Autor |
Wiadomość |
kojot
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 62 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 46 Skąd: Słupca
|
Wysłany: 2009-10-19, 17:48 [D2 95 4.2PB
] Głośna pompa wspomagania
|
|
|
Witajcie.Mam problem ze wspomaganiem.Przy skrecaniu słychać pompę,ale to jeszcze nic bo gdy jadę i skręcam w prawą stronę czuję opór kierownicy,który po chwili mija.W lewą stronę tego nie ma.Czyżby kiera była z PiSu?Ponadto gdy jadę szybko czuję jak kiera sztywnieje.Czy te modele miały już taki bajer?Inne objawy pompy to gdy skręcam na maxa słychać takie bzzzz,bzzzz,Zauważyłem,że mam wlany czerwony olej,a z tego co czytałem to powinien być zielony.Teraz nie wiem,czy zmienić olej,czy zmienić pompę.Proszę o rady. |
|
|
|
|
|
|
|
giwera44
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 63 Skąd: Olszyna
|
Wysłany: 2009-10-19, 19:28
|
|
|
siema,ja mam takie objawy.jak toi to nawet jest ok,chociaz mysle ze i tak za ciezko chodzi, a gdy jade to chodzi juz ciezej(te autka juz maja taki bajer) ale czuje ze za ciezko chodzi bo moglbym jezdzic do okola osi bo kierownica sam nie weoci na swoje miejsce.takze ma wlany inny niz powinien plyn do wspomagania a mechanik powiedzial ze jak wymienie plyn to na 99%padnie pompa, co o tym myslicie? pozdrawiam |
_________________ giwera44 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-10-19, 22:23
|
|
|
Co do serva - tak ma działać (jeśli chodzi o opór (parking-trasa)).
Pewnie pompa już siada, a wymiana płynu faktycznie może by początkiem jej końca.
Jak tam jest coś czerwonego, pewnie lany jakiś dexron (czasem leją to samo co do skrzyń).
Zalany ma być http://www.a8team.pl/topics15/583.htm#4231 tak jak tam pisałem.
Przy zmianie teraz - zapewne pompe rozszczelni i pójdzie się paść. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-10-19, 23:19
|
|
|
bzyczenie przy skręcie na max to normalka taki opor w prawą
stronę też miałem problem zniknał po wymianie bardzo starego oleju
ale u mnie był zielony zalany |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
joker55
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 14 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2017-07-23, 15:51 Głośne dźwięki przy kręceniu kierownicą
|
|
|
Dziś rano gdy odpaliłem swoje A8 D2 zaczęły dochodzić dziwne dzięki w okolicy prawego koła (tu gdzie pasek wieloklinowy od strony kierowcy), Myślałem, że to może rolka, ale to inny był odgłos. Jadąc coraz szybciej dźwięk się nasilał aż do momentu zagłuszenie go przez pracę silnika.
Przejechałem tak około 100km. Gdy dojechałem do domu i zacząłem bardziej skręcać kierownicę (jazda po mieście i parkingu) dźwięk bardzo się nasilał i przechodził w swoisty pisk. Zatrzymałem auto i pod autem zauważyłem dużą plamę. Zawieszenie było również pochlapane. Sprawdziłem stan płynu w zbiorniczku od wspomagania i jest na maksa.
Czy mogą to być objawy uszkodzenia maglownicy wspomagania? |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-07-23, 16:10
|
|
|
Sprawdź co to za olej i skąd cieknie. Sprawdź co piszczy.
Pompa jest po lewej. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
joker55
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 46 Dołączył: 06 Maj 2017 Posty: 14 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2017-07-23, 16:50
|
|
|
Jednak mam brak płynu do wspomagania (jako świeży sprawdziłem zły zbiorniczek). Rano jadę po zielony płyn i uderzam do mechanika z nadzieją, że to nic poważnego tzn drogiego |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-07-23, 23:14
|
|
|
Nie chce Cię martwić ale ta pompa już nie pojedzie.
One żą strasznie wrażliwe na ubytek płynu.
Dolej płyn i szukaj pompy pomału.bo jej sprawność nie będzie już tak dobra.
No chyba że miałeś szczęście . |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-07-30, 19:28
|
|
|
Może podpasujesz od Audi 100 C4 - porada ze wschodu
http://vwts.ru/forum/235227.html
P.S. To tylko tak dla informacji |
_________________
|
|
|
|
|
Szabrownick
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2018 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-06-28, 14:34
|
|
|
Hej dopisuje się do tematu. Mam takie same objawy. Dodatkowo taki metaliczny podźwięk przy skręcaniu w prawo więcej niż 360 stopni kierownicą. Mechanik wstepnie stwierdził, że najlepiej wymienić. W moim przypadku czuje luz w kierownicy, raz sie usztywnia raz nie, nawet przy srednich 40km/h. Co się może uszkodzić jesli nie wymienię? Czy kupować tylko takie powyżej 700z? czy jest coś bezpiecznego około 300? Czy w ogóle tego nie tykać? Czy koło popmy wspomaania tez zawsze trzeba wymieniac z pompą? PAsek od niej też? Mam w wymianie jeszcze zawieszenie, tarcze, troche elektroniki. |
|
|
|
|
|
|
|
|