|
Autor |
Wiadomość |
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-18, 17:54 [D2 ALL
] Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół
|
|
|
Panowie mam problem z ustawieniem geometrii zawieszenia, zwłaszcza z tyłu.
Drążki kierownicze z tyłu mam już maksymalnie wychylone i nadal koła mam rozbieżne. Regulacja w drugą stronę tylko pogarsza sprawę. Wychodzi na to, że drążki kierownicze są byt krótkie.
Co było zrobione: wstawione poliuretany w górny i dolny wahacz oraz zwrotnicę; wymienione drążki kierownicze po obu stronach.
Kąt pochylenia kół daje się regulować w pełnym zakresie, najlepsza zbieżność jaką udało się uzyskać, to -1st42' w lewym kole i -1st36' w prawym. Najgorsze wychodziły ponad -5 stopni na każdym z kół.
Oczywiście tnie oponę od środka.
Widzę, że coś było pomieszane w zawieszeniu, bo drążek kierowniczy był (i jest nadal, tylko że nowy) ze sworzniem, a w roczniku 94/95 były tylko z tulejami i śrubą.
Nie jestem pewien zwrotnicy, czy ucho do którego mocowany jest drążek kierowniczy nie jest skrzywione (na oko nic nie widać).
Stąd moje pytania: czy zwrotnice preFL i FL się różnią od siebie diametralnie długością tego wspomnianego powyżej ucha? Czy drążki kierownicze preFL i FL mają różne długości? (choć w jednym z tematów na tym forum powiedziane zostało, że mają te same wymiary). Czy zwrotnice od S8 mogą różnić się od tych gdzie jest standardowa wysokość i twardość zawieszenia?
Wózek tylnego zawieszenia nie ma śladów uderzenia - nawet nie wygląda jakby był kiedykolwiek odkręcany.
Z góry dzięki za pomoc! |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-10-19, 11:26
|
|
|
Jeśli masz sworznie zamiast tulei, to pierwsze co trzeba sprawdzić to długość drążków. Może faktycznie założone są z czegoś innego.
Przed liftem 4d0501529f
Po lifcie 4d0501529h
Nie mam pojęcia, czy się różnią długością. Zamienniki są różne dla każdego z tych numerów, a ze zdjęć wynika, że mogą mieć inne tuleje. |
|
|
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-19, 11:33
|
|
|
Według tego tematu: http://www.a8team.pl/d2-a...lny-vt19696.htm drążki ze sworzniem i z tuleją mają tą samą długość. Ale pewności oczywiście nie mam.
Czy jest na forum ktoś obeznany w temacie zawieszeń w naszych D2? Ktoś kto już niejeden taki samochód naprawiał od strony zawieszenia? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 247 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5111 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-19, 11:45 Re: Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół
|
|
|
jairzinho7 napisał/a: | Czy zwrotnice od S8 mogą różnić się od tych gdzie jest standardowa wysokość i twardość zawieszenia? |
Zwrotnice w pre-FL A8 a S8 z tego samego roku na pewno mają inne numery, mam porównanie u siebie ABZ z AHC, ale czym się dokładnie różnią mogę sprawdzić dopiero jak wsadzę tam te z 3.3 TDI celem swapu na 385mm. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-19, 16:25
|
|
|
Pod względem problemów z ustawieniem zbieżności największy wpływ na to będzie miała długość tego "wąsa" w zwrotnicy gdzie mocowany jest drążek kierowniczy i ewentualne jego odchylenie od osi koła. Ja mam ten sam problem - nie mam drugiej na porównanie i nie mam jak tego sprawdzić. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-10-20, 14:14 Re: Zwrotnice i drążki kierownicze, a geometria kół
|
|
|
dice111 napisał/a: | Zwrotnice w pre-FL A8 a S8 z tego samego roku na pewno mają inne numery, mam porównanie u siebie ABZ z AHC, ale czym się dokładnie różnią mogę sprawdzić dopiero jak wsadzę tam te z 3.3 TDI celem swapu na 385mm. |
Ale koledze chodzi o tylne zawieszenie i tylne zwrotnice
Dzisiaj rozmawiałem z kolegą.
Te drążki kierownicze ze sworzniami nie występowały w tym roczniku i moim zdaniem to właśnie w tym może być cała różnica.
W roczniku 1995 są tylko jedne drążki kierownicze, niezależnie od wersji silnika czy zawieszenia, i są to te z tulejami. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
jairzinho7
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronick
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2016 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-20, 15:10
|
|
|
Dokładnie tak jak Kolega Foss powiedział. Czekam na właściwe drążki kierownicze i chwilę czasu żeby to zamontować. Tym razem nie zostawię tego mechanikowi
Zdam relację po wymianie i ustawieniu zbieżności.
[ Dodano: 2017-10-28, 13:25 ]
Faktycznie okazało się, że zamontowane drążki kierownicze są za krótkie. 4E0 501 529G nie pasują do zawieszenia PreFL - także tego z NIVO. Są o dobry centymetr za krótkie.
Pasują 4D0 501 529F, ale z pewnym zastrzeżeniem: Przewody od NIVO są umieszczone w takim miejscu w tylnym wózku, że podczas pracy zawieszenia, mogą ocierać o ten drążek kierowniczy. Niezbędne jest lekkie odgięcie ich w odpowiednią stronę.
Po tym zabiegu geometria kół ustawiona bez problemu.
Temat do zamknięcia. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-10-28, 14:56
|
|
|
jairzinho7 napisał/a: | Faktycznie okazało się, że zamontowane drążki kierownicze są za krótkie. 4E0 501 529G nie pasują do zawieszenia PreFL - także tego z NIVO. Są o dobry centymetr za krótkie.
(...)
Po tym zabiegu geometria kół ustawiona bez problemu. |
No, czyli gra gitara. Tak trzymać |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|