Autor |
Wiadomość |
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-02-18, 13:59 [D3 04 4.2MPI
] Filtr powietrza dolotowego
|
|
|
Ostatnio internet wyrzucił mi taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=3jVEC25B1Nc
Różnica w przepływie spora i widoczna (brawa za pomysł na reklamę). Porównałem więc ceny, a rzecz dotyczy filtra 4E0129620D:
- audikowski w cenie 49 PLN plus 20 PLN przesyłka na allegro (razem 70 PLN) (http://allegro.pl/wklad-filtra-powietrza-audi-a8-4e0129620d-i6685718215.html)
- Filtron w podobnej cenie (http://allegro.pl/filtr-powietrza-filtron-ar371-2-audi-a6-2-0tdi-i6175952339.html),
- MANN trochę droższy (http://allegro.pl/filtr-powietrza-mann-c1652-i6458265029.html)
choć ja osobiście zaopatruję się u naszego kolegi Michała Wruszak - tanio, szybko, wygodnie i solidnie.
Po przejechaniu prawie 8,5 tys. km wkład Filtrona wyglądał tak:
Filtr wymieniam raz do roku gdyż dużo nie jeżdżę i głównie są to trasy.
Natomiast filtr K&N:
http://www.knfilters.com/...spx?prod=E-0775
Cena trochę powala i za tę cenę to mamy około 4 filtry "zwykłe" czyli jak dla mnie to na 4 lata użytkowania.
Do tego, o ile się nie mylę, trzeba doliczyć:
- środek czyszczący (http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=99-5000EU),
- oraz olej (http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=99-0504EU)
więc razem prawie 104 EUR.
Czy rzeczywiście jest sens zakupu takiego filtra do silnika wolnossącego? Czy budowa układu dolotowego nie zniweluje efektu lżejszego przepływu? Co o tym sądzicie? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2017-02-18, 14:01
|
|
|
Ja mam u siebie K&N i jak na razie spoko różnicy chyba nie ma ja dałem 200zł na allegro |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-02-18, 14:05
|
|
|
A np. sprawdzałeś w blokach pomiarowych silnika przepływ powietrza, albo obciążenie czy tez inne parametry? Bo rozumiem, że żadnych odczuwalnych zmian nie ma (np. dźwięk pracy silnika itp). |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-02-18, 15:33
|
|
|
Do Omegi założyłem raz ten K&N i żadnej różnicy nie było. Natomiast do tego auta tym bardziej nie włożę bo ceny są trochę inne niż do Opla więc skoro nie ma różnicy to po co przepłacać?? Mało tego trzeba samemu czyścic, płukać a potem jeszcze smarować... Po 2-3 operacjach czyszczenia ta gąbka wisi jakby miała zaraz wpaść do środka. |
|
|
|
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2017-02-18, 23:31
|
|
|
pebo napisał/a: | A np. sprawdzałeś w blokach pomiarowych silnika przepływ powietrza, albo obciążenie czy tez inne parametry? Bo rozumiem, że żadnych odczuwalnych zmian nie ma (np. dźwięk pracy silnika itp). |
Nic nie sprawdzałem udało mi się w okazyjnej cenie zakupić to się nie zastanawiałem...dźwięk może był inny ale pytanie czy mi się nie wydawało...ja mam ON to i tak klekocze |
_________________
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-19, 14:57
|
|
|
Kiedyś widziałem taką reklamę wkładki w sklepie motoryzacyjnym. We wnętrzu tej pleksy było sporo kurzu na dnie. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-02-19, 16:29
|
|
|
Ja miałem KN w poprzednim D3 waliło błędem mieszanki na LPG, dźwięk silnika na +, osiągi bez zmian. |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-02-19, 21:54
|
|
|
raftor napisał/a: | Ja miałem KN w poprzednim D3 waliło błędem mieszanki na LPG, dźwięk silnika na +, osiągi bez zmian. |
Nie mam parcia na gang silnika (im ciszej tym lepiej) i przede wszystkim zależy mi na jego bezawaryjnej, prawidłowej i jak najdłuższej pracy. Instalki LPG tez nie ma.
uzlik napisał/a: | Kiedyś widziałem taką reklamę wkładki w sklepie motoryzacyjnym. We wnętrzu tej pleksy było sporo kurzu na dnie. |
No właśnie, tego się obawiałem. Skoro przepływ tak dobry to czy filtr działa, czy może cały syf po prostu leci do silnika i robi zamieszanie na pierścieniach i gładzi cylindrów. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-19, 22:58
|
|
|
No dokładnie Krzychu, jestem tego samego zdania. |
|
|
|
|
Tetek
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8,D3
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 99 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-02-20, 17:43
|
|
|
Firma K&N jest dość znaną firmą w sporcie czy tuningu nie wydaję mi się żeby jakieś dziadowo robili. Do wszystkich swoich aut kupowałem i wciąż kupuję te filtry i różnicę zawsze odczuwałem. Jeśli chodzi o filtrowanie to dość łatwo to ocenić wystarczy zerknąć na wkład po stronie zasysania. Zawsze jest czyściutki a od zewnętrznej strony prawie czarny. |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-20, 22:06
|
|
|
Tetek rób jak chcesz, twoja sprawa. Ja widziałem jak to filtruje po stronie niby odfiltrowanej. Dla mnie im sterylniej, tym lepiej.
[ Dodano: 2017-02-20, 22:07 ]
Jeśli chodzi o K&N używam tylko w motocyklu ale jako olejowy. Ale to inna bajka. |
|
|
|
|
Tetek
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8,D3
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 99 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-02-21, 20:34
|
|
|
Będę czyścił w najbliższym czasie to porobię foty jak to wygląda po obu stronach wkładu. |
|
|
|
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-21, 20:59
|
|
|
123 |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-02-22, 20:31
|
|
|
Dzięki serdeczne Panowie za wyczerpujące informacje. Krótko mówiąc szkoda na to wywalać kasę, lepiej dać na forum ;-) Pozdrawiam. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-22, 22:10
|
|
|
Dokładnie, dolot musi mieć zachowaną proporcję z wydechem. Sam filtr lepszej przepuszczalności sprawy nie załatwi. Zmienić może się co najwyżej dźwięk silnika i to wszystko. |
|
|
|
|
|