Autor |
Wiadomość |
Matas
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 30 Dołączył: 12 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: Ski
|
Wysłany: 2015-07-21, 16:36 [D2 97 4.2PB/LPG
] Nie reaguje na żaden bieg
|
|
|
Witam,
piszę ponieważ mam problem z a8. Zacznę początku, wczoraj wracając do domu w pewnym momencie odpuściłem gaz, trochę się potoczyłem na luzie po czym chcąc jechać dalej, dodając gazu skrzynia nie dawała oznak życia (zero reakcji) przy czym nie było żadnego stuku, szarpnięcia ani nic. Po prostu obroty wzrastały a bez róznicy czy to jest P,R,N,D,4,3,2 niema reakcji, myślę że to nie jest tryb awaryjny bo biegi na komputerze się nie podświetlają, a się podświetla tylko ten który wbijam. No i przy zmianie biegu np. z N na D słychać że skrzynia przerzuca bieg ale zero reakcji po naciśnięciu gazu. Dodam tylko że po przełączeniu na P podczas pracy silnika przez 2s słychać chrobotanie jak by coś się okręcało i ocierało o coś po czym ustaje. Dziwna sprawa bo dziś mechanik stwierdził że wszystko jest na miejscu, linki itp.
czy może ktoś z Was ma jakiś pomysł co może się dziać ? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Matas
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 30 Dołączył: 12 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: Ski
|
Wysłany: 2015-07-21, 16:57
|
|
|
No właśnie podobno to ani przeguby ani półośki |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Matas
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 30 Dołączył: 12 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: Ski
|
Wysłany: 2015-07-21, 17:15
|
|
|
jakie dokadnie błędy to jeszcze nie wiem,
auto na pierwszy rzut oka się zachowuje jak by wszystko bylo ok, lecz tak jak napisałem w poście zero reakcji i na przrzycaniu na P słychać charakterystycznie ocieranie |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-21, 19:46
|
|
|
jeżeli nie upierd...sie żaden przegub lub półoś to problem leży w skrzyni. Możliwe że padł konwerter albo cos więcej. Tak czy siak bedzie drogo. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-07-21, 20:07
|
|
|
No to moze wał? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2015-07-22, 09:21
|
|
|
Kolego sprawdź olej w skrzyni , może jest go mało i temu skrzynia nie załącza , miałem kiedyś mały wyciek po wymianie oleju w skrzyni , auto zachowywało się podobnie , sprzęgło się ślizgało i auto ledwo co jechało .(stało to się z dnia na dzień)
Z holowałem auto do mechanika , dolał oleju i autko śmiga dalej .
Nie miałem żadnych błędów na Vagu .
Sprawdź poziom oleju , jak jest za mało to dolej . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-22, 10:27
|
|
|
Jak zabity jest filter to tez tak bedzie. |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-07-22, 13:26
|
|
|
Chrobotanie po przelaczeniu na P jest przy zatrzymanym pojezdzie ?
Jesli tak to na pewno masz cos co sie odlaczylo od napedu.Moze to byc wal napedowy,poloska ale takze moglo sciac ktorys z elementow koncowych napedu w samej skrzyni.Napewno to nie konwerter ani brak oleju.
Oczywiscie w wypadku gdy terkot jest tak jak zapytalem po przelaczeniu na P gdy auto stoi. |
|
|
|
|
Matas
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 30 Dołączył: 12 Gru 2014 Posty: 15 Skąd: Ski
|
Wysłany: 2015-07-22, 20:28
|
|
|
Dokładnie tak jest, na postoju po przerzuceniu na P słychać te chrobotanie, na pozostałych biegach jest spokój. Dodatkowo jest jakby napęd odłączony bo na P,D,R można pchać samochód jak na N.
Dziwna sprawa, bo stało się to dość nagle.
Dodam że czasami np. na parkingu z lekkim wzniesieniem z pozycji P na D lub R dosyć opornie wychodził ten bieg jak by coś go blokowało i było słychać lekkie stuknięcie. Nie wiem jak w innych A8 jest. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-22, 20:40
|
|
|
Matas napisał/a: | Dziwna sprawa, bo stało się to dość nagle.
Dodam że czasami np. na parkingu z lekkim wzniesieniem z pozycji P na D lub R dosyć opornie wychodził ten bieg jak by coś go blokowało i było słychać lekkie stuknięcie. Nie wiem jak w innych A8 jest. |
To jest normalne. Na wzniesieniu trzeba uzywac recznego +P w 4hp jest nieco lepiej w nowszych skrzynkach trza juz na to uważac. |
|
|
|
|
jarogmur
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 6HP
Zasilanie: ON
Imię: Jarek
Jeżdzę: D3
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-23, 13:46
|
|
|
Apophis napisał/a: | Matas napisał/a: | Dziwna sprawa, bo stało się to dość nagle.
Dodam że czasami np. na parkingu z lekkim wzniesieniem z pozycji P na D lub R dosyć opornie wychodził ten bieg jak by coś go blokowało i było słychać lekkie stuknięcie. Nie wiem jak w innych A8 jest. |
To jest normalne. Na wzniesieniu trzeba uzywac recznego +P w 4hp jest nieco lepiej w nowszych skrzynkach trza juz na to uważac. |
też to zauważyłem. Po zatrzymaniu auto jest się w stanie toczyć z 10cm.
Teraz hamulec, P i ręczny i jest spokój. |
_________________ Pozdrawiam Jaro |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-23, 14:40
|
|
|
Nie pamiętam dokładnie ale 4hp ma miec blokowany torsen na P czyli obie osie naraz zaś 5hp juz tylko przód. Stąd działanie sił na zapadke jest wieksze w 5hp co może skutkowac przyblokowaniem mozliwośc zdjęcia z P jezeli auto stoi na wzniesieniu bez recznego oraz uszkodzenie tego mechanizmu. Ja parkuje na dośc sporym skosie więc reczny i P ale raz dla testów próbowałem samo P i u mnie nie zablokuje sie lewarek nawet jak to bedzie dobrze napręzone. |
|
|
|
|
|