Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Problem ze skrzynią- tryb awaryjny  
Autor Wiadomość
bombowozista 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: E Ł K
Wysłany: 2014-07-08, 16:21   [D2 99 4.2PB/LPG ] Problem ze skrzynią- tryb awaryjny

Witam jak w temacie.
Dzisiaj po raz pierwszy po przejechaniu 100 km przy tych upałach skrzynia zaczęła szarpać.
z P na R N D jest takie szarpnięcie i taki lekki stuk oraz podczas redukcji z 5 na 4 też jest odczuwalne szarpnięcie zarówno na auto jak i na tiptronicu. Wydumałem sobie, że to może być olej bo go jeszcze nigdy nie wymieniałem <jezu> . Wieczorem jak ostygnie auto to sprawdzę czy szarpanie jest nadal.
Jakieś sugestie???
_________________
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
Ostatnio zmieniony przez bombowozista 2014-07-14, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2014-07-08, 16:37   

bombowozista, A czy auto jak ruszasz na wstecznym, to robi (jak by to powiedzieć) pauzę i dopiero po chwili rusza ??
Jeśli tak to obstawiam tak samo jak ty "Olej" .
Miałem taki sam objaw jak wymieniałem chłodnice , wyleciało mi trochę oleju i zaczęło się szarpanie .
Po dolaniu oleju skrzynia wróciła do normalnej pracy .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
bombowozista 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: E Ł K
Wysłany: 2014-07-08, 16:43   

Jak wrzucę wsteczny to auto stoi a rusza dopiero po dodaniu gazu po chwili. Pierwszy raz mam taki przypadek
_________________
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2014-07-08, 16:45   

bombowozista napisał/a:
Jak wrzucę wsteczny to auto stoi a rusza dopiero po dodaniu gazu po chwili. Pierwszy raz mam taki przypadek

Dolej olej do ASB , albo tym bardziej wymień skoro nie wiesz kiedy był ruszany olej w ASB .
Kup 2L oleju do skrzyni i dolej .
Jeśli to nie pomoże to z wymianą też będzie lipa , zostaje remont skrzyni .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
bombowozista 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: E Ł K
Wysłany: 2014-07-08, 16:49   

Ja to dumam sobie tak, że ten olej jest już stary rzadki (a wys. temp. go jeszcze bardziej rozrzedza) i po wymianie na nowy + filtr wszystko wróci do normy.
A olej do skrzyni to rozumiem że ten: Mobil ATF LT 71141
_________________
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2014-07-08, 17:00   

bombowozista napisał/a:
A olej do skrzyni to rozumiem że ten: Mobil ATF LT 71141

Tak jest ;)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
bombowozista 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: E Ł K
Wysłany: 2014-07-08, 17:06   

Teraz jeszcze tylko najważniejsze MECHANIK, który to zrobi i to jest chyba najtrudniejsza część zadania <jezu>
_________________
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2014-07-08, 17:19   

bombowozista napisał/a:
Teraz jeszcze tylko najważniejsze MECHANIK, który to zrobi i to jest chyba najtrudniejsza część zadania

Oj tak , bo nie każdy to potrafi , jak pojechałem na pierwszą wymianę oleju w ASB to też mechanik chciał to robić na kanale , a nie można , bo muszą być koła w powietrzu + odpalony silnik , żeby olej rozszedł się po całej skrzyni .
Zabrałem auto i pojechałem gdzie indziej , tam wiedzieli jak to się robi ;)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
bombowozista 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: E Ł K
Wysłany: 2014-07-08, 17:44   

jadę nad morze jutro więc może uda się umówić z mechanikami z Miszewka :D i problem by się rozwiązał
_________________
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-08, 20:55   

mdamian, W kilku serwisach ASB bywałem i tak jeszcze żaden nie zmieniał oleju. Podmianka oleju prosta sprawa-zlewasz i wlewasz a wymiana dynamiczna raczej już nie praktykowana jest. Więc po co te koła w powietrzu jak bedziesz i tak jechał potem? :)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-08, 21:18   

Z zachowania obstawiam brak oleju. Przekładnik ma go za mało (a przecież cały czas pracuje pompa), więc nie ma czego rzucać na łopatki i powstaje zbyt mały moment obrotowy. Przede wszystkim uzupełnij olej. Nie jest potrzebne podwieszanie auta, tylko powinno stać w poziomie. Na forum jest sporo materiałów o wymianie czy podmianie oleju i da się to zrobić w domowych warunkach (tzn. jeśli masz kanał). W razie wątpliwości pisz.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2014-07-09, 10:41   

Apophis napisał/a:
mdamian, W kilku serwisach ASB bywałem i tak jeszcze żaden nie zmieniał oleju. Podmianka oleju prosta sprawa-zlewasz i wlewasz a wymiana dynamiczna raczej już nie praktykowana jest. Więc po co te koła w powietrzu jak bedziesz i tak jechał potem?

Do dolania oleju nie trzeba go podnosić , ale na wymianę raczej tak .
Żeby olej rozszedł się po całej skrzyni , tego się trzymam jak wymieniam olej i skrzynia nie szaleje .
Wymiany Dynamicznej się nie praktykuje (jeśli o to nie poprosisz) lepiej skasować za wymianę statyczną (nie wiem czy dobrze napisałem) mniej zabawy , a podobne pieniądze .
W tym czasie można skasować 2 lub 3 klientów za jakieś inne pierdoły , Taka jest prawda .
Dynamiczna wymiana zajmie około 1-2 godź , a zwykłe spuszczenie i dolanie oleju to około 15-30min roboty .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-07-09, 14:55   

No ale jak wymienisz olej w ASB jesli nie dynamicznie lub statycznie na kilka razy?? NIe bardzo rozumię.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-07-10, 12:41   

Wymiana dynamiczna nie jest praktykowana w skrzyniach z "uczącą" się elektroniką, bo wymiana oleju jednak dość istotnie zmienia parametry pracy skrzyni i potrzebna jest wówczas adaptacja (ok. 80 minut). Z kolei dolanie (uzupełnienie) oleju musi być wykonane do odpowiedniego poziomu, więc auto musi stać poziomo, ale nie koniecznie musi być podniesione. Czy olej uzupełnia się, czy wymienia, czy podmienia - wskazane jest aby skrzynia pracowała. Procedura przewiduje przełączanie skrzyni na każdy zakres pracy (przy jałowych obrotach silnika) i pracę na każdym przełożeniu przez co najmniej 10 sekund. Później na "N" i na 60 sekund obroty silnika na 2000 obr/min., a następnie na "P" i znów sprawdzamy poziom oleju.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
bombowozista 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafi
Jeżdzę: AUDI A8 ASB
Wiek: 47
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: E Ł K
Wysłany: 2014-07-13, 22:06   

Olej wymieniłem 10.07. przejechałem 150 km i dzisiaj skrzynia się posypała. Po włączeniu na D ślizga się i przechodzi w tryb awaryjny. Pomału można ruszyć ale jest tylko 5 bieg i wsteczny <jezu> CZAS na wydatki !!!!!!
Może zna ktoś dobrego fachowca od automatów na mazurach lub podlasiu ???????? coby zajął się moim autem???
_________________
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.