|
Autor |
Wiadomość |
Drizzet
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bogdan
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2016-03-22, 09:21 [D2 95 4.2 PB/LPG] Nierówna praca , wypadanie zapłonu
|
|
|
Witam.
Moje Audi ostatnio odwiedziło mechanika spowodowane to było ciągłym wypadaniem zapłonów. Otóż odpalałem samochód przejeżdżałem około +/- 2km poczym samochód tracił moc spadał z obrotów aż w końcu gasł po zgaśnięciu nie było możliwości natychmiastowego odpalenia samochodu ponownie dopiero po 10/20min dało się odpalić i JAKOŚ dojechać do garażu. Mechanik wymienił Moduł zapłonowy, przepływomierz , 8 świec Filtr paliwa , pompe paliwa i niektóre przewody paliwowe. Odebrałem samochód o dziwo chodził elegancko żadnych kontrolek CAT przerywania czy podobnych objawów po prostu płynął po drodze Na drugi dzień postanowiłem się przejechać zatankowałem LPG zrobiłem około 40-50 km auto nie dawało żadnych nieprawidłowych objawów. Na Trzeci dzień natomiast chciałem jechać nim do pracy jednak odpaliłem samochód a on po 3sec zgasł później powtórzyłem to kilka razy aż w końcu załapał więc postanowiłem żeby pochodził troche na jałowym biegu jednak po próbie dodania gazu auto nie chciało się wkręcać i wyskoczyła kontrolka CAT. Pierwsze co mi przyszło do głowy to że może brakować paliwa więc po pracy dolałem jej benzyny odpaliła jednak chodziła nie równo nie na wszystkich Cylindrach po podłączeniu VAG'a pokazało mi błędy wypadania zapłonu na 7 i 8 Cylindrze.Dodam że na LPG i na PB kuleje tak samo tzn nie chodzi na wszystkich garach czasami bywa że podczas chodzenia samochodu na wolnych obrotach praca silnika się reguluje i chodzi wmiare płynnie jednak po dodaniu odrobiny gazu zaczyna znów trząść całą budą i migać kontrolka CAT dodam także że czuć dość mocno zapach benzyny myślę że to może być spowodowane zalewaniem silnika ponieważ nie chodzi na wszystkie cylindry.Może wiecie czym to może być spowodowane bo ja nie mam już żadnych pomysłów...Może wymiana cewek zapłonowych , jakieś sugestie Proszę o pomoc... Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-22, 09:57
|
|
|
Drizzet, TAG dodałeś niepoprawnie, przydał by się też tytuł tematu-TAG wybieramy z listy a nie piszemy z palca!
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-03-22, 10:13
|
|
|
Czujnik położenia wału był sprawdzany? W tym roczniku jest wielce prawdopodobne, że izolacja na jego kablu uległa biodegradacji i się żyły zwierają. Z tego co pamiętam, to błąd tego czujnika zapisuje się w komputerze po zakręceniu silnika powyżej 4tys. obrotów. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Drizzet
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bogdan
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2016-03-22, 10:32
|
|
|
Czujnik położenia wału nie był sprawdzany jednak myślę że jeżeli by był uszkodzony to Audi wcześniej by tak dobrze i płynnie nie chodziło dodam że problem powstał dopiero po postoju nocnym samochodu. Oczywiście żeby się upewnić sprawdzę ten czujnik
Dodam jeszcze że przy wchodzeniu na obroty bądź zchodzeniu z obrotów słychać czasami słychać strzały jakby z silnika. |
|
|
|
|
|
|
|
Drizzet
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bogdan
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2016-03-23, 14:34
|
|
|
Zlokalizowałem wtyczkę czujnika wału o ile się nie myle jest szara i znajduje się obok czujnika Halla jednak po kablach nie mogłem dojść do samego czujnika czy jest to możliwe do zrobienia od góry czy trzeba zabierać auto na kanał i mógłby ktoś mi napisać gdzie mniej więcej się znajduje ten czujnik ? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-23, 15:19
|
|
|
Znajduje się z lewej strony na dzwonie skrzyni. Ładnie go widać od góry ale dostep nie jest idealny. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-03-23, 16:46
|
|
|
Dostęp wyłącznie od góry - z dołu zasłania go blaszana osłona. Trzeba wsadzić rękę przy wężach wodnych przy grodzi i wymacać go. Przykręcony jest śrubką na imbus 5. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |