Ogłoszenie 
forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D3 07 ] Kompedium wiedzy S8D3  
Autor Wiadomość
axidix 
Użytkownik


Silnik cm3: 2500
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: Dariusz
Jeżdzę: Audi A6 C4 2,5
Wiek: 33
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 20
Skąd: Toruń/Chełmża
Wysłany: 2018-11-04, 23:26   

Witam Serdecznie
Stoję przed zakupem nowego wozidełka i do mojej głowy wpadł pomysł na S6 C6 lub S8 D3 , trochę się już naczytałem na temat tego silnika , na tym temacie trochę się rozjaśniło i wyjaśniło ze ten silnik wcale nie taki straszny jak go rysują :) .
Ale jednak chciałbym zapytać jak wygląda spalanie w tym motorze ( jednak mnie to interesuje ) bo przeszło przez myśl też 4,2 FSI bo niestety MPI szły tylko chyba do 2006 .
Na co zwracać uwagę przy zakupię , czy można to zdiagnozować VCDS .

P.S. Tak z innej beczki bo również mam na oku A8 D3 z2009 4,2 TDI i również interesuje mnie spalanie w takim silniku , najbardziej na trasie ale jak by ktoś był pomocny i porzucił ogółem bede wdzięczny ;)

O brudzących się kolektorach słyszałem cosik że wina leży po stronie odmy i zakładają jakieś filtry ,separatory i problem maleje ? mit czy prawda ?
_________________
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
gregor_wroc 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Greg
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 107
Skąd: DW
Wysłany: 2018-11-12, 17:28   

Kolego, przy tym aucie spalanie to będzie Twój najmniejszy problem. Także jeżeli pytasz ile wydasz kasy na bajurę, to zwyczajnie nie będzie Cię stać na jego utrzymanie. Ceny części do zwykłej A8 nie są niskie, a w S8 masz jeszcze odpowiedni "mnożnik". Nie jeden na forum wydał na A8 D3 15-20k pln w ROK. W S8 byłoby to pewnie jeszcze o kilkanaście tysi więcej.
 
 
Hgo 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4000
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Teodor
Jeżdzę: S8 Stage2 700 KM
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 164
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-31, 19:23   

Każdy mądry zapyta o spalanie ;)
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
tomek999 
Użytkownik


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 8 stopniowy ZF 6HP26
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D4
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 7
Skąd: FR
Wysłany: 2019-02-20, 02:06   

Sory za maly offtop
@and808 czym obecnie jezdzisz ? Czysta ciekawosc,

moje stare konto minus4, tez mialem S8 i ja tutaj opisywalem, co do silnika no niestety ja sprzedalem po 3 latach wlasnie ze wzgledu na silnik, strach bylo jezdzic mimo ze czyscilismy kolektory, sprawdzalismy wszystko co sie dalo, niestety za duzo nie wiadomych, zbyt wiele stalo po ASO "wykrzaczonych", kiedys padl tez alternator, nieprzyjemna usterka no ale zdarza sie..

Pozdrawiam
_________________
@minus4
A8 D2 "Selene" - Bylo..
S8 D3 - Bylo..
Camaro 6.2 2018 - Bylo..
S8 D4 - W drodze :-)
Bentley Arnage - W drodze :-)
 
 
Caranthir 
Użytkownik


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Szymon
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 24
Dołączył: 25 Sty 2019
Posty: 11
Skąd: Śląskie
Wysłany: 2019-02-27, 00:50   

Skoro to kompendium wiedzy o S8 D3 to jako właściciel S8 D3 rocznika modelowego 2009 opowiem jak wyglądały pierwsze akcje po kupnie.
Niestety moja S nie posiada książki serwisowej i mimo zapewnień przez sprzedającego, że olej wymieniany był 3k km temu to i tak najważniejszą rzeczą była wymiana oleju z filtrem. Oto co zostało zrobione po zakupie:
- Wymiana oleju z filtrem
- Wymiana filtru paliwowego
- Wymiana filtru kabinowego
- Załatane 2 wycieki oleju z silnika
- Wymienione opony, zrobiona geometria i wyważanie.
- Usunięcie klap z kolektora ssącego. Podczas powrotu do domu, po przejechaniu 200km wywalilo check engine. Po podłączeniu komputera błędów było chyba 12. Wśród nich, błąd klapy zablokowanej w pozycji otwartej. Po zdjęciu kolektora było mnóstwo syfu i większość klap była poszarpana, miały wyraźne braki. Podobno była ściągnięta jakaś "dźwigienka" od sterowania klapami. Zabieg czysto wykonany pod sprzedaż.
- Czyszczenie mechaniczne kolektora
- Usunięcie sterowania klapami ze sterownika
- Naprawa wiązki elektrycznej jednego z niedziałających wentylatorów chłodnicy.
- Sprawdzenie kompresji na cylindrach
- Spec pokazywał mi jeszcze jakieś wyniki sprawdzające pracę silnika aż do niby wydechu spalin.
- Wymiana wszystkich tuleji wahaczy z przodu.
I tak oto z 12 błędów zostały się jakieś 2. Coś z termostatem i katalizatorem. Mechanik stwierdził, że termostat jeszcze wytrzyma ale bardziej trzeba się będzie przejmować katalizatorem.
I tak oto użytkuje go już ponad 5 miesięcy. Silnik chodzi perfekcyjnie, skrzynia tak samo i jeżdżę jak ten debil ze świecącym checkiem, twierdząc, że po tylu wydatkach należy mi się teraz coś od auta a nie na odwrót. Będę jechał na podpięcie pod komputer zobaczyć czy lista błędów nie uległa "regeneracji".
Naczytałem się sporo o tym silniku złego, przez co tak jak przedmówca, mam obawy, że jak następnym razem nim gdzieś pojadę to silnikowi odwidzi się uszczesliwianie właściciela. Jestem młody i głupi. Zakochałem się w dźwięku tego silnika (i nie tylko ja w mojej okolicy) i to, że posiadam jak to mechanicy stwierdzili "selecta" w wersji wyposażenia. Mam pakiet Audi exclusive m in. Wentylowane skóry (z dziurkami) Valcona w kolorze Amaretto Brown, jakieś wypasione drewno, podsufitka, wszystkie słupki i tylna półka w alcantarze w tym samym kolorze, dywaniki obszyte skórą itp.
Mimo iż się jej boję to ją kocham. Taki masochista ze mnie.
Teraz usterki, które wystąpiły po tych 5 miesiącach:
- Przestała działać elektryczna klapa bagażnika, gdy pewnego mroźnego dnia próbowałem otworzyć zamarznieta klapę siłą, będąc wspieranym przez elektrykę klapy, która usilnie próbowała się podnieść i po 5 sekundach zdechła.
- Ekran MMI "skacze" podczas wysuwania i potrafi pokazać obraz z artefaktami, po czym zgasnąć na 10 sekund i wrócić aby działać już do końca trasy. Nie wiem, czy to wina jakiejś tasiemki.
- Znikający płyn chłodniczy (wykluczone głowice i uszczelki pod nimi) prawdopodobnie gdzieś mam wyciek. Jak będę miał czas, żeby uziemić auto u mechanika to myślę, że problem się rozwiąże.
I to by było na tyle. Czy żałuję zakupu? Odpowiedź brzmi: Nie. Czy polecam auto innym? Tak, jeżeli masz trochę "floty" na ogarnięcie auta zaraz po zakupie. Ja mam swój przepis na to auto:
- Wywalić klapy z kolektora i ze sterownika.
- Wymieniać olej co 10 tys.
- Lać tylko paliwo 98 jak zaleca producent. Ja od początku leje tylko Verve 98 z Orlena i nie mieszam z żadnym innym i silnik pracuje bajecznie.
Jest to auto specjalnej troski, ale nawet trudnym dzieciom nie można odmawiać miłości.
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7
Wiek: 37
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 64
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-02-27, 06:45   

zmień mechanika
jak termostat jest zyebany to się go wymienia a nie że jeszcze„wytrzyma”
jak „coś”jest z katalizatorem to się to naprawia
jak świeci check to się diagnozuje
takim sposobem sam sobie generujesz koszty i robisz następną przysłowiową igiełkę
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon hamulce
OC/AC

| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |