Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Nierówna praca, telepanie i wypadanie z  
Autor Wiadomość
plsbx 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4g
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Wrz 2020
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-11-30, 11:33   [D2 96 4.2PB/LPG ] Nierówna praca, telepanie i wypadanie z

Cześć! Długo zabierałem się do tego aby tutaj napisać. Myślałem że dam radę ogarnąć temat sam, ale jednak nie.

Problem wygląda następująco:
- Samochód po postoju ciężko odpala niezależnie od ilości paliwa w baku. Nie wykluczam LPG i pompy paliwa. Na zakręconym LPG odpalał dobrze gdy paliwa było więcej niż 1/2 choć też nie zawsze.
- Na wolnych obrotach czuć telepanie. Mniejsze na PB i większe oraz częstsze na LPG.
- Brak jakichkolwiek błędów w kompie.
- Na banku 1 (strona pasażera) czujnik spalania stukowego pokazuje wyższe napięcie na 2 cylindrze.
- ! Grupa 002, obciążenie ok. 29% (powinno być 15-28%), Przepływka ok. 7.2 g/s (powinno być 3.9-6.5). Dodam że tutaj skacze mi kąt zapłonu 7.5-12 stopni.
- Grupa 008, wyższe niż zalecane zużycie paliwa. Konkretnie 2.24 l/h, a powinno być 1,4-2 l/h.
- ! Grupa 006 i tutaj nie bardzo rozumiem o co chodzi. Wartość 2 to 1.28 g/s, a powinna mieć -0.4 do 0.4 g/s. Wartość 3 to 1.42 g/s, a powinna być -1.4 do 1.4 g/s czyli powiedzmy że na granicy.
- ! Grupa 005. Wartość 3 ma 1.3 g/s, a powinna mieć -0.2 do 0.2 g/s.
- Uchylenie przepustnicy to 9.1 stopnia i jest w normie, ale wydaje mi się że to może być ważne.
- Obroty skaczą 720-800 RPM.
- Z którejś strony mam dziurawy wydech. Tutaj też doszukuje się problemu i muszę oddać to komuś do sprawdzenia i załatania.
- Czasy wtrysków są dla obu stron takie same.

I teraz to co dotychczas zrobiłem:
- Wymiana świec na Denso T20TT. Stare świece były ładne po za jedną na cylindrze 3 która była czarna i chyba mokra. Dodatkowo same gwinty były lekko zaolejone.
- Wymiana modułów zapłonowych, ale to dlatego że padł mi zapłon na cylindrze 1, a po zamianie ich wyskoczył chyba 5.
- Podmianki cewek. Po wymianie cewki na cylindrze 3 (Czujnik stukowy wskazywał na 3 cylinder wcześniej.) tak jakby było trochę lepiej, ale wymiana cewki na cylindrze 2 na którym pokazuje aktualnie wyższe napięcie na czujniku nic nie dała.
- Standardowo kasowanie korekt i jazda na PB z zakręconą butlą LPG. Problemy nie ustały, ale wydaje mi się że zmalały.

Dalej co będę robił przy silniku to:
- Sprawdzenie kompresji. Tylko muszę znaleźć kogoś ze sprzętem.
- Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów. Poci się dość mocno strona pasażera.
- Szukał dziury w wydechu i uszczelniał go.
- Widziałem brak nakrętki przy jednej ze śrub od kolektora (przy cylindrze 4) więc ją uzupełnię.
- Myślę o wymianie regulatorze ciśnienia paliwa.

Z tego co czytałem to może być też problem z sondami. Czy jestem w stanie zdiagnozować je aby upewnić się co do nich?
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2020-11-30, 23:19   

Jakie korekty długoterminowe w kanale 10?
Rozrząd ustawiony poprawnie? - nie na znak na kole pasowym tylko na kołek na kole zębatym
Wspomniane sprężanie i ciśnienie paliwa.
Szczelny dolot i ta całą rurowania od wspomagania hamulców - inżektor, gumki od rurek.
Jak masz komputer lpg to zobacz jak sondy oscylują czy w pełnym zakresie 0,2-0,8 czy nie są ospałe. Jak stare to warto wymienić na uniwersalne tylko z odpowiednią mocą grzałki.
Czy przepustnica się zamyka i czy wartość otwarcia po korekcie chodzi od 0% do tych 80 kilku.
Zaworek jałowych nie przytarty?
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
plsbx 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4g
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Wrz 2020
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-12-01, 13:21   

Co do nieszczelności to też podejrzewam że coś może z nią być.
Samochód szybko schodzi z obrotów na ssaniu, a po dodaniu lekko gazu przydusza się. Tylko na zimnym.
Pedał hamulca z początku jest twardszy. Głównie podczas pierwszych 500m.

Komputer od LPG nie ma podpiętych sond, ale ich napięcia mogę chyba zobaczyć VCDSem.
Jeśli chodzi o sondy to wychodzi mi jeszcze ok. 18/19 litrów benzyny na 100 głównie jazda miejska. Po rozpędzeniu się spalanie chwilowe to ok. 10-12l/100. Myślę że jest w normie, ale dla pewności zapytam.

Korekty na kanale 10:
- Przed odpaleniem:
0% 0% 5.5% 8.6%
- Po odpaleniu, jeździe na benzynie przez 15 minut po mieście i sprawdzone na postoju:
-0.8% 0% -6.3% -4.7%

Przepustnica po korekcie pracuje od 0% do 78%.

LPG z tego co pamiętam nie ma podłączonych sond. Upewnię się jutro. Sprawdzałem je natomiast przez VCDSa i to to wyniki:
Statystyczne logi: http://vaglogi.pl/log-011_y6NeK1S.html
Podczas jazdy po mieście: http://vaglogi.pl/log-011_zToS1.html (Na początku wkradły mi się stare logi z 1.9tdi, wystarczy przewinąć na dół.)
Ogólnie widzę napięcia od 0.09v do 0.85v (Sporadycznie jakieś 0.92v)

Jak sprawdzić zaworek jałowych i gdzie on jest?

Jeszcze sprawdzę regulator ciśnienia paliwa czy nie ucieka paliwo po przez podciśnienie. Zasugerowałem się innym tematem gdzie ktoś miał identyczny problem przy odpalaniu.

Sprężanie, ciśnienie paliwa i rozrząd sprawdzę dopiero jak mechanik będzie miał czas.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.