Autor |
Wiadomość |
Adoz
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Sie 2015 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-10-20, 14:39 [D2 preFL ALL
] Klimatronik siła nawiewu
|
|
|
Witam,
mam problem z siłą nawiewu. Dokładniej to ustawiam daną temperaturę i siłę nawiewu, auto wyłączone u kierowcy i pasażera, econ włączony. Po chwili nawiew sam się reguluje to zmniejsza się to zwiększa. Kieruje do was pytanie czy jest coś nie tak z klimatronikiem czy poprostu jest jakaś ukryta opcja włączona ? |
|
|
|
|
|
|
|
TMEA
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A6 C4
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Okolice Kielc
|
Wysłany: 2015-10-21, 10:14
|
|
|
hehe to się nazywa Klima Automatyczna czyli klima mierzy temperaturę z kilkunastu czujników i robi aby w środku było tak ciepło jak ustawiłeś moc nawiewu też się zmniejsza jak już dochodzi do zadanej temp. U mnie jak otwieram drzwi w zimie to sam zwiększa szybkość nawiewu bo temperatura spada a jak już wzrośnie to wentylator się prawie wyłącza |
|
|
|
|
|
|
|
TMEA
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A6 C4
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Okolice Kielc
|
Wysłany: 2015-10-21, 10:15
|
|
|
Funkcja Auto to się odnosi chyba tylko do miejsca gdzie ma wiać powietrze. Przynajmniej u mnie tak jest |
|
|
|
|
Adoz
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Sie 2015 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-10-21, 22:35
|
|
|
Skoro jest tak jak mówicie to lipa bo w innych samochodach jak wyłączam auto to wieje taką mocą i temperaturą jaką mu ustawie a nie jak tutaj chwile powieje i nagle przestaje. Teraz jest to uciążliwe w pory deszczowe bo niby temperatura osiągnięta i zmniejsza nawiew a to że mi szyba paruje bo mokry wsiadłem to już nieważne. Mam nadzieję że jednak jest inaczej. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2015-10-22, 07:03
|
|
|
Ja do swojej też wsiadam mokry i to nie raz bardzo, a szyby nie parują . W pierwszych tygodniach użytkowania A8 - ki też miałem z tym problem,zapchane odpływy ,mokre dywaniki i parujące szyby , trzeba się z tym uporać ale trzeba mieć suche auto , funkcja econ , odpowiednio ustawione nawiewy temperatura 22,5 i nie będzie parować . A zmienna prędkość wentylatora nawiewu u mnie tez występuje.I tak ma być. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-22, 09:46
|
|
|
Adoz napisał/a: | Skoro jest tak jak mówicie to lipa bo w innych samochodach jak wyłączam auto to wieje taką mocą i temperaturą jaką mu ustawie a nie jak tutaj chwile powieje i nagle przestaje. |
Chyba coś źle robisz.
A manualna regulacja +/- działa ?
Econ włączony czyli klima nie pracuje.
Ustawiasz sobie 22 + 22 na klimatroniku. Nawiew ustawiasz dajmy na to na 3 kreskę.
Kiedy stwierdzasz, że chcesz podkręcić temperaturę w aucie na 26 + 26 nawiew automatycznie się zwiększa.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-10-22, 13:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Adoz
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 29 Sie 2015 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-10-22, 13:26
|
|
|
Mam tak że ustawiam dajmy na to 22/22 i nawiew na trzy kreski nic nie robię i po jakiejś chwili nawiew np. zmniejsza się na jedną kreskę. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-10-22, 17:07
|
|
|
To masz ok, bo osiągnął swój cel i nagrzał auto wewnątrz do zadanej temperatury.
Wyżej masz filmik w moim poście, zobacz jak u mnie to działa. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
mati_2310
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D3
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 13 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2015-11-03, 09:02
|
|
|
Jeżeli masz ustawione auto, a siła nawiewu jest niestabilna to znaczy zmienia się w ciągu sekundy mimo tego, że nie zmieniasz temperatury. Wieje mocniej lub słabiej (jak wiatr za szybą - zero stabilności) to znaczy, że kończą Ci się szczotki na wentylatorze. Miałem u siebie dokładnie to samo, aż całkowicie nawiew przestał działać. Problem powstaje przy wymianie, ponieważ później po naprawie często wentylator piszczy. |
|
|
|
|
|