Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Tiptronic kontra Tiptronic-Sport  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-01-19, 13:51   [D2 FL ALL ] Tiptronic kontra Tiptronic-Sport

Koledzy, jako że czasem pojawiają się takie pytania a ja sam też nie wiem wszystkiego założyłem ten temat: Tiptronic kontra Tiptronic Sport

Chodzi mi o automatyczne skrzynie biegów które występowały w A8/S8 po lifcie - jakie są między nimi różnice i ogólnie Wasze spostrzeżenia.


:arrow: Na wstępie zdjęcia teo o czym rozmawiamy:

Skrzynia normalna wyglada tak (fotka z mojego A8):


a skrzynia sportowa dostępna na specjalne życzenie klienta dopiero pod koniec produkcji modelu D2 wygląda tak (fotka z mojego S8):



:arrow: Kilka słów nt. Tiptronic Sport

Skrzynia sportowa była opcją dodatkową - w standardzie były zwykłe a sportowa opcjonalnie i jak znam życie i konstrukcję konfiguratorów i cenników to była za dodatkową dopłatą.

Apropos skrzyni sportowej to poniżej kilka zdań z mojej instrukcji:



Początkowo wydawało mi się że w moim S8 jest właśnie tak jak opisano w instrukcji ale... po tych wszystkich przeróbkach jakich tam dokonałem nie mam już co do tego żadnej pewności ;-)


:arrow: Ciekawostka

W trakcie przeglądania różnych list i kodów wyposażeń doszukałem się zaskakującej rzeczy:
w obu moich autach (A8 D2 4,2V8 z rocznika 2000 i S8 D2 z rocznika 2002) występują identyczne kody wyposażenia dotyczące skrzyni biegów:
0G7 Tiptronic
G0Q five-speed automatic transmission for four-wheel drive vehicle

Oprócz powyższych nie znalazłem żadnego konkretnego kodu który mówiłby że w A8 jest skrzynia standardowa a w S8 sportowa.
Dziwi mnie to tym bardziej, że przeglądając różne ogłoszenia A8/S8 z roczników 2001-2002 można znaleźć zupełnie różne konfiguracje skrzyń biegów A8 Tip., A8 z Tip.Sport, S8 Tip. oraz S8 Tip.Sport.
Skoro skrzynie Tip.Sport występują w różnych autach A8/S8 w różnych rocznikach 2001/2002 to powinna być jakaś informacja na listach wyposażenia kiedy jest Sport a kiedy standard ale nie wiem który to kod :roll:


Ciekawi mnie jakią Wy macie w tym temacie wiedzę :?:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-03-20, 11:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-19, 14:14   

nie jezdzilem nigdy D2, ale powiem, ze skrzynia numer 1 (D,4,3,2) jest znacznie lepsza.

w codzienniej jezdzie nie ma roznicy pomiedzy skrzyniami. odczujemy ta roznice podczas jazdy w gorach. nastawiajac skrzynie numer 1 na pozycje 4 lub 3 lub 2 (w zaleznosci od nachylenia wzniesien) zapewniamy sobie komfortowa jazde z przelaczaniem biegow w trybie automatycznym.

skrzynia numer 2 z przelozeniami: D i S nie jest juz tak sprawna w jezdzie gorskiej. tutaj warto czasem wspomoc silnik przechodzac na tryb reczny. mimo tego, ze skrzynia sama powinna rozpoznac wieksze obciazenia.

podobna sytuacja z holowaniem przyczepy (duze obciazenia).


jak nam powszechnie wiadomo przelozenie "S" zmienia bieg na wyzszy przy wyzszej predkosci obrotowej silnika. a wiec wykorzystuje sie w lepszym stopniu potencjal silnika. ten sam efekt mozna uzyskac przelaczajac tryb pracy skrzyni w pozycje manualna - wtedy oczywiscie trzeba robic to samemu. ale jak wiadomo sportowcy sami decyduja kiedy zmienic biegi, nie robia tego za nich automaty.



w sprawie Twoich kodow wyposazenia: dopiero numer VIN wskaze dokladnie jaka masz skrzynie biegow. takie kody (wyposazenia) sa zbyt ogolne
 
 
Acht
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-19, 14:38   

w mojej A8 jest skrzynia jak w Twojej S8, rzeczywiście spojrzałem w specyfikacje i kody mam takie same , oby nie okazało sie że skrzynie sportową cechuje jeszcze jakiś dodatkowe oznaczenie
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-01-19, 14:49   

and808 napisał/a:
nie jezdzilem nigdy D2, ale powiem, ze skrzynia numer 1 (D,4,3,2) jest znacznie lepsza.

Wcale bym tego tak nie ujął...

and808 napisał/a:
w codzienniej jezdzie nie ma roznicy pomiedzy skrzyniami. odczujemy ta roznice podczas jazdy w gorach. nastawiajac skrzynie numer 1 na pozycje 4 lub 3 lub 2 (w zaleznosci od nachylenia wzniesien) zapewniamy sobie komfortowa jazde z przelaczaniem biegow w trybie automatycznym.

skrzynia numer 2 z przelozeniami: D i S nie jest juz tak sprawna w jezdzie gorskiej. tutaj warto czasem wspomoc silnik przechodzac na tryb reczny. mimo tego, ze skrzynia sama powinna rozpoznac wieksze obciazenia.

Niby tak ale nie koniecznie bo w skrzyni standardowej przy długim zjeździe ze wzniesienia/zbocza góry przełączenie na bieg 2 czy 3 owszem może zapobiec dalszemu rozpędzaniu się auta ale i tak sama biegu nie zredukuje (musimy zrobić to ręcznie) więc efekt hamowania silnikiem jest niepełny - tutaj zdecydowanie lepiej spisuje się skrzynia sportowa którą także możemy operować manualnie ale podczas zwalniania sama wcześniej redukuje biegi dodając efekt hamowania silnikiem.

and808 napisał/a:
podobna sytuacja z holowaniem przyczepy (duze obciazenia).

W przypadku przyczepy tym bardziej nie rozumiem przewagi skrzyni standardowej - tutaj właściwie zawsze poleca się zmianę biegów manualnie.

and808 napisał/a:
jak nam powszechnie wiadomo przelozenie "S" zmienia bieg na wyzszy przy wyzszej predkosci obrotowej silnika. a wiec wykorzystuje sie w lepszym stopniu potencjal silnika. ten sam efekt mozna uzyskac przelaczajac tryb pracy skrzyni w pozycje manualna - wtedy oczywiscie trzeba robic to samemu. ale jak wiadomo sportowcy sami decyduja kiedy zmienic biegi, nie robia tego za nich automaty.

W S8 D2 dokładnie tak samo to wygląda...
przy przyspieszaniu w trypie Sport skrzynia przeciąga na biegach bardziej niż w trybie Drive czyli przy podobnym operowaniu pedałem gazu pozwala korzystać z większej mocy silnika...
przy zwalnianiu natomiast w trybie Sport skrzynia wcześniej redukuje biegi potęgując efekt hamowania silnikiem i jednocześnie pozostając w gotowości do szybszego ewentualnego przyspieszania.

Przyznaję że osobiście bardzo rzadko korzystałem z trybu Sport bo kiedy chciałem poruszać się szybciej i aktywniej to i tak korzystałem z trybu zmiany biegów manualnie za pomocą przycisków na kierownicy.

Co do trybu Sport jednak to ciekawy jest zapis w instrukcji obsługi mojego S8 (fotka powyżej) z której wynika że niektóre auta wyposażone w tą skrzynię (z naciskiem na słowo "niektóre") swoją prędkość maksymalną mogą osiągnąć tylko w trybie Sport...
niestety żadne dokumenty które posiadam do tego S8 nie mówią które to są te auta więc nie wiem jaki był wyznacznik przy produkcji auta.

Pojawia się też następna wątpliwość - czy jazda w trybie Drive przy manualnej zmianie biegów odpowiada trybowi Sport czy nie??..
tu dodam tylko że przełożenie selektora zmiany biegów w tryb Tiptronic jest możliwy tylko w położeniu Drive ale...
w obu położeniach selektora (Drive i Sport) można przejść w tryb manualnej zmiany biegów poprzez naciśnięcie przycisków na kierownicy.

Niezły w tym wszystkim galimatias i nie wiem kto wie na 100% czy skrzynia sportowa jest identyczną konstrukcyjnie skrzynią z tą standardową czy też inną...
słyszałem pogłoski że skrzynie te są niby identyczne ale sportowa, ze względu na większą moc/moment silnika S8, jest wzmocniona...
inni twierdzą że konstrukcyjnie skrzynie te są identyczne a różnią się wyłącznie oprogramowaniem i oczywiście selektorem.
:shock:

and808 napisał/a:
w sprawie Twoich kodow wyposazenia: dopiero numer VIN wskaze dokladnie jaka masz skrzynie biegow. takie kody sa zbyt ogolne

No to to ja akurat bardzo dobrze wiem, mam to na codzień w pracy :lol:

Kody które podałem pochodzą wprost z listy wyposażenia mojego A8 i mojego S8 (wg. numerów VIN oczywiście które osobiście wziąłem z ASO)...
ale takich list wyposażenia widziałem już sporo i niestety kody te o ile dobrze kojarzę wciąż się powtarzają... a to by oznaczało że jest jakiś inny kod tzw. "sterujący" który mówi o tym czy jest to skrzynia standardowa czy sportowa... ale za cholerę nie mogę tego kodu namierzyć.

Nadmienię tylko że jeżeli w różnych autach z różnych roczników są różne skrzynie to nie wynika to przy zamawianiu takiego auta do produkcji musi być konkretny kod sterujący (wyposażenia) który mówi o tym jaka skrzynia ma zostać zamontowana (proces zamawiania aut w grupie VW znam właściwie od podszewki więc to na pewno tak właśnie wygląda).

Acht napisał/a:
w mojej A8 jest skrzynia jak w Twojej S8

No właśnie... ale widziałem S8 z roczników 2001-2002 które miały skrzynię standardową :roll:

Acht napisał/a:
rzeczywiście spojrzałem w specyfikacje i kody mam takie same , oby nie okazało sie że skrzynie sportową cechuje jeszcze jakiś dodatkowe oznaczenie

Tak właśnie podejrzewam...
takich list wyposażenia mam chyba kilkanaście albo i więcej ale nie doczytałem się gdzie to jest napisane.

Co śmieszniejsze zacząłem tego szukać już po wypadku próbując przygotować sobie papiery do ubezpieczalni... noi nagle się okazało że wg. kodów skrzynia ta niczym szczególnym się nie wyróżnia (tzn. patrząc na kody wyposażenia nie jestem w stanie udowodnić że jest to skrzynia Sportowa montowana w naszych autach za dodatkową opłatą) :shock:
cholerka... który to kod :?:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-19, 15:46   

FOSS,

w gorach ktora skrzynia jest lepsza, to tak jak z dyskusja o gustach (styl jazdy).

z holowaniem nie jestem pewien, ale juz sam fakt, ze niedopuszczamy do zmiany biegu na wysoki (5 lub 6) spowoduje, ze przeniesienie napedwu nie powinno byc przeciazone. choc to tylko "moje widzi mi sie"

jesli chodzi o "niektore" skrzynie osiagajace predkosc maksymalna tylko w pozycji "S" - uwazam, ze nie dotyczy to samochodow przeznaczonych na rynek Polski/Niemiec. bardziej mysle tu krajach typu USA, Szwajcaria.

nie rozumiem, co masz na mysli piszac tryb manulany dla pozycji D i S. czy chodzi Ci o predkosc maksymalna ? zachowanie skrzyni ?


teraz jesli chodzi o skrzynie "standardowe" "sportowe" sportow-manualne" itp

mysle, ze zostalismy tutaj (niecelowo) wprowadzeni w blad przez dzialy marketingu audi. wyobraz sobie pracownika kulczyk tradex, ktoremu przychodzi przetlumaczyc instrukcje obslugi samochodu. mysle, ze jedynie pasjonaci audi moga dokladnie zweryfikowac tlumaczenie, na pewno nie pracownik kulczk (w Polsce dobor kadr nie jest doskonaly)

i teraz taki pracownik dostaje kilka roznych ulotek/informacji handlowych/informacji wewnetrznych/informacji serwisowych/instrukcji obslugi itp. powstaje chaos informacyjny, ktory pozniej sieje watpliwosci u nas. mysle, ze nie ma czegos takiego jak skrzynia sportowa automatyczna.

sa rozne wersje skrzyn automatycznych przeznaczonych do roznich wersji silnikowych (moment obrotowy, sposob przenienia napedu 50/50, 40/60). te skrzynie roznia sie "hardware-em", a co za tym idzie jest innny sftwere do nich.


"kody wyposazenia" sa jak sama nazwa wskazuje wylacznie dla handlowcow, ktorych nie interesuje "jak jest to zbudowane", a jedynie "co to wyposazenie posiada/wykonuje". w raz z czasem (czytaj: postepem), to wyposazenie realizowane jest przez nowoczesniejsze rozwiazania, ale aby nie tworzyc niepotrzebnego przeladowania informacji w organizacji, kody wyposazenie pozostaja bez zmian (i slusznie). sprawa oczywiscie wyglada zgola inaczej dla pracownikow serwisu, ktorych mniej interesuje jak to dziala, a bardziej jak to jest zbudowane. i to dla nich jest kod VIN, w ktorym sa zaszyte wszystkie czesci zamienne dla tego modelu.
jeszcze aby bardziej skomplikowac nasza dyskusje dot. wlasciwego doboru czesci, to powiem, ze juz niektore czesci nie sa typowane na podstawie VIN, a na podstawie "osobistej wizyty samochodu w warsztacie", gdzie po podlaczeniu sie do jakiegos komputera sprawdza sie jakie beda wlasciwe zamienniki. przez telefon na podstawie VIN nic nie zrobimy.

kody sterujace o ktorych piszesz sa sprzegniete z system ETKA w trybie on-line
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-01-19, 17:18   

and808 napisał/a:
jesli chodzi o "niektore" skrzynie osiagajace predkosc maksymalna tylko w pozycji "S" - uwazam, ze nie dotyczy to samochodow przeznaczonych na rynek Polski/Niemiec. bardziej mysle tu krajach typu USA, Szwajcaria.

Być może masz rację chociaż nie do końca się z tym zgodzę.
To że samochody na różne rynki mogą diametralnie nawet różnić się wyposażeniem a nawet konstrukcją to jedno ale przecież materiały w stylu instrukcja obsługi auta jest personalizowana do rynku na jakim jest stosowana... tym bardziej instrukcje w języku polskim bo przecież nie ma na świecie innego państwa posługującego się urzędowo językiem polskim.
Nie spotkałem się chyba jeszcze nigdy z sytuacją żeby w instrukcji obsługi samochodu były opisywane elementy wyposażenia specyficzne dla zupełnie innego rynku sprzedaży np. z samochodów z USA.

and808 napisał/a:
nie rozumiem, co masz na mysli piszac tryb manulany dla pozycji D i S. czy chodzi Ci o predkosc maksymalna ? zachowanie skrzyni ?

W moim S8 dla selektora skrzyni biegów w pozycji D lub S (ale nie w pozycji manualnej zmiany biegów) skrzynia chodziła oczywiście w trybie automatycznym specyficznym dla wybranego trybu ale...
naciskając przyciski na kierownicy można było przejść w tryb zmiany biegów manualnie (nie zmieniając pozycji selektora) i w takim trybie manualnym można było jechać dosyć długo... przełączenie z powrotem w tryb D lub S następowało automatycznie po zatrzymaniu lub w przypadku dłuższej jazdy spokojnej jazdy na jednym biegu (spokojnym czyli przy jednostajnej prędkości).

Piszę o tym właśnie w odniesieniu do komentarza z instrukcji obsługi nt. prędkości maksymalnej ponieważ przy selektora biegów w pozycji S nie można przełączyć w tryb Tiptronic więc jeżeli komentarz z instrukcji jest prawdziwy to przechodzenie w tryb Tiptronic za pomocą przycisków na kierownicy (bez zmiany położenia selektora) budzi moją wątpliwość w jakim konkretnie trybie pracuje skrzynia... D czy S.

W moim A8 skrzynia działała inaczej i w położeniu selektora w pozycji D przyciski na kierownicy wogóle nue były aktywne.

and808 napisał/a:
teraz jesli chodzi o skrzynie "standardowe" "sportowe" sportow-manualne" itp

mysle, ze zostalismy tutaj (niecelowo) wprowadzeni w blad przez dzialy marketingu audi. wyobraz sobie pracownika kulczyk tradex, ktoremu przychodzi przetlumaczyc instrukcje obslugi samochodu. mysle, ze jedynie pasjonaci audi moga dokladnie zweryfikowac tlumaczenie, na pewno nie pracownik kulczk (w Polsce dobor kadr nie jest doskonaly)

i teraz taki pracownik dostaje kilka roznych ulotek/informacji handlowych/informacji wewnetrznych/informacji serwisowych/instrukcji obslugi itp. powstaje chaos informacyjny, ktory pozniej sieje watpliwosci u nas. mysle, ze nie ma czegos takiego jak skrzynia sportowa automatyczna.

Myślę że przesadzasz... to nie jest aż takie tragiczne jak opisujesz...
w KT pracuje wielu pasjonatów motoryzacji tak samo jak wielu pasjonatów pracuje u innych importerów oraz w wielu salonach samochodowych... wiem to bo pracuję w tej branży już od ładnych paru lat i znam osobiście wielu pracowników u kilku czołowych importerów aut a między innymi także w Kulczykowie.

Przyznaję jednak że nie wszyscy są idealni i zawsze pojawiają się jakieś błędy - znam to od wewnątrz co mnie denerwuje i znam to także od zewnątrz słuchając klientów salonów i serwisów i ich opinii co denerwuje mnie jeszcze bardziej (bądź co bądź identyfikuję się z moimi kolegami z branży i boli mnie to jak niektórzy z nich traktują klientów).

and808 napisał/a:
sa rozne wersje skrzyn automatycznych przeznaczonych do roznich wersji silnikowych (moment obrotowy, sposob przenienia napedu 50/50, 40/60). te skrzynie roznia sie "hardware-em", a co za tym idzie jest innny sftwere do nich.

To że różnią się oprogramowaniem to jest oczywiście jasne ale właśnie po to zacząłem tą dyskusję aby dotrzeć do informacji czy skrzynia Sportowa w swojej konstrukcji jest identyczna z tą Standardową czy też rzeczywiście jest inna (czyt. wzmocniona czyli dopasowana do większej mocy/momentu silnika).

and808 napisał/a:
"kody wyposazenia" sa jak sama nazwa wskazuje wylacznie dla handlowcow, ktorych nie interesuje "jak jest to zbudowane", a jedynie "co to wyposazenie posiada/wykonuje". w raz z czasem (czytaj: postepem), to wyposazenie realizowane jest przez nowoczesniejsze rozwiazania, ale aby nie tworzyc niepotrzebnego przeladowania informacji w organizacji, kody wyposazenie pozostaja bez zmian (i slusznie). sprawa oczywiscie wyglada zgola inaczej dla pracownikow serwisu, ktorych mniej interesuje jak to dziala, a bardziej jak to jest zbudowane. i to dla nich jest kod VIN, w ktorym sa zaszyte wszystkie czesci zamienne dla tego modelu.
jeszcze aby bardziej skomplikowac nasza dyskusje dot. wlasciwego doboru czesci, to powiem, ze juz niektore czesci nie sa typowane na podstawie VIN, a na podstawie "osobistej wizyty samochodu w warsztacie", gdzie po podlaczeniu sie do jakiegos komputera sprawdza sie jakie beda wlasciwe zamienniki. przez telefon na podstawie VIN nic nie zrobimy.

kody sterujace o ktorych piszesz sa sprzegniete z system ETKA w trybie on-line

A tym temacie to akurat bardzo się mylisz.
Kody handlowe wyposażenia po których są zamiane auta są identyczne z tymi stosowanymi w fabryce i identyczne z tymi którymi posługuje się serwis i identyczne z tymi które znajdziesz na wydruku wyposażenia po numerze VIN - osobiście zamówiłem już setki aut do produkcji a przez ostatnich kilka lat pracowałem w kilku wiodących markach samochodowych.

Kody handlowe to oczywiście nie są numery części zamiennych ale to chyba zrozumiałe którymi w głównej mierze operuje się w serwisie ale przy typowaniu odpowiednich części zamiennych doradcy serwisowi wielokrotnie sięgają po specyfikację auta po numerze VIN aby sprawdzić czy auto było wyposażone w dany element czy nie i wtedy posługują się właśnie tymi samymi kodami co handlowcy.

Do tego wszystkiego dochodzi też fakt że dane kod danego wyposażenia jest najczęściej przypisany wyłącznie do jednego danego elementu wyposażenia i najczęściej nie zmienia się w nim nic pomimo upływu lat.
Niestety w wyposażeniach często występują także pakiety które w miarę upływu lat potrafią się zmieniać w kwestii swojej zawartości i specyfiki...
do tego wszyskiego dochodzi też fakt że na przestrzeni lat produkcji danego modelu auta zmienia się też jego standard wyposażenia stąd też czasami pojawiają się różnice w autach z podobnym wyposażeniem i z tego samego rocznika.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Acht
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-19, 17:45   

FOSS napisał/a:
przełączenie z powrotem w tryb D lub S następowało automatycznie po zatrzymaniu lub w przypadku dłuższej jazdy spokojnej jazdy na jednym biegu (spokojnym czyli przy jednostajnej prędkości).


u mnie można powrócić w czsie jazdy przestawiając lewarek w prawo (na manual) po czym z powrotem na D (w lewo) - no chyba że popełniam skrzyniobójczy błąd

[ Dodano: 2011-01-19, 17:47 ]
FOSS napisał/a:
W moim A8 skrzynia działała inaczej i w położeniu selektora w pozycji D przyciski na kierownicy wogóle nue były aktywne.


u mnie działają
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-01-19, 18:22   

Acht napisał/a:
FOSS napisał/a:
przełączenie z powrotem w tryb D lub S następowało automatycznie po zatrzymaniu lub w przypadku dłuższej jazdy spokojnej jazdy na jednym biegu (spokojnym czyli przy jednostajnej prędkości).

u mnie można powrócić w czsie jazdy przestawiając lewarek w prawo (na manual) po czym z powrotem na D (w lewo) - no chyba że popełniam skrzyniobójczy błąd

Ależ nie, to żaden błąd, u mnie też można było powrócić poprzez ruch selektorem...
nie napisałem tego gdyż wiodącą myślą był akurat fakt że w położeniu D i S można zmieniać biegi także manualnie.

Acht napisał/a:
FOSS napisał/a:
W moim A8 skrzynia działała inaczej i w położeniu selektora w pozycji D przyciski na kierownicy wogóle nue były aktywne.

u mnie działają

Działają ale jak napisałeś już wcześniej w swoim A8 masz taką samą skrzynię Sportową jak ja w S8 czyli taką jak na zdjęciu nr 2.

W cytowanym zaś przez Ciebie fragmencie mówiłem o standardowej skrzyni biegów którą miałem w swoim A8 (foto nr 1) i w niej przy selektorze skrzyni biegów w pozycji D przyciski do zmiany biegów na kierownicy były zupełnie nieaktywne (aktywowały się w momencie przełożenia selektora w pozycję Tiptronic).
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Acht
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-19, 18:30   

ok , rzeczywiście mowa była o A8 , niedopatrzenie
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-19, 19:07   Product lifecycle management

FOSS,

skoncentruje sie na dwoch zagadnieniach:

1. instrukcja po polsku

wiem bardzo duzo na ten temat. oczywiscie, nie na temat tlumaczen - instrukcji samych w sobie, jednak na temat sprawnego dzialania organizacji/sprawnego przeplywu informacji/usprawnieniu komunikacji w duzych miedzynarodowych organizacjach. no dobrze, nie bede sie tutaj rozpisywal zbytnio i ogranicze sie tylko do krotkiego przekazu.

otoz, instrukcja po polsku nie powstaje w Polsce (a nawet nie jest drukowana w Polsce). jest jeden ustandaryzowany szablon instrukcji, ktory w lepszy czy gorszy sposob jest przystosowany do kraju, w ktorym beda sprzedawane samochody. oczywiscie jesli mowimy o typowo wyposazeniu amerykanskim: typu sirius satellite, to oczywiscie nie znajdziesz takiej informacji w instrukcji po polsku. ale sa wyposazenia, ktore odnosza sie do wybranych krajow i sa zaznaczone w instrukcji. szkoda czasu na glebsza dyskujse, tym bardziej, ze pisalem teoretycznie o roznych (a tak naprawde tych samych skrzyniach) nazewnictwach atomatycznych skrzyn biegow (sportowa, automatyczna sportowa, itp) , ktore przewijaja sie w oficjalnych dokumentach/instrukcjach producenta/importera.

jeszcze dwa zdania komentarza odnosnie KT. nie przecze, ze tam nie pracuja milosnicy motoryzacji. stawiam jedynie teze, ze nawet najlepsi milosnicy motoryzacji bez odpowedniego managementu nie sa w stanie w sposob wlasciwy (precyzyjny) wykonywac swojej pracy. Ty jestes sam najepszym przykladem: miotasz sie, bo masz rozne nazewnictwo skrzyn biegow. moze to jest taka sama skrzynia ? jesli nie: dlaczego nie mam precyzyjnej informacji jaka jest skrzynia u mnie w samochodzie ? to tylko prosty przyklad, ale sa znacznie bardziej kompleksowe.



2. kody wyposazenia

najlepszy przyklad, jak nieprecyzyjna/chaotyczna informacja moze wprowadzac w blad czytelnika. napisalem nieprecyzyjnie i zostalem blednie zrozumiany.

uzylem kilku niedozwolonych skrotow myslowych i wyszlo nieporozumienie.

kody wyposazenia oznaczaja "paczki"/"pakiety" ktore wchodza na model bazowy. nie chcialbym sie tutaj szczegolowej rozpisywac na temat "product lifecycle managment" i jak te "paczki" wpisuja sie w ten proces/jak sa wykorzystywane/jak ulatwiaja zycie dzialom sprzedazy/logistyce/planowaniu/produkcji/serwisowi.

chcialem przez to powieciec, ze kod wyposazenia jest to infromacja ogolna, ktora ulatwia prace/zycie w gaszczu informacji jaki jest u duzego producenta samochodow. jest to infoamcja, ktora jest uwspolniona dla wszystkich kluczowych/podstawowych dzialow producenta samochodow. teraz kazdy dzial producenta samochodw potrzebuje informacji szczegolowej, ale na roznym poziomie i w roznych wymiarach. i teraz wracam do przykladu kodow wyposazenia i dzialu sprzedazy. idziesz do dealera i kupujesz samochod. mowisz: chce miec klimatyzace, automatyczna skrzynie i radio bose. sprzedawca przed monitorem nie ma kodow wyposazenia, a opisy tych kodow oraz kilka algorytmow, ktore wykluczaja sprzeczne zamowienia (np 2-strefowa klimatyzacja i 4-strefowa klimatyzacja). ale do tych opisow "przyczepione" sa kody wyposazenia. takie zamowienie wedruje do fabryki i wtedy planisci/logistycy i inne dzialy obrabiaja to informacje na swoje wlasne (dzialowe) potrzeby. skroce watek i napisze, ze przed wejsciem twojego zamowienia na produkcje powstaje specyfikacja jakie czesci zostaly uzyte do produkcji i to jest wstepna informacja (uwaga: wstepna), z ktorego pozniej beda korzystac serwisy przy zamawianiu czesci zamiennych.


wiesz prawda jest taka, ze taki opis nie powstaje w kilku zdaniach (jak ja tutaj napisalem) i trwa miesiacami i jest wiecznie rowizjany/modyfikowany. dlatego znowu korzystam z duzych skrotow myslowych, aby jedynie "obronic" moj poprzedni post.

taki jaskrawy przyklad jednego kodu wyposazenia, ktory posiada zupelnie rozne czesci w zalaeznosci od roku produkcji: 9ZW. jest to telefon samochodowy. system MMI 2G posaiadal specjalny modul telefoniczny, natomiast system MMI3G ma to "zaszyte" w jednostce multimedialnej (670) lub jako wolisz "5F"

majac ten kod kazdy z krytycznych dzialow producenta samochodw potrafi rozwinac ta informacje na wlasne potrzeby.
1.dzial konstrukcji opracowuje co miesiac nowe rozwiazania dla kodu "9ZW"
2. po zamowieniu klienta dzial sprzedazy "wysyla" ten kod do fabryki
3.dzial planowania produkcji sprawdza kiedy bedziemy produkowac ten samochod i kiedy na produkcje wchodzi nowe rozwiaznie
4.dzial logistyki zamaiwa odpowiednie materialy do porduckji
5. dzial dokuemtnacji uaktulania dokumentacje (przede wszystkim serwisowa, instrukcja po polsku to "pikus")
i tak dalej,tych punktow (to nie jest relacja nastepujaca) jest znacznie wiecej jak napisalem wczesniej dokladne zamodelowanie procesow biznesowych w tak kompleksowej organizacji jest bardzo czasochlonne (nie wpsominajac o kosztach ...).
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-01-19, 19:42   

and808 napisał/a:
2. kody wyposazenia

(...)
i teraz wracam do przykladu kodow wyposazenia i dzialu sprzedazy. idziesz do dealera i kupujesz samochod. mowisz: chce miec klimatyzace, automatyczna skrzynie i radio bose. sprzedawca przed monitorem nie ma kodow wyposazenia, a opisy tych kodow oraz kilka algorytmow, ktore wykluczaja sprzeczne zamowienia (np 2-strefowa klimatyzacja i 4-strefowa klimatyzacja). ale do tych opisow "przyczepione" sa kody wyposazenia.
...

I właśnie w tym miejscu się mylisz...

Ja właśnie zawodowo jestem związany ze sprzedażą samochodów... różne stanowiska od handlowca po kierownika salonu i z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że:
w markach takich jak Audi, BMW, Mercedes, VW handlowcy z którymi porozmawiasz w salonie mają pełny dostęp do kodów wyposażenia i do wszelkich powiązań i wykluczeń pomiędzy nimi i co więcej własną głową i pieniędzmi odpowiadają za poprawność konfiguracji auta zgodnie ze standardami i wytycznymi danej marki oraz zgodnie z wymaganiami klienta.
Każdy z nich już na etapie rozmów z klientem powiniem powinien bardzo dobrze wiedzieć który element wyposażenia wyklucza inny a który automatycznie dodaje jeszcze coś innego także płatnego.
Sam jako handlowiec wielokrotnie składałem zamówienie na produkcję samochodu szytego na miarę pod klienta i już na etapie składania tego zamówienia posługiwałem się przede wszystkim kodami fabrycznymi (jak napisałem wcześniej są one identyczne na całym etapie zamawiania/produkcji/serwisowania) nazwę elementu wyposażenia traktując zaś mocno skrótowo (pisząc np. "kod wyposażenia" i "klimatyzacja" bez opisywania jaki rodzaj klimatyzacji choociaż było jej do wyboru 4 różne).

Forma zamawiania samochodów w różnych markach i nawet w różnych salonach może odbywać się inaczej więc fizycznie zamówienie do importera/producenta/fabryki może wysyłać bezpośrednio handlowiec lub też pracownik działu administracji lub też kierownik salonu i to zależy akurat od wewnętrzej struktury i organizacji pracy ale praktycznie zawsze to handlowiec (przynajmniej w wymienionych przeze mnie markach) bazując na wewnętrznych cennikach (cenniki dla klienta wielokrotnie nie zawierają kodów wyposażenia) odpowiada za poprawną konfigurację auta ;-)


Wracając do tematu skrzyń biegów... kody które podałem posiadam z rozkodowania moich numerów VIN i są to kody handlowe/produkcyjne danego wyposażenia.
Ubolewam jednak nad tym że nie wiem które kody mówią o różnicy pomiędzy skrzyniami a znając procesy konfigurowania aut wiem że jeżeli w tym samym okresie czasu w dwóch autach jest różne wyposażenie (a nie da się zaprzeczyć że skrzynie biegów jak na zdjęciach powyżej są różne) to powinna być o tym konkretna informacja w kodach :evil:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-19, 20:13   

FOSS,

nie poddam sie i jeszcze bede polemizowal, ale ostatni raz

kody wyposaznie:

piszesz ze sie myle, ale w uzasadnieniu potwierdzasz to co napisalem.

nie chcialem sie rozpisywac bardziej szczegolowo na temat kompetencji/wiedzy pracownikow dzialu sprzedazy. upraszczalem przyklad z klimatyzacja i ograniczona liczba algorytmow. jak sie okazuje za bardzo i miales powody zle mnie zrozumiec. chcialem przez to podkreslic, ze sprzedawca nie pracuje w dziale konstrukcji/logistyki/produkcji i jego wiedza nie musi dotyczyc "szczegolow", ktore sa niezbedne w innych dzialach. z drugiej strony musi byc jednoznaczna relacja pomiedzy roznymi dzialami (pracownikami, ktorzy pracuja na innym poziomie szczegolowosci).
tak jak piszesz "sprzedawca ma pelny dostep do kodow wyposazenia i powiazan" jest to tylko niewielka czescia tego co sie dzieje u producenta. ten "pelny dostep dealera do kodow wyposazenia" sluzy do tego, aby do fabryki dotarla informacja z czego ma sie skladac samochod, a to jeszcze dluga droga chociazby do "glupiego" BOM-u.

powtorze raz jeszcze zdanie z porzedniego postu:
"kazdy dzial producenta samochodow potrzebuje informacji szczegolowej, ale na roznym poziomie i w roznych wymiarach" zworc jeszcze raz uwage na swoj przypadek: masz kod wyposazenia swojej skrzyni, ale nadal nie wiesz jaka masz skrzynie ? no chyba wiecej przykladow nie potrzebujesz.

nie chce sie licytowac, kto ma jakie doswiadczenie, ale z tego co piszesz Twoja wiedza wywodzi sie z pracy u dealera samochodow i jak sam rozumiesz jest to nieduza czesc tego co sie sklada na koncern samochodowy.


EDIT: jeszcze jedno. zworc uwage, ze jak napisales pracownicy sprzedazy sa odpowiedzilni materialnie za wlasciwy dobor konfiguracji.
dlaczego ?
otoz dlatego, ze system u dealera jest nieszczelny - to znaczy nie macie precyzyjnej informacji i trzeba ja "recznie" weryfikowac. a co to oznacza ?
a to oznacza, ze precyzyjna informacja nie znajduje sie u Was.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5132
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-01-19, 20:47   

FOSS napisał/a:
W trakcie przeglądania różnych list i kodów wyposażeń doszukałem się zaskakującej rzeczy:
w obu moich autach (A8 D2 4,2V8 z rocznika 2000 i S8 D2 z rocznika 2002) występują identyczne kody wyposażenia dotyczące skrzyni biegów:
0G7 Tiptronic
G0Q five-speed automatic transmission for four-wheel drive vehicle

Oprócz powyższych nie znalazłem żadnego konkretnego kodu który mówiłby że w A8 jest skrzynia standardowa a w S8 sportowa.

Specjalnie sprawdziłem kody a propos D2 W12, bo w niej innej niż ta z trybem S nie była montowana. Są takie same. U mnie również to samo.

FOSS napisał/a:
przy przyspieszaniu w trypie Sport skrzynia przeciąga na biegach bardziej niż w trybie Drive czyli przy podobnym operowaniu pedałem gazu pozwala korzystać z większej mocy silnika...


Czym różni się tryb S w tej skrzyni od "zwykłej" gdy wdepne kickdown ?

FOSS napisał/a:
Co do trybu Sport jednak to ciekawy jest zapis w instrukcji obsługi mojego S8 (fotka powyżej) z której wynika że niektóre auta wyposażone w tą skrzynię (z naciskiem na słowo "niektóre") swoją prędkość maksymalną mogą osiągnąć tylko w trybie Sport...
niestety żadne dokumenty które posiadam do tego S8 nie mówią które to są te auta więc nie wiem jaki był wyznacznik przy produkcji auta.


Co do tej prędkości maksymalnej - czyli dajmy na to niezablokowany samochód poleci ponad 250km/h tylko w trybie S, a z zwykłym tak, czy tak go bloknie ?

FOSS napisał/a:
Niezły w tym wszystkim galimatias i nie wiem kto wie na 100% czy skrzynia sportowa jest identyczną konstrukcyjnie skrzynią z tą standardową czy też inną...
słyszałem pogłoski że skrzynie te są niby identyczne ale sportowa, ze względu na większą moc/moment silnika S8, jest wzmocniona...
inni twierdzą że konstrukcyjnie skrzynie te są identyczne a różnią się wyłącznie oprogramowaniem i oczywiście selektorem.


To czy jest wzmocniona, czy nie akurat można łatwo sprawdzić (te 5HP spokojnie dają rade do 450KM). Wystarczy kod skrzyni (VAG, lub ZFa (najlepiej - zleźc pod auto i sczytać z tabliczki)) i do katalogu ZFa.
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-01-19, 21:26   

and808 napisał/a:
piszesz ze sie myle, ale w uzasadnieniu potwierdzasz to co napisalem.
(...)

Piszę, że się mylisz bo we wcześniejszym twierdzeniu pisałeś, że sprzedawca nie operuje kodami wyposażenia tylko nazwami danej opcji i ewentualnie ich powiązaniami - ja natomiast wiem że w wielu markach sprzedawca operuje kodami wyposażenia i w niektórych przypadkach nawet osobiście sporządza zamówienie samochodu do produkcji operując na kodach.

Oczywiście że handlowiec na swoim poziomie nie operuje wieloma innymi kodami fabrycznymi które dodawane są już na późniejszym etapie...
importer dodaje swoje kody które są specyficzne dla naszego całego rynku...
fabryka w na etapie przygotowania dodaje pozostałe kody ale...

wiele z tych kodów stricte fabrycznych wogóle nie trafia do wiadomości ASO...
wiele z nich najzwyczajniej w świecie nie jest serwisowi potrzebne gdyż do całego obrazu samochodu z numerami części mają dostęp on-line po numerze VIN.


Podumowując tą dyskusję pragnę tylko zauważyć że zaczęliśmy rozmowę na poziomie handlowca, serwisu i kodów wyposażenia...
w tym wszystkim nie było wcześniej mowy o importerze, fabryce i całej strukturze oraz całości procesu produkcji samochodu ponieważ cała ta organizacja tak naprawdę nie ma żadnego znaczenia w naszym wątku o skrzyni biegów.


:idea:
Wróćmy więc na początek rozmowy...
skoro w samochodach tego samego modelu, z tym samym silnikiem i z tego samego roku produkcji występują dwie różne skrzynie biegów (a patrząc na zdjęcia oraz na opisy w instrukcji obsługi ja nie mam wątpliwości że są one różne) to znaczy że była możliwość dokonania wyboru jaka skrzynia będzie zamontowana.

Możliwość dokonania wyboru jest według mnie bezsporna bo w tak zorganizowanej organizacji jak koncern samochodowy ze wszystkimi jego przymiotami nie ma możliwości aby skrzynie montowano zupełnie przypadkowo.

Skoro była możliwość dokonania wyboru skrzyni to znaczy że klient w rozmowie ze sprzedawcą zamówił sobie skrzynię sportową (na przykładzie mojego S8). Skoro klient zamówił to sprzedawca spisując jego zamówienie i przekładając to na zamówienie do produkcji musiał tą konkretną skrzynię zapisać odpowiednim dla niej kodem.

Już od ładnych paru lat już na etapie oczekiwania na produkcję auta w systemie dostępnym dla ASO (również dla handlowca) można sprawdzić status zamówionego auta oraz jego pełne wyposażenie - już na tym etapie kodów jest więcej (ale nie to jest przedmiotem dyskusji) a między nimi są dokładnie te same kody wyposażenia które wklepał do zamówienia handlowiec. Po wyprodukowaniu auta jego wyposażenie można sprawdzić w ASO po numerze VIN - lista kodów jest teraz wielokrotnie dłuższa niż wklepywał handlowiec ale wciąż między nimi są te same kody które pisał handlowiec (reszta procesu zamawiania/produkcji/serwisowania jest w naszej dyskusji zupełnie zbędna).

Listy wyposażenia moich aut są wydrukowane z systemu Audi po numerze VIN i jak już powyżej napisałem w całej tej gęstwinie kodów są także te które wklepywał handlowiec i które często wprost mówią o danym elemencie wyposażenia (pomimo tego że dany element wyposażenia może być opisany jeszcze kilkoma innymi kodami których handlowiec w swojej pierwotnej konfiguracji nawet na oczy nie widział)...
problem jaki napotkałem polega na tym że pomimo opisów kodów wyposażenia moich aut jakoś nie potrafiłem do tej pory znaleźć konkretnego kodu który wskazywałby bezośrednio na różnice w zastosowanych skrzyniach biegów - tu oczywiście mówię nie opisujących różnice w tych skrzyniach tylko fakt że w A8 zamontowano skrzynię nr 1 a w S8 zamontowano skrzynię nr 2.


Zagadnieniem drugim tego wątku są oczywiście różnice pomiędzy tymi skrzyniami o których nie do końca mamy wszyscy pojęcie - i tu mówię oczywiście o różnicach głębszych niż zasada jej działania czy obsługi.


Na razie siedzę w domu na zwolnieniu ale może jutro ruszę tyłek gdzieś na zewnątrz to może podjadę do Audi i pozawracam im trochę gitarę... a nuż dowiem się czegoś ciekwego ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-19, 22:31   

FOSS

no to jeszcze Cie pomecze ...

caly czas piszemy o tym samym, tylko patrzymy z dwoch roznych plaszczyzn. Ty patrzysz na zagadnienie z punktu widzenia salonu samochodowego (sprzedaz, gwarancja, serwis)

ja patrze z punktu widzenia producenta.

napisalem zbyt duzo uproszczen na poczatku i przez to wywolalem ta ozywiana dyskusje. warto jednak ze o tym pisalismy, bowiem, gdybys nie korygowal moich ogolnikowych stwierdzen i uproszczen ten watek wprowadzalby w blad innych czytajacych.


FOSS napisał/a:
...
Piszę, że się mylisz bo we wcześniejszym twierdzeniu pisałeś, że sprzedawca nie operuje kodami wyposażenia tylko nazwami danej opcji i ewentualnie ich powiązaniam.



zupelnie sie zgadzam.
kazdy producent wyposaza swoich dealerow w program typu "konfigurator". gdzie sprzedawcy specyfikuja samochod. nawet jesli jest to tyota (wtedy jest to silnik, kolor nadwozia i skrzynia biegow). to byl moj przyklad z pierwszego postu. daltego Ty zakwestionowales to (zakladam, ze myslales, ze pisze o audi) , bowiem konfigurator audi jest "bardziej rozbudowany". uwaga: przyklad toyoty znowu upraszczam. prosze o wyrozumialosc. taki konfigurator sluzy do usprawnienia pracy producenta i uniknieciu pomylek przy zamawianiu samochodu.

FOSS napisał/a:

Oczywiście że handlowiec na swoim poziomie nie operuje wieloma innymi kodami fabrycznymi które dodawane są już na późniejszym etapie...
importer dodaje swoje kody które są specyficzne dla naszego całego rynku...
fabryka w na etapie przygotowania dodaje pozostałe kody ale...

wiele z tych kodów stricte fabrycznych wogóle nie trafia do wiadomości ASO...
wiele z nich najzwyczajniej w świecie nie jest serwisowi potrzebne gdyż do całego obrazu samochodu z numerami części mają dostęp on-line po numerze VIN.


no i znowu zupelnie sie zgadzam.
jednak tu warto sie przez chiwle zatrzymac i skomentowac. to jest wlasnie ta sytuacja, ze handlowiec wybierajac kody wyposazenia implikuje inne kody, ktore nie sa dla niego dostepne. miedzy innymi w Twoim przypadku moze to byc skrzynia biegow. np: dla szwjcarii, rok 2002, poziom emisji spalin jest taki a taki (odpowiedni sotware skrzyni biegow), predkosc maks taka a taka (odowiedni software skrzyni biegow), srednie spalanie przy 100 km/h (odpowiedni software skrzyni biegow), klimat taki a taki (odpowieni sofwtare skrzyzni biegow). a wiec to co dla nas (handlowca)jest jednym kodem wyposazenia, dla producenta jest bardzo zlozona informacja.
komentarz: podaje tutaj moze nie do konca wlasciwe przyklady, ale tylko po to aby zobrazowac zagadnienie.


FOSS napisał/a:

Podumowując tą dyskusję pragnę tylko zauważyć że zaczęliśmy rozmowę na poziomie handlowca, serwisu i kodów wyposażenia...
w tym wszystkim nie było wcześniej mowy o importerze, fabryce i całej strukturze oraz całości procesu produkcji samochodu ponieważ cała ta organizacja tak naprawdę nie ma żadnego znaczenia w naszym wątku o skrzyni biegów.


no wlasnie ze ma kardynalne znaczenie.
bowiem tylko wtedy (no moze, nie tylko wtedy, ale aby lepiej zrozumiec) mozemy odpowiedziec sobie na pytanie dlaczego mamy jeden kod wyposazenia dla Twojej skrzyni biegow i nie mozesz sie zorientowac co to za skrzynia.
patrz moj komentarz jedno zdanie wczesniej.


FOSS napisał/a:


Wróćmy więc na początek rozmowy...
skoro w samochodach tego samego modelu, z tym samym silnikiem i z tego samego roku produkcji występują dwie różne skrzynie biegów (a patrząc na zdjęcia oraz na opisy w instrukcji obsługi ja nie mam wątpliwości że są one różne) to znaczy że była możliwość dokonania wyboru jaka skrzynia będzie zamontowana.


patrz moj komentarz dwa zdania wyzej. oczywiscie w zaden sposob nie wykluczam, ze przychodzac do dealera w 2002 miales do wyboru kilka roznych skrzyn biegow na poziomie handlowca


FOSS napisał/a:


Skoro była możliwość dokonania wyboru skrzyni to znaczy że klient w rozmowie ze sprzedawcą zamówił sobie skrzynię sportową (na przykładzie mojego S8). Skoro klient zamówił to sprzedawca spisując jego zamówienie i przekładając to na zamówienie do produkcji musiał tą konkretną skrzynię zapisać odpowiednim dla niej kodem.



tutaj az sie prosi odpowiedziec: producent bedzie to wiedzial. powinna byc tez realna szansa, aby dowiedziec sie tego u importera. ale nie wiem z jakiego kraju pochodzi Twoj samochod.

FOSS napisał/a:


Już od ładnych paru lat już na etapie oczekiwania na produkcję auta w systemie dostępnym dla ASO (również dla handlowca) można sprawdzić status zamówionego auta oraz jego pełne wyposażenie - już na tym etapie kodów jest więcej (ale nie to jest przedmiotem dyskusji) a między nimi są dokładnie te same kody wyposażenia które wklepał do zamówienia handlowiec. Po wyprodukowaniu auta jego wyposażenie można sprawdzić w ASO po numerze VIN - lista kodów jest teraz wielokrotnie dłuższa niż wklepywał handlowiec ale wciąż między nimi są te same kody które pisał handlowiec (reszta procesu zamawiania/produkcji/serwisowania jest w naszej dyskusji zupełnie zbędna).



oczywiscie, trzeba dbac o klineta i miec infromacje on-line. tak aby klient byl na biezaco poinformowany jaki jest status jego zamowienia. dla kazdego zamawiajacego to sa duze pieniadze, a wiec obsluga musi byc profesjonalna.


FOSS napisał/a:

Listy wyposażenia moich aut są wydrukowane z systemu Audi po numerze VIN i jak już powyżej napisałem w całej tej gęstwinie kodów są także te które wklepywał handlowiec i które często wprost mówią o danym elemencie wyposażenia (pomimo tego że dany element wyposażenia może być opisany jeszcze kilkoma innymi kodami których handlowiec w swojej pierwotnej konfiguracji nawet na oczy nie widział)...
problem jaki napotkałem polega na tym że pomimo opisów kodów wyposażenia moich aut jakoś nie potrafiłem do tej pory znaleźć konkretnego kodu który wskazywałby bezośrednio na różnice w zastosowanych skrzyniach biegów - tu oczywiście mówię nie opisujących różnice w tych skrzyniach tylko fakt że w A8 zamontowano skrzynię nr 1 a w S8 zamontowano skrzynię nr 2.



jeszcze raz podkresle, ze nasza dotychczasowa dyskujsa ulatwia zrozumienie zagadnienia.
patrzysz na zagadnienie z punktu widzenia salonu samochodowego, ktory jest elementem wiekszej ukladanki. producent posiada bardzo szczegolowe specyfikacje (systemy produkcyjne, systemy do projektowania, systemy dokumentacji) w jakie czesci zostaly uzytye to wybprodukowania tego samochodu. jednak taka informacja rzadko trafia do importera, a juz na pewno nie trafia do dealera. dlatego masz klopot. bedac u dealera nikt nie jest Ci w stanie precyzyjnie odpowiedziec na pytanie.


FOSS napisał/a:

Zagadnieniem drugim tego wątku są oczywiście różnice pomiędzy tymi skrzyniami o których nie do końca mamy wszyscy pojęcie - i tu mówię oczywiście o różnicach głębszych niż zasada jej działania czy obsługi.


"klania sie" tutaj dokumentacja producenta. to na pewno. czasami mozna trafic na dociekliwego (ambitnego, pasjonata) sprzedawce, ktory takie rzeczy bedzie Ci w stanie wyjasnic. sam wiesz, ze sa prowadzone odowiednie szkolenia dla handlowocw organizowane przez producenta. i handlowiec-pasjonat, bedzie wiercil dziure w brzuchu
prowadzoacemu (az ten zadzwoni do zrodla i "wywie sie" szczegolow). nie mam tutaj na mysli Twojej skrzyni, bo nie jest juz sprzedawana, po prostu uogolniam (znowu).


generalna polityka producenta wobec partnerow (dealerwo) jest taka: udostepniamy wszystko co wplynie na wzrost spredzay i odpowiednie serwisowanie, jednak reszta (znakomita wiekszosc) pozostaje u nas. taka wiedza to skarb dla konkurencji. dodaj jeszcze fakt, ze UE uchylila zasady, ze dealer moze reprezentowac wiecej niz jednego producenta samochodow.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.