Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL ALL ] Przeróbka ABS/ESP --> ABS  
Autor Wiadomość
DAWIDOOO 


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 41
Skąd: PARCZEW
Wysłany: 2021-08-25, 16:06   [D2 preFL ALL ] Przeróbka ABS/ESP --> ABS

Cześć.
Chcę zrobić porządek z ABSem.
Najpierw opisze sytuację.
Moja eska była seryjnie w automacie wyposażona w ABS z ESP.
Teraz jest w manualu.
Obecnie silnik pracuje na EMU bo jest dołożone turbo.
Zostawiłem też seryjne ECU do obsługi innych dupereli.
W obecnym układzie nie działa mi ABS/ESP bo do działania potrzebny jest sygnał obciążenia silnika czyli sygnał z przepływomierza. Przepływomierza nie ma możliwości wpiąć, więc jest błąd przepływki i błąd ABS/ESP - nie działa.
Potrzebuję numer sterownika od ABSu takiego, który nie potrzebuje sygnału o obciążeniu silnika.
Np. z prefl S8 manualu bez ESP lub jakiegoś innego modelu prefl w quatro.
Czy pompy ABSu też były różne w zależności czy było ESP?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-08-25, 17:06   

Tak. Pierwsze eSki (w tym moja) nie miały układu ESP, pompy są różne, również dla EDSa (z tym, że chyba nie było eSki bez EDSa).
Numery w zależności od VINu masz podane https://ifinterface.com/page/page3.php Carprog2 -> w grupie 6
_________________
Black Cars Matters
 
 
DAWIDOOO 


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 41
Skąd: PARCZEW
Wysłany: 2021-08-26, 13:49   

Pewnie jeszcze i inna wiązka do tego.
Czyli przekładanie masakra i koszta.
Z sensownych opcji pozostaje mi chyba tylko podpiąć świnkę DET3 i wkład z przepływomierza do ori ECU.
Przepływomierz będzie zaizolowany żeby nie łapał przepływów a sygnał z niego będzie przepuszczony i zmodyfikowany w zależności od obrotów i ciśnienia w kolektorze przez DETa.
Tak kiedyś mi to działo zanim wjechało EMU i wszystko co będzie potrzebne jeszcze mam w garażu.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-08-26, 15:28   

Tu masz schematy dla ABS i ABS+ESP
https://www.mediafire.com...98_abs.pdf/file
https://www.mediafire.com...bs_esp.pdf/file

Masz sterownik ABS pod deską rozdzielczą koło kolumny kierowniczej, czy zintegrowany z pompą ABS?
No i z tych schematów wynika, że przy ESP komunikacja z ECU leci po CAN. Więc pewnie dałbyś to radę ogarnąć w EMU, jakbyś wiedział jaką ramkę trzeba wysłać do sterownika ABS.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.