce-Łopuszno
|
Wysłany: 2015-12-27, 22:46
|
|
|
a panowie jeszcze pytanie troche odbiegające od tematu, przy wymianie wlali mi olej RAV ATF 5/4 HP FLUID i na fakturze mam że zużyli go tylko 5,5 sztuki czyli wlaliby tylko5,5litra? dodam że gdy wymieniali olej nie podpinali komputera ani nie wrzucali biegu tylko odpalili auto na chwile i potem dolali jeszcze oleju. Z tego co sie orientowałem oleju chyba więcej powinno wejść no i wykonanie usługi powinno inaczej wyglądać. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-12-28, 14:48
|
|
|
Ilość oleju w sumie odpowiednia ale stan sprawdza się rozgrzewając skrzynię do 80 stopni (ze względu na termostat przy chłodniczce), następnie czeka się aż temp. spadnie do około 35-40 i sprawdza się poziom. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|