|
Autor |
Wiadomość |
cemator
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 2 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-11-30, 22:41 [D2 95 4.2PB/LPG
] Przestał palić na benzynie
|
|
|
Witam. Całkiem nie dawno stałem się posiadaczem Audi A8 D2 4.2l z gazikiem.
Auto zakupiłem od znajomego który jest pierwszym właścicielem w pl i jezdził nią 8 lat bezawaryjnie.
Na jezdzie próbnej jechaliśmy (a własciwie to ja jechałem) i na pb i na lpg i było wszystko elegancko.
Dzień później doszło do finalizacji transakcji, znajomy przyjechał po mnie audi, żebym go odwiózł i żebym sobie już zabrał samochód.
Poinformował mnie tylko ze pb się skończyło żebym zatankował.
No i zatankowałem, pojechałem do pracy i rano auto juz na pb nie chciało odpalić.
Odpaliłem je więc na gazie, z trudem ale dało rade (było zimno, i parowniki zamarzały).
Dotankowałem benzyny bo wyczytałem że powinno być minimum pół zbiornika
Tak więc w tym momencie jest z 70 litrów, jakies 3/4, niestety auto dalej nie pali.
Postanowiłem więc wymienić pompę paliwową. Zamówiłem nową, postąpiłem z wymianą zgodnie z instrukcją na forum.
Ku mojej uciesze, po wymianie autko odpaliło na dotyk
Myślę, przejadę się zobaczyć czy wszystko jest ok. Poskręcałem wszystko, chciałem zamknąć maskę, a że siłowniki mi słabo trzymają, to maska dość mocno uderzyła.
No i tu najciekawsze: Wraz z uderzeniem maski auto zgasło
I juz nie pali
Okreciłem przewody od listwy wtryskowej paliwowej i na wejsciu paliwo dochodzi, i to dosc mocno bo sika mocnym ciśnieniem. Z kolei na powrocie listwy (tam przy tym regulatorze cisnienia) jest sucho. Nie wiem czy tak powinno byc czy nie. Na podcisnieniu, tym malutkim przewodzie nic nie ma, ani nie ciągnie ani nie dmucha. I jak pompa pracuje (a pracuje) to mozna ciagnac lub dmuchac w ten regulator a on i tak paliwa nie przepusci na powrót.
Nie wiem czy tak powinno być
Podpiałem autko pod kompa obd.
No i tu ciekawostki. Błędy które wyczytałem:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01183 - Warning Light for Catalyst Monitoring (K72)
31-00 - Open or Short to Ground
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Zastanowiła mnie ostatnia pozycja. Skasowałem wszystkie błędy i po ponownej próbie odpalenia kolejne zczytanie:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01183 - Warning Light for Catalyst Monitoring (K72)
31-00 - Open or Short to Ground
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
Niby już błędu od immo nie ma. Ale dalej jest coś z KEY nie tak.
Dodam że immo wydaje się działaś ok, jak przyłoże kluczyk z immo to normalnie na desce kluczyk sie pojawia i gaśnie. Jak przyłoże bez immo to kluczyk miga. Ale przy jednej i drugiej opcji auto i tak nie pali.
Tak kreci kreci i jakby co jakiś czas któryś z garów na chwile przepalił i zgasł.
Co to może być? Gdzie szukać przyczyny? Bo już powoli opadam z sił Panowie
Proszę o pomoc jeśli ktoś coś wie lub mógłby poradzić |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-01, 00:49
|
|
|
cemator,
Błąd 16486 sugeruje za niskie napięcie, tak wiec problemu poszukalbym we wtyczce bądź samym kablu. Gdzies może być przetarty lub przebijać i będzie swirowac. Tu na forum na pewno znajdziesz kilka tematów z tym problemem.
Dwie tylne sondy masz uwalone, lub odpiete (możesz sprawdzić pod nogami/dywanikami z przodu) ale ne nie maja wplywu na twój problem.
Immobilizer ... tu może być problem bo taki często w audi występuje, ze immo się wiesza i auto trudno odpala lub gaśnie. Wtedy ludzie się decydują wywalic immo z ECU i po problemie. Ja tak zrobilem
Problem może leżeć jeszcze w przekazniku pompy paliwa (w skrzynce pod nogami pasażera z przodu). Mmialem podobne objawy i wystarczylo przeczyscic mikrostyki w przekaźniku. Auto śmigła bez problemu.
cemator napisał/a: | Na podcisnieniu, tym malutkim przewodzie nic nie ma, ani nie ciągnie ani nie dmucha. |
Jak z gruszkami podciśnienia, klapami kolektora? Nie zapieczone? Gruszki się wciągają po odpaleniu silnika?SSprawdź na wezyku od gruszki czy jest podciśnienie, lub na w w wezyku od reduktora LPG. Może się gdzieś przytkał, lub jest gdzieś przerwa, np. przy zbiorniczkach podciśnienia w nadkolach... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-12-01, 06:15
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Dwie tylne sondy masz uwalone, lub odpiete (możesz sprawdzić pod nogami/dywanikami z przodu) ale ne nie maja wplywu na twój problem.
|
I nie będą miały wpływu bo ich nie ma
W preFL były tylko dwie sondy przed katami. To, że wyrzuca błąd drugich to podejrzewam jest winą instalacji gazowej
Ale tak jak wspomniałeś nie będzie to miało wpływu na to, że auto nie odpala. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-01, 08:55
|
|
|
Cytat: | Dwie tylne sondy masz uwalone, lub odpiete |
Chcialem sie poprawić. Erni dobrze zauwazył, ze w PreFl nie ma 4 sond. Te błedy sond B1S1 i B2S1 oznaczaja Bank 1&2 a S1- sonda 1.
Tak czy inaczej do sprawdzenia |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
cemator
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Seweryn
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 2 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-12-01, 10:33
|
|
|
Dziękuję bardzo za odpowiedzi
Teraz pytanie, jak wywalić immo z ecu? Niby są jakieś informacje w internecie, ale niepełne, i zazwyczaj wymagają posiadania takiej metalowej tabliczki co przy kluczach była, a ja niestety takowej nie posiadam
Co do błędu 16486 (g70), to gdzie mogę znaleźć to coś co być może wymaga przeczyszczenia?
Może to mieć wpływ na odpalanie?
No i jak to jest z tym dopływem paliwa? Powinno przechodzić za listwę wtryskową czy może tam być sucho?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-01, 10:39
|
|
|
cemator napisał/a: | jak wywalić immo z ecu? |
oddajesz auto lub samo ecu do majstra elektronika i on ci to powinien ogarnąć w pare chwil. Tylko musi być obeznany w tym
cemator napisał/a: | Co do błędu g70, to gdzie mogę znaleźć to coś co być może wymaga przeczyszczenia? |
wypnij wtyczkę od przepływomierza, sprawdź czy nie ma styków zaśniedziałych, czy kabel jest ok, no i miernikiem przydało by się przemierzyć czy wszystko jest ok.
Możesz też (jeśli masz taką możliwość) podmienić przepływomierz i zobaczyć czy na innym będzie błąd wywalać.
cemator napisał/a: | No i jak to jest z tym dopływem paliwa? Powinno przechodzić za listwę wtryskową czy może tam być sucho? |
paliwo musi być w listwie wtryskowej, gdyż inaczej byś nie odpalił lub po przełączniu z lpg na pb auto by zgasło .
cemator napisał/a: | Dziękuję bardzo za odpowiedzi |
pomogliśmy ?? kliknij "pomógł " |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime
Prywatność. |
|
|