Autor |
Wiadomość |
Dudkens
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 33 Skąd: California
|
Wysłany: 2014-03-09, 19:39 [D2 99 4.2PB
] Olej z ASB w układzie chłodzenia 5hp24 ECZ
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów:) Kilka dni temu w moim autku skrzynia zaczęła szaleć, wpadać w tryb awaryjny i wyrzucać bieg, szarpać i inne tego typu cyrki. Zajrzałem dziś do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i złapałem się za głowę. Miałem w zbiorniczku około 1/2 stanu, a tu nagle ponad max i kożuch zielono szarej barwy odpowiadający barwą olejowi ASB. W silniku olej kryształ i stan odpowiedni. Oliwa w ASB wymieniana około rok temu. Czy jest taka opcja żeby te dwa płyny się wymieszały i gdzie mają taką możliwość prócz chłodnicy? Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:12
|
|
|
Polift czy prelift wsio rawno, ASB chłodzone jest cieczą w chłodnicy więc jest nieszczelność .
Właściwie to chłodzony jest olej , teraz będzie ściślej. |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
Ostatnio zmieniony przez Pepeka 2014-03-09, 22:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Dudkens
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 33 Skąd: California
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:26
|
|
|
Polift, powinienem napisać wcześniej. Do chłodnicy dochodzą dwa przewody z olejem ze skrzyni, czyli już wiem co robić. A czy w skrzyni jest obieg wody, czy tylko chłodnica i na tym się kończy układ chłodzenia ASB? |
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:37
|
|
|
mnie zignorowanie tego objawu kosztowało dużo $ |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-03-09, 21:59
|
|
|
Dudkens, tylko chłodnica, ASB nie ma obiegu chłodziwa |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
Dudkens
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 33 Skąd: California
|
Wysłany: 2014-03-09, 22:42
|
|
|
Kolego Hjeniu, możesz rozwinąć swoją wypowiedź, jaka była konkretna usterka i ile Cię to kosztowało mamony? |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-09, 23:34
|
|
|
plyn chlodniczy w ASB dosc szybko skutkuje odklejeniem sie okladzin ciernych z tarczek.
Nie uzywaj wiecej auta.
Jak najszybciej wymien dynamicznie olej z filtrem.
Masz szanse 50/50 ze obejdzie sie bez remontu.
U mnie podejscie przewodow olejowych do chlodnicy wykorodowalo(tylko wymiana chlodnicy)
Zalozylem zewnetrzna chlodnice oleju ASB -teraz olej skrzyni nie ma wiecej jak 70 st a to lepsze warunki i dla skrzyni i dla oleju niz utrzymywac okolice 100 |
|
|
|
|
|
|
|
Dudkens
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 33 Skąd: California
|
Wysłany: 2014-03-09, 23:43
|
|
|
Miałem właśnie pomysł żeby założyć oddzielną chłodnice, jaką Ty masz założoną? |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-10, 16:42
|
|
|
Z opla omegi Bfl tzw C
Orginalnie na przewodach ma termostat .Radze sie go pozbyc badz uciac rurki i zalozyc porzadny waz do oleju.
Najlepsze jest to ze 2 lapki idealnie pasuja pod srubki plastikow na chlodniczy. |
|
|
|
|
|
|
|
Dudkens
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 33 Skąd: California
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-10, 23:37
|
|
|
tak dokladnie ta |
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-03-11, 17:34
|
|
|
ja mam ałożoną chłodnicę od suzuki bandit |
|
|
|
|
Dudkens
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 33 Skąd: California
|
Wysłany: 2014-03-11, 20:19
|
|
|
W takim razie jestem przeszkolony w temacie. Dziękuje, biorę się za robotę. |
|
|
|
|
|
|
|
|