Autor |
Wiadomość |
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-03-21, 21:03 [D2 99 2.8PB/LPG
] Błąd 17090 - tryb awaryjny
|
|
|
Mam problem ze skrzynią tiptronic w Audi A8 99'. W skrzynia przy zmianie przełożenia czasami przechodzi w tryb awaryjny, tzn np jak zmieniam z D na R nie zawsze zmieni przełożenie. Tak miałem kilka miesięcy temu, ale "znalazłem sposób" i zmieniałem lewarkiem przełożenia powoli czyli P -> R (2 s przerwy)-> N (2 s przerwy) -> D i kilka miesięcy nie było problemu, a teraz to nie pomaga. Czasami przy zmianie np D na R na chwile podświetli się na wyświetlaczu inne przełożenie (np 2) i tryb awaryjny. Po podłaczeniu VAG-a zawsze ten sam błąd: 17090. Z tego co wyczytałem to przyczyną może być przelącznik F125. Czy może wybierak ? Gdzieś znalazłem info, ze nieraz śniedzieją styki przełącznika F125 (w sobotę rozpiąłem złącze przełącznika przy skrzyni, przeczyściłem styki i bez zmian). Miał ktoś taki problem lub wie ktoś jak to ogarnąć. Może gdzieś coś nie łączy itp., Niedawno przy problemach z silnikiem mechanicy kazali po kolei wymieniać kolejne części (niepotrzebnie) i wydałem sporo kasy na wymianę sprawnych podzespołów :-x , nie chciał bym teraz tego powtórzyć.
Z góry dzieki za wszelkie sugestie
SylwekR
[ Dodano: 2011-06-08, 17:45 ]
Info dla potomnych :-)
Wymieniłem pozycjoner (F125) i po problemie. Mimo, że wymiana to odkręcenie paru śrub nie jest prosta. Ciężki dostęp :-(
SylwekR |
|
|
|
|
|
|
|
psych
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 32 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-08-05, 22:53
|
|
|
Można go dostać gdzieś poza ASO? Ile taki pozycjoner Cie kosztował? |
_________________ Pozdrawiam
Bartek Chojnacki |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-08-20, 13:16
|
|
|
Kupiłem na Allegro 150+koszt wysyłki. Zanim go kupiłem napisałem kilkanaście maili do osób którzy sprzedają części do automatów i całe skrzynie. Oferowano mi go w cenach od 200 do 600, ale w tym samym czasie ktoś wystawił na Allegro i udało mi się kupić taniej. Dzwoniłem też do serwisu ASB w Józefowie, też mieli, ale nie pamiętam ile chcieli z wymianą. |
|
|
|
|
psych
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 32 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-08-21, 10:28
|
|
|
U mnie wyglądało to tak: nowy z ASO 1400zł - trochę dużo. Nowy z midparts'u, był w tej samej cenie... Zrezygnowałem więc z nowego i wybrałem używany za 400zł - taniej nie udało mi się znaleźć. Po wymontowaniu, okazało się, że przełącznik był w środku zalany wodą - niestety jest on nitowany i sprawia wrażenie "jednorazówki". Nowy dokładnie posmarowałem wazelina, mam nadzieje, że jeszcze długo będzie służył. |
_________________ Pozdrawiam
Bartek Chojnacki |
|
|
|
|
|
|
|
vippassat
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: Audi A6
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Starogard Gdanski
|
Wysłany: 2011-08-21, 12:38
|
|
|
psych te nity mozesz smialo rozwiercic :mrgreen: i nic nie da sie popsuc gdy sie go rozlozy a to co ujzysz w srodku to tylko zwykle przeloczniki stykowe nic wiecej i napewno jest caly zasniedzialy w srodku i bywa ze gdy sie je dokladnie przeczysci to przelacznik dalej bedzie smigal :mrgreen: |
_________________ Spać ==> Śnić ==> Wstać ==> Żyć ==> Dla Niego...A6 CCCO
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-08-21, 12:54
|
|
|
400zł :shock:
ja sprzedaje takie po 150 pln ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
psych
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 32 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-08-21, 15:26
|
|
|
Nie miałem czasu na szukanie, najtanszy jaki znalazlem był własnie po 400zł. Niestety nastepnego dnia miałem wyjazd na urlop wiec trzeba bylo działać szybko |
_________________ Pozdrawiam
Bartek Chojnacki |
|
|
|
|
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2014-05-05, 10:59
|
|
|
Panowie jak się dostać do tego pozycjonera? |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-05-05, 11:14
|
|
|
Musisz rozebrać boczki pod konsolą środkową |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2014-05-05, 11:28
|
|
|
a od spodu auta? własnie spod niego wyszedłem i widze go ale dostęp od spodu jest masakryczny.
DODANO:
Ernesto raczej nie ma możliwości dostania się od tunelu. Nie rozbierałem bo nie wiem czy jest sens skoro od spodu go widać tylko dojście słabe. |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2014-05-05, 13:58
|
|
|
oczywiście chodzi o ten od skrzyni taki jest wątek tematu. A coś więcej jak go wyjąć? |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
|
|
|
ericson
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: ero
Jeżdzę: A8 D2 quattro
Wiek: 48 Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 51 Skąd: wawa
|
Wysłany: 2018-03-02, 14:03
|
|
|
u mnie zaczol wywalać błąd 17090, dzieje sie to rano,przy dużym mrozie i jak wrzucę odrazu na R,przy ruszaniu z D nic sie nie dzieje,do następnego ranka jest Ok,zobaczę jeszcze jak mrozy mina czy tez wywala,na co stawiacie?,tu jest opis jak wyjac ten czujnik http://www.audipages.com/...tchreplace.html |
|
|
|
|
|